slapen baby 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Vraagje :)

Dl is bijna 6 maanden... we hebben altijd naar haar gekeken qua slapen / drinken enz. Nu slaapt ze overdag steeds maar heel kort (max 45 min per keer) de ene keer is ze een uurtje wakker en dan weer 1.5 uur...(als ze op het kdv is soms zelf 2 uur)
    Nu is het zo dat ze sinds een aantal weken steeds meer gaat spoken snachts (eerder sliep ze zo 5 uur achter elkaar en nu is het ong 1/1.5 uut)

Vannacht was er dan ook niks mee te beginnen...drinken wilde ze niet... slapen niet...duimen deed ze niet...speen wilde ze niet (normaal duimt ze ALTIJD) laten mopperen/huilen ed werkte niet... als ze naast me lag ging ze spontaan spelen... om 01.00 snavhts vind ik dat toch niet echt een strak plan :)

Ik vraag me dus af...hoe leer ik haar overdag langer wakker te zijn? Zodat ze snachts ook nog een beetje fatsoenlijk slaapt??

Of is dat niet mogelijk? De nachten worden gewoon steeds beroerder

En dat terwijl ze met 7 weken al 'doorsliep'( lees:6 uur achter elkaar!)
    gr baby001

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Je kindje zit in sprong 5 google maar eens op oei ik grpei.. suc6! Hier zitten we er ook in

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Sprong 5? Hmm...maar eens googlen...
    'Succes' dat klinkt alsof het alleen maar beter kan worden hahaha :)

4. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Wat doet jou dochter nu zoal dan?

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik denk niet dat het werkt. Over het algemeen zeggen ze zelfs dat kinderen die overdag goed slapen ook 's nachts beter slapen. Ons zoontje doet nu sinds 5 maanden ook wat jij zegt. Ineens weer vaak komen, 5 uur maximaal slapen! Super raar want hij kan het dus wel want hij slaapt ook wel eens door en heeft ook een langere periode doorgeslapen.

Het maakt niet uit of hij overdag 3 keer een half uur slaapt of gewoon zijn reguliere slaap van 3x 1,5 uur. Soms denk ik nou hij is heel moe dat wordt een goede nacht en is het tegenovergestelde waar!

Ik snap er ook geen hout van. Er lijkt altijd wel iets te zijn. En ik heb ook het idee dat hij juist SLECHTER gaat slapen in plaats van beter.

het is een fase het is een fase het is een fase het is een fase

6. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat je dat niet kan leren hoor... En als ze overdag goed slapen, slapen ze s nachts juist ook goed. Wakker houden werkt juist averechts. Ik denk ook dat ze in een sprongetje zit. Na het sprongetje gaat ze waarschijnlijk wat korter slapen en langer wakker blijven, overdag. Onze dochter sliep voor die sprong altijd 3x 2uur en dan bleef ze ook max 2 uur wakker. Daarna bleef ze opeens 2,5 uur wakker en slaapjes werden iets korter 3x 1-1,5 uur. Succes en sterkte!

7. Humava

Humava Niet meer actief

Hier ook een jongetje waarbij het lijkt dat hij steeds slechter gaat slapen. Voorheen kwam hij 1 keer per nacht en nu is 3 keer meer regel dan uitzondering. Ik denk ook dat je het niet kan leren. Je kan je er alleen bij neerleggen en hopen dat het snel weer beter wordt. Het is alleen zo vermoeiend *gaapt nog even*.

8. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier is het de afgelopen twee avonden een drama. Meneertje wil niet slapen :-s Gister avond tot elf uur wakker geweest, en maar lachen bij ons op schoot. Vannacht om vier uur stond hij weer paraat, een uur wakker. Wij zijn gebroken:(
    Kan er ook geen touw aan vast knopen.
    Het heeft hier niet te maken met overdag lang of kort slapen.

9. Manoya

Manoya Niet meer actief

Hier ging het met 6 maanden ook mis. Daarvoor altijd van 20.00 tot 8.00 geslapen.

Sinds de 6 maanden is het aanmodderen. Dan gaat het weer even goed, dan weer even minder. Erg vervelend.
    Denk overigens niet dat het slapen er overdag mee te maken heeft op die leeftijd.

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Idd je kan er niks mee alleen je erbij neerleggen en het accepteren.
    Hier vanaf 6 mnd drama s'nachts huilend wakker worden elke nacht en dat was elk uur, niet willen slapen en ga zo maar door.
    Daarna lijkt het weer goed te gaan en dan komen er tandjes en ziek zijn.
    Nu gaat het hier weer super maar voor je het weet zit je er weer midden in.

11. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik denk eigenlijk dat je kindje 's nachts zo slecht slaapt omdát het overdag zo weinig slaapt. Ik zou haar als ze alleen een hazenslaapje gedaan heeft overdag juist max 1,5 uur wakker houden. Anders kan ze alle indrukken niet verwerken en is het 's nachts juist teveel voor haar koppie.

12. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ze heeft dit al vanaf haar geboorte gedaan die hazeslaapjes... ze is nu max 1.5 uur wakker maar op het kdv ook weleens 2 uur... bij eerste slaapsignalen in bed etc.
    In het begin (dus ook met hazenslaapjes) heeft ze wel gewoon doorgeslapen..

Nouja... het zal dan inderdaad wel een fase zijn als ik jullie verhalen zo lees :)

13. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hazenslaapje is niet zo erg hoor! Ze is niet heel lang wakker (1,5 uur)...hier 6 maanden en slaapt ' sochtends nog wel vaak min 1,5 uur maar de rest van de dag 45 min (2-3 keer nog)...kort slapen is niet zo erg te lang wakker wel. Dus gewoon Max 1,5 uur wakker is prima! Slecht slapen ' snachts komt wellicht door ontwikkeling? Ik merk nu mijn dochter kan rollen en ineens veel nieuwe dingen kan ze ook slechter slaapt.

14. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    #14 baby001, 5 apr 2015
    Laatst bewerkt: 5 apr 2015
    ....

15. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bij mijn dochter van 6 maanden veranderde haar slaap en waak partroon ineens vanzelf. Vanuit het niets deed ze s ochtends een kort slaapje, s middags een langer slaapje en aan het eind van de dag een nog korter slaapje. Ze kon toen ook ineens langer wakker zijn. Ze is nu zo varierend tussen 1,5 uur (in de ochtend) tot 2,5 (in de middag) wakker, maar kan op dagen dat ze naar de opvang is geweest ook best 3 uur wakker zijn (maakt de vooravond dan wel redelijk rampzalig ;)). Either way, blijf gewoon lekker je kindje volgen. Waarschijnlijk verandert het slaappatroon binnenkort vanzelf en worden de nachten dan ook weer iets beter. Mn dochter heeft ook regelmatig periodes dat ze elke 2 uur a 1,5 uur wakker wordt 's nachts, maar die periodes duren vaak maar enkele dagen (gelukkig).

Deel Deze Pagina