Slapen baby 10 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loura1981, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loura1981

Loura1981 Lid

5 jan 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een paar vraagjes.

Onze baby slaapt van 18.00 (soms iets eerder, soms iets later) in zijn bedje. Volgens mij is hij er dan echt aan toe, want hij is dan heel moe. Hij wordt dan rond 12 uur wakker voor een flesje en om 4 uur nog een keer. Hij komt 6.30 uit bed.
    Overdag slaapt hij heel weinig. Soms een half uurtje en soms maar een kwartiertje.

Hoe laat gaat jullie baby naar bed?

Hoeveel slaapt jullie baby overdag en waar?

Hoe zou ik dat lange moment van 18.00-00.00 kunnen verzetten naar later? (Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel) of moet ik het maar zo laten?

Onze baby wilt overdag altijd bij iemand zijn en niet in de box liggen. Is dit bij jullie ook en kan ik dit op de een of andere manier veranderen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Sem begint zijn nacht meestal rond 19.00/20.00 uur, hij krijgt dan wel nog een droomvoeding rond 22.00u.

Eerst begon hij zijn nacht ook zo vroeg net als jouw kindje, ik had toen zoiets van hoe gaan we dat oplossen..
    Niet dus, hij regelde het vanzelf op den duur toen hij ook goed ging slapen overdag.

Sem slaapt na elke voeding minimaal 1 en maximaal 2,5 uur, en dit doet hij in zijn eigen bedje! Sinds hij al zijn slaapjes in zijn eigen bedje doet slaapt hij veel beter.

Over niet in de box willen kan ik je niet helpen, Sem ligt juist liever in de box dan op m'n arm haha

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met tien weken sliep mijn DL overdag niet.
    Maar 's avonds ging ze ongeveer ergens tussen 21.00 en 22.30 uur slapen (ja wakker kindje hier) om ergens tussen 06.30 en 07.30 weer wakker te worden. (en dan natuurlijk de nachtvoedingen nog haha)

Ik zou je kindje lekker bij je nemen (in een draagdoek bijvoorbeeld). Zulke jonge baby's hebben gewoon nog veel mamahonger;)

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Mijn dochter sliep vanaf ze een maand oud was gewoon boven in haar bedje. Dat was veel rustiger dan beneden.
    Vond dat soms best moeilijk, want ze sliep echt veel en ik zag haar nauwelijks voor mijn gevoel. Maar ze ging vanzelf steeds minder slapen, dus dat is helemaal goed gekomen.;)
    Ik herinner me nog dat ik haar altijd moest wekken voor de laatste voeding, zo rond 11 uur.
    En ben die voeding steeds iets eerder gaan geven, omdat ik haar steeds moeilijker wakker kreeg en kon hem op een gegeven moment laten vallen.
    Ik zou niet niet al te druk maken over die slaaptijden, over vaste slaaptijden is meestal nog geen sprake.
    Dat komt vanzelf, dat kunnen die kleintjes goed regelen hoor.

5. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Mijn zoon begint ook om 19-20 uur aan zijn nacht, maar wij maken hem tussen 22-23 uur wakker voor zijn laatste voeding.
    En dan komt hij sinds een paar dagen tussen 6.30 en 7.30 weer.

Overdag goed letten op slaapsignalen ed.
    Mijn dochter sliep ook weinig overdag, maar was soms wel oververmoeid omdat ze toch echt wel moe was!
    Zoonlief slaapt boven in zijn wieg; meest rustig voor hem en hij slaapt dan 1 tot 2 uurtjes. Soms korter...

Deel Deze Pagina