Smorgens tussen 5 en 6 wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sophie80, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophie80

sophie80 Niet meer actief

Hoi,

Mijn dochter van drie maanden wordt standaard tussen 5 en 6 smorgens wakker. Ze krijgt haar laatste fles om22.00. In principe maakt ze een prima nacht van 8 uur. Echter vind ik 5/6uur erg vroeg om wakker te worden. Misschien maak ikmedruk om. NIets, maar ik ben bang dat ze voortaan altijd om die tijden wakker gaat worden.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips om dit uit te stellen? Klein flesje om 6 uurendan om 8 uur een grote?

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ik zeg sterkte! Hier zijn we blij als hij de 5/6 uur haalt.:)

Pyamapapjes werken hier niet. Wij zien het als een fase en die gaan over. Als je kindje straks beweeglijker wordt gaat het misschien al wel meer doorslapen.

Eerlijk gezegd had ik gewild dat hij met 3 maanden al zo lang sliep. Dit hoort bij het ouderschap. Vertrouw erop dat het goed komt!;)

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Dan ben ik jaloers op je! van 22u tot 5/6u slapen lekker hoor. Als ik dat 1 nacht zou hebben ben ik weer fit :)

Hier krijgt ie ong 20u fles, slaapt pas 21u/21.30 en dan is ie er tussen1/2 in de nacht weer en dan rond 5/6u weer en 8u klaarwakker.

Vanacht was t feest en moest ik er 1u, half 4, 6, en 8u uit ;) en dat voor een kind dat pas 22u sliep :)

Ach als ze wat meer gaan bewegen en meer vast voedsel gaan eten slapen ze vast wat beter dan alleen op melk. Fase fase fase fase hahahahaha, niets aan te doen denk ik dan volhouden en met je kindje meegaan. Voeding dikker maken, papjes etc geven werkt ook niet altijd en in sommige gevallen werkt t juist verkeerd dat de kindjes buikpijn verstopping of krampen ervan krijgen en ben je verder van huis. Succes!

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja die van mij is net 3, hij is net gestopt met zijn middagslaapje, we hadden goede hoop, maar helaas, zijn inwendige wekker is rond 5 uur, met geluk 6 uur.
    hij weet wat 7 uur is, maar zolang blijft hij helaas niet in bed.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou je mag in je handen knijpen dat ze al van 22 tot 5 slaapt. Had ik op de leeftijd van 3 maanden voor getekend! Tijd tijd tijd.. op een gegeven moment gaan ze vaak wat langer slapen, maar kan even duren ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tussen 5-6 komen heel veel kindjes in hun lichte slaap en worden dan wakker. Eén van de redenen van wakker worden kan zijn 'honger'. Mijn tip is: geef een klein flesje of een korte voeding en dat in alle stilte en liefst in het donker /schemer. Daarna terug leggen en dan om 7 of 8 uur de dag beginnen met opnieuw een fles of bv. Je hebt dan een heel aardige kans dat je kindje dan tussen 5-6 niet meer wakker wordt van de honger en door gaat slapen.

Andere reden om echt wakker te worden:
    - te licht op de kamer
    - teveel prikkels op de kamer
    - omgevingsgeluiden
    - koud of juist warm

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Voor deze leeftijd is het echt super hoor, zolang slapen! Maar ik snap wel wat je bedoelt, het is net zo'n tijd voor jezelf dat je nog even een uurtje zou willen rekken, zodat het voor de kleine niet de standaard tijd wordt.
    Normaal gesproken komt dat vanzelf goed als ze wat ouder zijn en meer vast voedsel hebben.

Ikzelf zou ook tekenen voor elke nacht met dit aantal uurtjes... bij mij is hij een jaar en nog steeds zijn het meer slechte dan goede nachten.

8. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Sluit me bij iedereen aan...mijn zoontje van 4 maanden wordt nog standaard wakker rond 1 uur en 4 uur en slaapt dan door tot (als ik geluk heb) 6/half 7. Als je er veel last van hebt idd wat voeding geven en dan proberen terug te leggen of nog even bij jou in bed?

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Misschien straks met 4mnd als je rijstebloem toe mag voegen.. Misschien wat langer verzadigd.. Ons meisje is standaard tussen 5 en 6 wakker een enkele keer "vergist" ze zich en is het na 6 uur :)

10. adi

adi Niet meer actief

Voor zijn leeftijd is dit een prima tijdstip voor een voeding, hij heeft al 8 uur zonder voeding geslapen namelijk. Dat is heel wat voor 3 maanden.

Ik zou dus ook een flesje geven, gewoon in het donker naast het bedje. Als hij niet erg nat is ook niet verschonen. In het donker en stilte voeden, even sussen en terugleggen. Zo geef je hem de boodschap dat het nog nacht is, en 's nachts doen we geen gezellige spelletjes enz.

Deel Deze Pagina