Al het zoveelste onderwerp over slapen... Maar mijn zoontje slaapt sinds 1,5 week nauwelijks meer overdag. Soms doet hij nog 1x een dutje van 1,5 uur en 1x 0,5 uur en dan is het op, maar er zijn ook dagen dat hij dat minder doet. Vandaag 1x 30 min en 1 x 40 min. Hij is altijd een slechte slaper geweest. Om deze reden hebben we hem van 2,5 maand tot ongeveer 5 maanden ingebakerd. Het is me nog niet helemaal gelukt dit af te bouwen (omdat hij dan helemaal niet meer slaapt). Hij slaapt nu met zijn armen (en mouwen) in de slaapzak. Overdag wel al om en om een armpje eruit tenzij hij echt slecht slaapt. Nu is hij wel redelijk tevreden, maar ik moet hem ook vaak bezig houden omdat hij anders gaat mopperen/huilen, omdat hij zo moe is, maar slapen doet hij niet. Ik leg hem bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed, dan gaat hij vaak liggen brabbelen, als hij dan niet in slaap valt zet hij het op een krijsen. Ik haal hem er dan weer uit, en probeer het gewoon later nog eens, maar vaak zonder succes. Voorheen had hij het trouwens nodig om zich in slaap te huilen, dit duurde max 15 min maar vaak minder. Dit doet hij niet meer vanaf ongeveer een maand of 5. Nu laat ik hem ook wel eens huilen, maar vaak zonder succes. Ook troost ik hem dan om de 10 min, maar het helpt niet om hem in slaap te krijgen. Tevens klinkt dit huilje anders dan het inslaaphuiltje van voorheen, en heeft hij er geen pauzes in. De nachten gaan vaak wel goed, maar vorige week ook 3 "spooknachten" gehad. Die had hier eerst eigenlijk nooit meer. In de avond wil hij ook nog wel eens huilen op bed, en dat deed hij eerst nooit. Dit is zo kort dat ik niet ga kijken. En hij heeft trouwens ook 4 poepbroeken per dag sinds die tijd, is dit niet wat veel? Ze zijn in de ochtend vaak dun, maar later op de dag dikker. Tips? En kan het kwaad dat hij zo slecht slaapt (ik ben natuurlijk bang dat hij hierdoor weer slechter gaat slapen in de nacht)? En gaat het over? Sorry voor het lange verhaal
Hoi hoi, Dit lijkt echt op het tandenkrijgprobleem. Dunne ontlasting, slecht slapen, huilen. Soms uitslag op de billen. Als hij dan ook nog al slecht sliep van te voren, dan heb je de poppen aan het dansen. Er is verder niets te doen dan afwachten. Het hoeft niet zo te zijn dat hij bij iedere keer last heeft hoor. Groetjes en succes Adrienne
Bedankt! Het gaat inmiddels al weer wat beter, hoewel hij in de middag erg lang wakker blijft (4 uur) en in de avond erg snel weer moe is (na 1 uur). Maar nog steeds geen tandje te bekennen. Maar ik begreep dat dit maanden kan duren met af en aan wat vage klachten. Klopt dat?
Hoi hoi, Dat klopt hoor. Het is dus afwachten. Sommige kinderen vervelen zich ook een beetje rond deze leeftijd. Groetjes Adrienne
Dat hij zich verveelt is ook heel herkenbaar. Soms kan hij lang in de box liggen en soms heeft hij het na 5 min. bekeken, en zo ook op het speelkleed. Had al speelgoedjes gewisseld en wat uitdagender speelgoed, maar dat helpt niet echt. Dacht al dat ik hem misschien een beetje verwen...
Hoi hoi, Nee hoor, ze hebben dan wat meer uitdaging nodig. Als ze wat meer gaan bewegen zelf, zul je zien dat ze dan wat beter in hun vel zitten. Groetjes Adrienne