Yoshua heeft sinds gisteren bultjes die lijken op de waterpokken, maar het worden er niet echt meer. Ook heeft hij kleinere bultjes op zn armen, nek en lijf die meer op warmte bultjes lijken. Hij is in aanraking geweest met een kindje dat vorige week de waterpokken kreeg dus het zou kunnen. Maar hij is ook via via in aanraking geweest met een kindje met de zesde ziekte. Hij heeft wel vorige week wat koorts gehad savonds maar er is ook een kies doorgekomen in die periode. Hij is verder niet ziek, maar wel uit zn hum en slaap wat meer. (Maar volgens mij ook een sprongetje) Weet iemand wat waarschijnlijker is, waterpokken of zesde ziekte? Ik loop vanmiddag zowieso even bij de ha naar binnen. De assistentes zijn altijd bereid om even te kijken gelukkig.
Dat is iets wat de tijd zal leren; bij waterpokken ga je echt meer blaasjes zien die duidelijk gaan indrogen, bij zesde ziekte is die uitslag heel anders en gaat het ook niet zo indrogen als waterpokken doen. Gewoon afwachten dus!
Ik had al even gegoogled maar ik vond de plaatjes van de zesde ziekte en waterpokken best veel op elkaar lijken. Ik weet gewoon niet meer hoe het bij mn oudste 2 begon, dat alweer 5jaar geleden namelijk.