slapen baby 14wkn (nog ingebakert)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hier dochter vab 4 maanden slaapt altijd ingebakerd ...
    Zonder de puckababy slaapt ze de hele dag gewoon niet .
    Op haar buik blijft ze haar hoofd optillen...

Ze is al eeb moeilijke slaapster en zonder die zak dus helemaal niet.
    Er staat van 3-6 maanden dus neem aan zolang ze niet rolt ik die gewoon mag gebruiken

2. Alf

Alf Niet meer actief

Hier de eerste 8 weken zoontje ingebakerd met hydrofiel. Totdat hij die los wurmde en ik die over zijn hoofdje aantrof. Nu voor de nacht een slaapzak van puckababy met lange mouwen en dichte armsgaten, die zorgen ervoor dat hij wel kan bewegen, maar hij maait stukken minder en mept zichzelf er niet mee wakker. Overdag ligt hij op zijn zij tussen twee rollen. Dan maait hij ook niet met zijn armen.
    Meestal slaapt hij dan twee goede slaapjes per dag.
    Tussendoor wat hazenslaapjes van 30-60 min.

Heb me ook rot gezocht naar de juiste manieren, veel geprobeerd maar tot zover erg tevreden hiermee.

succes!

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Wat lastig dat je haar moeheidsignalen niet meer herkent. Ik zou zeggen probeer eens heel goed op je kleine te letten, want er zijn natuurlijk verschillende moeheidssignalen zoals al aangegeven (vaak worden ze onrustiger dus drukker, staren, oogjes wrijven, gapen etc.). Ik denk namelijk ook dat ze nu te laat naar bed gaat en daarom weer korter slaapt. Want als ik het goed begrepen heb sliep ze voorheen langer. Als het toch niet lukt zoek eens even op hoe lang een baby van 3 mnd wakker kan blijven, volgens mij 1,5 uur, maar ik ben het weer vergeten. Wat ik deed als ik zijn moeheid even niet goed zag is klok kijken, en dat werkte ook erg goed moet ik zeggen.

Hier ben ik wat betreft inbakeren echt in overtreden geweest, begonnen toen hij 1,5 tot 2 mnd oud was. Al voordat hij van rug naar buik kon rollen proberen af te bouwen, maar dat lukte niet. Ook niet toen hij wel van rug naar buik rolde (maar hij kon al rum 1 maand van buik naar rug dus kan dat inmiddels ingebakerd ook). Echt vanalles geprobeerd destijds. Toen maar gaan afbouwen met slaapzak met mouwen naar binnen (dus soort puck a baby). Verder zijn we niet gekomen, hij was er niet aan toe. Pas rond het jaar kon hij met zijn armen vrij slapen:(. We hadden overigens wel andere veiligheidsmaatregelen getroffen, en hij rolde ook zo met gemak zijn bedje door... Dus iig, je hebt nog even de tijd, maar je kunt wel vast af en toe proberen of ze er al aan toe is.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ja zo af en toe probeer ik het dan is het hups in de slaapzak en dan op haar zij zodat ze één arm los heeft en op de andere arm ligt. Meestal ligt ze even rustig te sabbelen en daarna begint het gesodehannes. Nou ja, ik mag van het cb nog een maand doorgaan. Volgende week controle dan is ze 4 maanden en kan ik mss weer een poging ondergaan. Ik vind het inbakeren echt een topuitvinding want zonder dat hadden we geen nachtrust maar ja nu er nog uit :D

Deel Deze Pagina