Dochter vaak moe

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zonnebloem92, 22 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het valt me op dat onze dochter (volgende maand 3) de laatste tijd wat meer down is en veel moe is.
    Ze eet heel weinig, is gedurende de dag veel moe zonder dat ze veel doet en vind haar echt heel anders.
    Moet eerlijk zeggen dat ik me best wel zorgen maak omdat ze zich anders gedraagt dan normaal.
    Ons vrolijke levendige meisje is moe, sip en heeft weinig eetlust maar ia verder niet ziek, verkouden of iets.
    Iemand tips voor mij? Ervaringen? Het is vast niets maar de meest vreselijke ziekten spoken door mijn hoofd.

2. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter is ook altijd moe. Deels door haar medicatie en prikkelverwerking.

Wat ik lig probeer te doen is:
    Rust inbouwen
    Multivitamines geven
    1 op 1 aandacht
    En omdat mijn dochter al 6 is vaste dagen waarop ze met vriendinnetjes mag afspreken
    Als ze vaak verkouden is dan geef ik enchina force.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik herken dit! Rond zijn derde had mijn zoontje echt exact hetzelfde. Ik ben toen nog bij dokter geweest en echt even over nagedacht. Ik kreeg te horen dat peuters net als pubers dat wel vaker zijn. En toen ging het over. Nu 4 jaar en normaal vermoeidheidsniveau.

Evt bloed laten prikken als je het echt niet vertrouwd..

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.150
    113
    Home
    Misschien even bloed laten prikken
    Mijn oudste had dit toen hij 4 werd
    Eerst dacht ik het komt door school en alle nieuwe indrukken etc
    Maar hij bleek toch bloedarmoede te hebben

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoon had dat vorig jaar ook rond deze tijd.
    Steeds erg moe en verkouden. Bij intocht van Sint was hij ziek.
    Periode daarna was hij in veel opzichten gegroeid.
    En weer helemaal ok.

Ik merk nu ook dat hij vaker moe is. Is ook echt geen wintermens, net als ik.

6. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Zoon van 5 is ook vaak moe. Soms hele dagen door, en dan gaat het weer even goed. Toen hij 3 was weer bij de huisarts geweest omdat hij meer aan het slapen was, dan dat hij nog kon spelen. Toen bleek zijn ijzer vrij laag.
    Nu is dat weer redelijk op niveau, maar nog steeds blijft hij gewoon moe. Maar nu geeft hij er niet meer aan toe, maar gaat hij door.

Ben je al bij de huisarts geweest? Met bloedprikken kunnen ze al een hoop.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Sowieso even langs de huisarts om dingen uit te sluiten (en dat hoeft niet meteen ernstig te zijn natuurlijk).

Mijn dochtertje is altijd al snel moe geweest. Zeker in vergelijking met mijn zoontjes. Ze heeft wel bloedonderzoeken gehad, maar daar is niks uitgekomen. We houden er dus gewoon rekening mee. Niet teveel in 1 week, niet te laat naar bed etc.

8. K00

K00 Niet meer actief

Kindje van vriendin had dit ook.
    Ha gaf aan dat dit door de ontwikkeling kwam. Na een paar maanden ging het vanzelf beter.
    Zou het wel even laten checken als je je echt zorgen maakt

Deel Deze Pagina