Hallo, Mijn zoon is inmiddels 8 weken. Sinds een week slaapt hij s'nachts goed door, zo'n 8 uur. Het probleem is alleen dat hij s'avonds nooit in zn bed wil slapen! In die 8 weken heeft hij misschien 5 keer s'avonds in zn bed gelegen en geslapen. Wij bakeren hem al 2 weken in met de pacco en overdag werkt dat aardig goed, maar s'avonds niet! Hij begint dan steeds harder te huilen tot aan krijsen toe, waardoor hij overstuur raakt. Ook geprobeerd om hem te laten liggen en te troosten zonder oogcontact, aai over de bol, etc, maar dit werkt niet. Ik haal hem er dan uit en leg hem lekker in mijn armen. Dan slaapt hij een beetje of is hij wakker. Hij heeft dan wel eerder honger omdat hij dan wakker is. Na de laatste fles ( meestal rond 21.15 uur) gaat hij naar zn bed en slaapt vervolgens de hele nacht door. Enig idee wat ik hiermee kan doen? Overdag is hij soms ook veel wakker en dan nog wil hij niet s'avonds in zn bed slapen. Even wat extra info: * Hij krijgt sinds 1.5 week zantac ivm verborgen reflux en lactulose ivm moeilijk kunnen poepen ( is overigens niet hard) * Hij krijgt 5 flessen van 180/6, helft omneo, helft standaard * Plast goed, geen tempverhoging. * Hoofdeinde van het bed staat iets omhoog. Verder al geprobeerd om s'avonds te wandelen of in de auto te rijden, maar meestal valt hij niet in slaap en anders voor eventjes. Mogelijk hebben jullie een oplossing? Alvast bedankt! Ushi1982
Hoi hoi, Slaapt hij overdag in zijn bedje of in de box? Het lijkt er een beetje op dat hij overprikkeld is. Dat kan komen door teveel onrust overdag. Tv radio en veel lawaai overdag zorgen ervoor dat er geen rust is. De meeste baby's hebben dit wel hoor. Ze zijn dan moe en willen aandacht en soms extra eten. Groetjews Adrienne
Hoi Hij slaapt in bed. De box vind hij nog niets aan. Ik zal zn slaaptijden even globaal weergeven: 21.30-05.30 uur 06.00-09.30 uur 11.00-14.00 uur Daarna lukt het vaak niet meer om hem in zn bed te leggen. Ik probeer het altijd wel, maar dan huilt hij na een uur nog! Ook na troosten, aai over de bol etc. Dan haal ik hem er meestal uit en ga ik even wandelen. Valt dan even in slaap, maar zodra ik weer thuis ben is hij weer wakker Tv/radio staan hier vrijwel nooit overdag aan. En ik ga ook maar weinig met hem op stap. S'avonds doet hij hazeslaapjes in onze armen, word daarna steeds onrustiger en is huileriger en valt als een blok in slaap na de laatste fles. Ik word er een beetje onzeker van en ben bang dat hij er aan gaat wennen om s'avonds in onze armen te slapen ( dat is tenminste wat anderen om ons heen zeggen). Of heeft hij gewoon s'avonds wakkere uurtjes/huiltuurtjes? En gaat dat vanzelf weer over na een maand of 3,4,5? (dat lees ik op forums) Gr Ushi1982
Hoi hoi, Heb je al eens geprobeerd om hem om een uur of vier in bad te doen? Dan wordt hij misschien wat rozig. Ik denk niet dat hij overprikkeld is, als ik dit zo lees. Je doet het hartstikke goed!! Als je hem extra voeding geeft, is hij dan wel stil? Veel kinderen hebben in de avond een huiluurtje. Ik denk niet dat je hem verwent met het slapen in je armen. Hjj slaapt de andere tijden immers gewoon op bed. Leg je hem slapend in bed, of ook wel eens wakker? Als je hem wakker op bed legt, leert hij wel om zelf te ontspannen en in slaap te vallen. Als je hem dan in de avond wat meer op de arm hebt, dan is dat geen probleem hoor. Groetjes Adrienne Het gaat vanzelf over.
Hoi, Nee ik heb nog niet geprobeerd om hem rond een uur of vier in bad te doen. Wel begin van de avond, maar dat hielp ook niet. Ik kan het eens proberen! Als ik hem extra voeding geef is hij wel stil, maar kan hem niet in bed leggen. Ik leg hem ip altijd wakker in bed, tenzij hij al kort na de fles in slaap is gevallen, maar dat komt zelden voor. Heel erg bedankt voor je antwoord! Stelt mij weer gerust! Gr Ushi1982