Ik trek het ff niet meer. Overdag is ons zoontje echt een engeltje die ook gewoon lekker in slaap valt voor zijn middagslaapje, die veel lacht en gezellig is.... Maar 's avonds en 's nachts is het echt een verschrikking. Hij krijst en gilt het constant uit, wat we ook doen. (Ook bij het avondeten eigenlijk al) We hebben al vanalles geprobeerd. Extra flesje, insmeren, anti-verkoudheidsdingetjes, voorlezen, middagslaapje expres kort houden, met hem spelen tot hij doodmoe is en in bed leggen.... Niks lijkt te helpen. Wat kunnen nou oorzaken zijn van dit gedrag? Ik ben tot 2 maanden geleden helemaal niet van hem gewend dat hij zo is. Hij huilde alleen als er echt iets aan de hand is. Maar we hebben alles waar hij om huilde al uitgesloten, denk ik. En hij huilt nu ook niet normaal, hij krijst het echt uit. Enige manier om hem stil te krijgen is hem afleiden ergens mee, maar ik ben niet van plan om elke nacht tot half 11 met hem met de Duplo te spelen tot hij eindelijk besluit te gaan slapen. Wat doen we toch fout? Ik voel me echt een faalmoeder op het moment. Om de 5 minuten bij hem gaan kijken lijkt ook niet echt te helpen, hij gaat echt zó uit zijn dak.... Kan dat nou echt manipuleren zijn??
Dat klinkt heel erg niet leuk! En eerst even een hart onder de riem, ik weet zeker dat je een hele lieve en goede moeder bent, anders had je je er niet zo druk om gemaakt!! Misschien en stomme vraag, maar kan het niks medisch zijn? Als mijn dochter zo intens huilt is er eigenlijk altijd iets aan de hand wat je niet kunt zien. Van oorontsteking (ja zonder koorts) tot kiezen of andere tanden die heel erg zeer doen. Erge kramp? Tanden? Nachtmerries, Maarja das niet rond etenstijd. Verkouden waardoor veel druk op het oor staat? Al eens een experimenteel paracetamolletje geprobeerd (nee ik ben niet van het vol prakken met pillen, maar als het helpt weet je in ieder geval dat hij pijn heeft) Manipuleren zou natuurlijk kunnen maar ik denk dat je als moeder verschillende huiltjes hoort. Ik kan tot nu toe (14 mnd oud) wel redelijk goed onderscheiden wat haar 'uitprobeer hysterie huil' is of haar 'er is iets aan de hand hysterie huil' Want madame kan zich behoorlijk hysterisch gedragen als er niks is en ze het er niet mee eens is of uitprobeert, maar dat klinkt gewoon anders en ik kan niet uitleggen wat er anders is. Zit hij in een sprong? Nieuw eten/drinken waar hij op reageerd?
Kunnen het de tandjes zijn? Of misschien groeipijn? Heb je er al een paracetamol ingestopt op zo'n moment? Misschien kun je dat eens uittesten... Ik herken het wel deels. Ik heb hier de afgelopen tijd ook een heerlijke driftkikker die vanuit het niets kan gaan gillen/krijsen en drama maken. Het kan soms zo frustrerend voor een kleintje zijn dat ze nog niet kunnen praten. Is het geen sprongetjes-tijd?
Dacht als eerst aan door komende kiezen, daar kon hij bij ons echt heel veel last van hebben. Overdag alleen maar kwijlen en veel op dingen bijten en s avonds als ze gaan liggen bouwt de druk op en had hij er bij ons echt last van. En anders misschien verlatingsangst waar die last van heeft. Geloof ook echt niet zoals hier boven al gezegd dat je een slechte moeder bent alleen is het bij die kleintjes nog steeds moeilijk om te weten waar ze last van hebben blijft toch gissen. Misschien is kijken of als je hem een zetpil geeft voor het slapen of hij dan ook zo ontroostbaar is. In in iedergeval succes en het gaat wel weer over.
Wat zegt de huisarts er van? Ik zou zeker even iets medisch uit proberen te sluiten. Wie weet heeft hij wel oorontsteking oid.
Bedankt voor de reacties! Ik ben twee weken geleden met hem bij de huisarts geweest en toen was er niks gevonden qua oorontsteking of iets dergelijks. OOk zijn darmen zijn toen bevoeld en daar voelde hij ook niks bijzonders aan. Het is geloof ik inderdaad ook wel weer sprongetjestijd, dat zou ook nog wel kunnen. Of verlatingsangst... Lastig hoor! Uiteindelijk hebben we hem gisteren even laten huilen om te kijken of hij zichzelf soms in slaap wilde huilen. Na een kwartiertje sliep hij. Maar hij is 's nachts wel 8 keer wakker geworden en dan heel even heel zachtjes huilen. Na 2 minuutjes was dat dan wel weer voorbij...
Dat gebeurd hier ook. Zeker als ze heel heel moe is, is ze 10 mimuten ontroostbaar, en ineens valt ze in slaap. Gedurende de nacht wordt ze ook wel eens wakker, huilt eventjes en valt weer in slaap. Klinkt best normaal voor mij dus
Het eerste wat bij mij opkomt is net zoals de andere, de oren. En dat kan idd door doorkomende kiezen zijn , een ontsteking maar ook vocht in de oren. Onze beide dochters hebben hiervoor buisje, omdat ze er last van hadden. En dat hoeft geen oorontsteking te zijn. Ze werden enorm onrustig allebij en vaak wakkee enzo. Na de buisjes een enorm verschil.
Ja, misschien heb je gelijk.... Misschien doet hij dat normaal ook wel en lig ik nu wel teveel te luisteren
Hihi ook dat is herkenbaar. Ik heb een paar weken met oordoppen moeten slapen, mijn man beloofde eruit te gaan als er wat was. Toen was ze al een jaar oud. Ik werd ineens overal wakker van. Als er echt iets aan de hand is huilt ze hier echt wel door. En dat heeft wel geholpen, mijn overgevoeligheid voor elk piepje ging er weer even vanaf. En waarom ze dat huilen soms nodig hebben? Ik denk verwerken van indrukken. Misschien allemaal neiuwe dingen door een sprong bijvoorbeeld. Ik ben er niet op tegen om een kindje even te laten huilen, had mijn dochter heel jong al nodig. Ik hoorde snel de verschillen en reageer echt wel als het niet zomaar is. Maar als ik bij elk huiltje naar haar toe ging, ging ze steeds slechter slapen. Maar uiteraard is elk kindje en elke ouder heel anders! Vooral je gevoel volgen, en als je denkt dat het iets medisch is gewoon opnieuw naar laten kijken! Is hij niet verkouden? Dan kan er extra druk op het oor staan zonder dat het oorontsteking is en is het dus niet zichtbaar bij in de oren kijken. Hier doen neusdruppels dan wonderen (geen zoutoplossing, dat helpt (hier) echt voor geen meter, maar xylometazoline in de sterkte die bij de leeftijd toegestaan is)
Vandaag is hij (toevallig?) direct in slaap gevallen. Wat we anders hebben gedaan: hij heeft 's middags warm gegeten en 's avonds brood.