Schoentjes moeilijkheden, meedenkers gezocht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MommyOwl, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Eindelijk. Eindelijk zet ze haar eerste stapjes, gelukkig nog net voor haar 2e verjaardag. Dus is het tijd voor schoentjes. Maar wat een ellende is dat zeg. Mijn dochter is hypermobiel, heeft zwaar doorzakkende voeten, loopt nog erg houterig en wiebelig en "grijpt" de vloer hierdoor met haar teentjes voor extra grip.

We hebben advies gevraagd over schoentjes aan een fysiotherapeut, maar die zei niet veel meer dan: gewoon een erg flexibele zool en veel stevigheid rondom de enkel. We hebben meerdere schoenen geprobeerd, maar op allemaal loopt mijn dochter niet echt lekker. Op blote voeten lopen gaat steeds beter, maar schoenen lijken haar ontwikkeling in de weg te zitten. Toch zouden we haar nu ook graag buiten willen laten lopen. Ik heb bijna de neiging om gewoon flinterdunne rubberen zolen onder haar voeten te plakken, hahaha :D

Heeft iemand tips voor buitenschoenen, of andere briljante tips waar ik nog niet aan gedacht heb? Gewone "eerste schoentjes met flexibele zool" werken dus nog niet bij haar, ze kan er gewoon (nog) niet mee lopen.
    O ja, ze heeft nu maat 19 of 20.

2. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Slofjes van aapies misschien? Zijn eigenlijk voor binnen maar als t droog is kan t buiten denk ik ook wel.

3. Danseninderegen

Danseninderegen Actief lid

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Van shoesme.
    Je hebt de schoentjes met super flex zolen voor kindjes die net lopen.
    Die zijn heel buigzaam.
    Maar als dat ook nog te veel is heb je er ook babyschoentjes van.dat zijn eigenlijk leren slofjes net veter of klitteband met antislip zool

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb ze niet als echte leren lopen schoenen gekocht, maar in de praktijk zijn de uv waterschoenen van playshoes heel flexibel en hebben een rubberen zool met nopjes. Misschien is dat wat voor jouw dochter als ze naar buiten gaat?

Ik heb ze gekocht via www.stoerekindjes.nl.

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Slofjes inderdaad.
    Mijn zoontje heeft er weken buiten op gelopen wel als het droog was.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft flexibele voeten/enkels. Ze had eerst leren slofjes, toen ze daarop kon lopen hebben we schoentjes gekocht. Gewoon naar een goede kinderschoenenwinkel en passen. Stevige hiel is belangrijk, die goed (en hoog genoeg) aansluit. Liefst veters, die kan je goed aan laten sluiten. Haar eerste schoenen waren deze:
    Beberlis Lauflernschuhe 17631blau

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Is het niet dat ze nog moet leren om op schoentjes te lopen?
    Onze jongste liep al een poosje toen we hem schoenen aandeden, mooie flexibele schoenen, maar hij moest er echt op leren lopen. Na een paar dagen liep hij beter op schoenen dan zonder schoenen.
    Dus misschien even de tijd geven?

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou advies in winnen bij een podotherapeut. Hier in de buurt van Utrecht zicht george in der maur.
    Zij kunnen eventueel een koker voor de enkels maken oid.

Deel Deze Pagina