Baby rolt op zij maar geraakt niet meer terug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimM1989, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Dag iedereen

Ons mannetje, 3 maand, rolt sinds een paar dagen op zijn zij maar geraakt niet meer terug met een gigantische paniekerige huilbui als gevolg.

"Probleem" is dat hij zijn rug heel hol maakt en dat hij de kracht vanuit zijn benen haalt om op zijn zij te geraken. Doordat hij met zijn hoofd heel fel naar achteren ligt (en die in de weg ligt zeg maar) geraakt hij precies niet meer terug.

Gelukkig doet hij dit (voorlopig?) enkel in zijn parkje overdag tijdens het spelen en niet in zijn bedje.

Iemand tips wat ik hiermee moet doen? Nu leg ik hem iedere keer zelf terug op zijn rug maar ik ben nog niet gedraaid of meneertje ligt al opnieuw op zijn zij! ;)

Wacht ik even af tot hij zelf terugdraait?

Ik heb er even een foto'tje bijgedaan ter illustratie.

(Ter info: ik ben er mij van bewust dat er heel wat speeltjes in zijn park liggen, hij ligt hier enkel in om te spelen en ik ben altijd in de buurt om een oogje in het zeil te houden.)

Bijgevoegde bestanden:

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Voor nu is de enigste optie inderdaad denk ik gewoon terug draaien ;)
    Mijn zoontje lag er ook vaak zo bij, uiteindelijk gaan ze steeds verder doorrollen tot ze op hun buik liggen.

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Het ziet er een beetje uit als overstrekken, als een banaantje, dat is eigenlijk geen juist gedrag. Eigenlijk moet hij zijn beentjes op gaan trekken, en die dan naar de zijkant gooien (volgens fysio). Je zou dat kunnen oefenen, maar ik ben juist altijd meer van het gewoon 'laten'. Frustratie kan een goede bron van motivatie zijn tot verdere ontwikkeling. Hij komt er vanzelf achter wat handiger is, en hoe hij verder of terug rolt.

En zo zijn er meer fases, wel op buik kunnen rollen en niet meer terug. Wel kunnen gaan staan, maar nog niet zitten. Wel ergens op kunnen klimmen, maar er niet meer af etc. Ik zou zelf juist niet teveel ingrijpen, laat ze zelf maar proberen/ontwikkelen.

4. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Even verder gezocht op over strekken. Lijkt er idd heel hard op. Moet eerlijk zeggen dat ik hier niet aan gedacht had.

Morgen heb ik een afspraak bij het CB. Toch maar eens aan bod brengen morgen!

Deel Deze Pagina