Mijn zoontje is nu 16 maanden en slaapt al een maand of 3 vrij onrustig. Natuurlijk ook veel gebeurd de laatste tijd; leren lopen, nu begint het praten en niet te vergeten een nieuw zusje! Ik heb een babyfoon met camera en dit is wat ik de laatste tijd veel zie: Hij wordt huilend wakker (?), scharrelt even op handen en knieën rond, gaat zelfs even staan, wrijft in zijn ogen en valt weer neer en woelt dan nog een beetje. Het huilen is eigenlijk meer een paar kreetjes zeg maar en ik hoor hem daarna ook niet meer. Ik sta dan eigenlijk al klaar om hem te troosten omdat ik hem zie staan ...maar........is hij dan nu eigenlijk wel echt wakker geweest? Of is dit wat ze bedoelen met nachtangsten en kan ik beter niet gaan kijken?
Ik lees even mee. Ik heb namelijk het idee dat onze kleine dat ook soms heeft. Soms hoor je hem dan jammeren maar als je er naar toe gaat is hij helemaal versuft. Ik denk dus ook dat dat in de slaap gebeurt ofzo.
Als ie stil is en weer verder gaat slapen zou ik niet gaan kijken, dan maak je 'm misschien juist wakker?! Hier ligt ie ook wel eens een uur te draaien en te doen, kletst dan ipv huilen, en gaat weer verder slapen.
Hebben onze kinderen ook weleens. Ik sta al stijf bij het eerste kreetje, maar ik luister altijd goed. En soms slapen ze idd nog. Dan heeft het helemaal geen zin om er heen te gaan, want dan worden ze idd wakker en zijn ze helemaal in de war.