Hallo allemaal, Daan is inmiddels 8 maanden oud. Hij tijgert lekker vooruit, soms een wurmpie die nog net niet helemaal kan kruipen. eten gaat goed en ontwikkeling ook. meneer trekt zich bv al helemaal op in de box. Maar ondanks alle vooruitgang en vrolijke bedoelingen heeft meneer ook een andere eigenschap ontwikkeld ineens die me moedeloos maakt. Daan was vorige week ziek 1,5 dag met 38,5 koorts ( komt van zijn kiezen af) daarnaast heeft ie oortjes die beetje vuil zijn maar geloof dat het met de neusspray aardig is opgelost. Maar nu komt het, sinds dien wil hij op de dag niet meer in zijn bedje slapen mits ik hem er slapend in leg. dan mag ik hopen dat ie een uurtje slaapt. als ik hem bij mij in bed leg omdat ik zelf ook even wil slapen , valt hij direct in slaap helemaal opgekruld tegen me aan. savonds btw geen probleem slaapt hij gewoon in zijn bed en valt ie er ook in slaap Ook bemerk ik een vervelend wordend dram gedrag. als meneer ze zin niet krijgt is het brullen en dat houd ie behoorlijk lang vol.Behalve niet toegeven en afleiden , wat kan ik nog meer doen. wordt er beetje tureluurs van. ben meestal zo blij als me vriend thuis komt, dan gaat ik een uurtje rusten. maar ook dan is daan bezig met gedram. hoop op moeders met tips. sinds onze kleine man vooruit komt en ook al kan staan is het ineens allemaal het bovenstaande. alsof het niet genoeg is. nou is daan wel iemand die steeds verder dan ie kan wil dus dat zou er ook wel beetje bij zitten. ik hoop op reacties. erg lastig met een dreumes van 8 maand om het uit te leggen dat het niet mag, en zijn gedrag niet correct is ..... liefs bianca
Heeeeeel herkenbaar! Mijn meisje begon met 8 maanden zelfstandig te zitten, te kruipen en wil vanaf die tijd graag staan (nog met hulp). Ohhhhhh wat is ze toch lekker actief, brutaal, eigenwijs van karakter. Echt een pittige dame, hoor hihi. En nu ze dingen kan wil ze de wereld verkennen.... Wat kan ze drammen als ze haar zin niet krijgt of iets niet wilt...of als je iets van haar afpakt. Zo een lief meisje en dan komt er toch een gegrom uit!! Echt letterlijk grommen!! Of heel hard langdurig gillen... Hahahaha, ik moet er wel echt om lachen, vind het dan zo schattig om te zien hoe ze nu al een eigen wil heeft... maar vermoeiend is het vaak wel, hoor. Vooral aan het einde van de dag...dan wacht ik echt tot het 21 uur is en ze gaat slapen!
Hoihoi! Ik lees graag met je mee voor tips want hier kan ons menneke ook behoorlijk drammen!! Bij ons is het ook zo dat ie dingen erg graag wil die hij nog niet kan. Zitten kan ie nu goed zelf (dus nu gefrustreerd omdat ie niet kan staan), tijgeren achteruit lukt maar geeft uiteraard ook frustratie (want hij wil vooruit!!) en tijgeren vooruit begint te komen maar kost nog erg veel moeite!! Lucas kan dan ook enorm drammen, echt niet normaal en dan stelt ie mijn geduld erg op de proef. Ik probeer idd ook vaak af te leiden of te negeren. Soms helpt het om hem speelgoed te geven wat hij nog niet kent (bijv. een plastic beslagkom of maatbeker) of om hem na te doen op een zangerig toontje (dan gaat ie lachen). Ook heb ik vaak een cd met kinderliedjes opstaan, zodat ik dan ook wat anders hoor dan gedram.... Als het me echt te gortig wordt ga ik meestal even wandelen, fietsen o.i.d. als ik daar de tijd voor heb. Meestal wil ie namelijk gewoon met mij spelen en niet alleen... Het slapen kan ik je helaas niet echt mee helpen, misschien is het een sprongetje? Daar kan trouwens volgens mij dat drammen ook vandaan komen. Succes en ik leef met je mee!!
Dat is bij daan dus niet anders. drammen omdat ie meer wil dan ie kan hahaha. het tijgeren ,rubsen en staan kwam dan ook ineens allemaal tegelijk op 1 dag we waren erg verbaast. hahaha. wandelen doe ik meestal dan ook wel maar dat helpt niet meer als we thuis zijn hihi. ik heb vaak de tv aan op babytv, dat vind ie prachtig en is ook een afleiding maar na 10 min is hij dat vaak beu. spelen doen we vaak samen en vind hij ook leuk maar al snel wil ie alleen spelen. lol soms ook erg handig maar ik blijf mee lezen thnx so far voor de reacties
hier ook hoor! tips heb ik verder niet..ik denk dat het een fase is, danique wilt ook zoveel, maar het lukt haar gewoon nog niet! ze kan nu wel zelfstandig gaan zitten en zich optrekken tot staan. kruipen of tijgeren lukt nog niet(ja achteruit) maar dat levert dus nog meer frustratie..ik ga ook regelmatig wandelen en de oudste is graag met dr bezig, dus dat scheelt ook Qua slapen nog niet echt problemen, soms s'nachts, maar niet elke nacht. ik hoop dat deze fase snel voorbij is, voor ons allemaal succes!