De titel zegt het al: mijn dochter van 11 maanden weigert nu al een week lang haar fruithapje. Ze spuugt het meteen uit! Ze heeft vanaf het begin af aan altijd goed fruit gegeten, maar dit is ineens omgeslagen! Ik heb ook al geprobeerd stukjes fruit te geven ipv geprakt. Ook geprobeerd met yoghurt te mixen zodat het een drankje werd. Niets helpt! Iemand tips? Ik weet dat ik niet kan dwingen, maar ik wil zo graag dat ze haar vitamines binnen krijgt.
Ik denk gewoon blijven volhouden. Mijn zoontje at altijd fantastisch zijn groenten. Hij had liever 5 potjes i.p.v. 1 bij wijze van spreken. Ineens wilde hij zijn groente niet meer. (Volgensmij door introductie brood en ander schema). Hij weigerde zijn groente en nam er nog niet eens een hap van. Ik ben blijven aanbieden iedere avond opnieuw en volgensmij na een week of 2 a 3 ging het steeds beter en uiteindelijk weer goed. Ik zou dus blijven proberen. Maar weigert ze een hap te nemen of neemt ze wel een hap maar spuugt ze het uit? En kijkt ze er vies bij of doet ze verder gewoon "normaal"?
Ik lees mee! Hier hetzelfde probleem, alleen is dochter nog maar bijna 8 maanden. Maar ze at alles heel goed, groente, fruit, brood, toetje, tot vorige week, sindsdien is fruit en toetje een drama... Melk was alleen langer regelmatig een strijd. Gelukkig eet ze groente en brood nog wel goed.
Ze neemt een hap en spuugt het vervolgens uit. Laat het zo haar mond uit stromen. Toen ik vandaag een stukje banaan gaf keek ze heel vies. De groentehappen gaat tot nu toe nog wel goed, maar ik ben zo bang dat ze daarbij hetzelfde gaat doen. Maar ook ik blijf volhouden! Ik blijf het aanbieden. Maar tot nu toe een week lang nog geen hap door haar keel!
Ik hoop dat het snel beter gaat. Ons zoontje heeft een periode slecht zijn brood gegeten. CB zei toen dat we eerst moesten proberen in een andere volgorde fruit en brood te geven. Eventueel meer tijd ertussen. Als dat niet werkte mochten we minder fruit geven of dit zelfs weg laten. Brood was namelijk 1 van de hoofdmaaltijden en belangrijk. Het fruit was volgens die mevrouw een bijzaak en kon geen kwaad wanneer dit een periode slechter zou worden gegeten. Probeer je dus niet teveel zorgen om het fruit te maken.
Herkenbaar, heeft Fleur gedaan en Tim nu ook al een paar weken. Ik blijf het aanbieden, wil hij het niet ook goed, maar er komt vanzelf een moment dat hij het vast weer wil.
Ik heb er net een periode van 5!! Weken opzitten dat meneertje all fruit en groente weigerde en alleen nog maar een botehammetjenat en melk dronk. Ik begreep er niets van. Sinds deze week eet hij ineens weer alles en kwam ik er achter dat er een kies is doorgekomen. Dat was dus hier reden. Hij is 19 maanden en heeft alle tanden plus 4 kiezen en dacht dat die andere vier kiezen pas veel later zouden komen. Dus totaaaal niet aan gedacht.
Begon mijn zoontje met 8 maanden mee . Hij eet nu gestoomde blokjes appel (in een bakje met laagje water 4 min magnetron) . Dat is heel zacht . Hij eet het van een vorkje . Of stukjes banaan . Nu wil hij niet eens meer van het vorkje maar het zelf van zijn tafelblad pakken maar het is nogal glad dus dat gaat niet . Daar maar weer is wat op bedenken . En anders een sabbelzakje ?
Blijven aanbieden idd. Ik herken het niet, maar mijn zoontje at pas beter nadat het kokhalsreflex naar achter groeide (na 9 maanden pas). Mijn dochter is nu 7 maanden en fruit gaat ook niet van harte, qua groenten eet ze wel wat meer.
Banaan prakken met geraspte appel en een hele liga erdoor verkruimelen ?? Soms wil dat hier wel helpen
Gewoon fruit in z'n geheel aanbieden? Hier wordt van fruitmoes en in stukken gesneden fruit maar matig gegeten, maar zelf lekker afhappen vindt ze leuk Enige wat ik nog doe, is fruit schillen. Dus gewoon een geschilde appel in handen, een banaan, enz enz. Lukt prima
Rozemarijke , dat wil ik ook wel proberen. Hier mag ik niks meer in zijn mond stoppen . Stukjes brood kan hij zelf pakken . Maar fruit is te glad hij wil het in zijn mond stoppen maar de stukjes vallen uit zijn handje . Wat voor fruit geef jij in zijn geheel ?
Appel, banaan, peer, mango in grote stukken, kiwi, druif op dit moment vooral. Soms aardbei, (pas gestart met 1 jaar, vanwege mogelijke gevoeligheid voor allergieen naast de KMA). Van de zomer ook wijnbessen, (lijken op bramen en frambozen, groeien bij ons in de tuin), meloen (grote stukken geven). Mandarijn en sinaasappel gaan we binnenkort eens proberen, ook nog niet gedaan vanwege risico met allergieen hier en gevoelige darmen. Ze krijgen al vlot veel weg hoor. Komkommer werkt ze hier ook prima weg, bijvoorbeeld Compleet met schil
Vandaag een stuk fruit in haar hand gegeven. Vond ze super interessant. Ging ook even goed, maar na twee happen spuugde ze het gewoon allemaal weer uit. Ook gemengd met yoghurt wil ze geen fruit. Ze krijgt twee snijtandjes boven. Zou dit de reden zijn? Morgen weer een dag: nieuwe ronde, nieuwe kansen...
Kan, maar kan ook gewoon even de nieuwigheid zijn. Gewoon volhouden O, en vooral wel zelf ook fruit eten he? Als jij het zelf niet eet, wordt het wel lastig om haar aan het fruit te krijgen