Slapen zonder bakerzak doorzetten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chrissie, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Mijn mannetje sliep alleen zn middagslaapje ingebakend (Swaddle me) Nu weet ik dat t beter is dat af te bouwen als ie kan draaien, dus gister heb ik t zonder geprobeerd. Hij heeft eerst 15 min liggen kletsen, is in slaap gevallen en werd toen na 2 uur wakker. Even naar boven, speen en opnieuw instoppen en meneer heeft nog een uur geslapen. (Hij slaapt altijd zo'n 3 a 3.5 uur smiddags)
    Ik denk, dat doe ik vandaag weer. Maar nu is ie al na 45 min wakker :cry: Ik ben erg geneigd om m nu toch maar in te bakenen, dan weet ik dat ie in elk geval slaapt. Of moet ik dit nu volhouden/doorzetten? Ik weet het niet meer..

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou het afbouwen echt doorzetten! Ik ben bij 3 maanden gaan afbouwen, omdat stichting wiegendood bakerzakken e.d. na 3 maanden afraadt.
    Ymke sliep eerst ook minder goed overdag, maar zolang ze niet mopperig werd liet ik het zo. Heeeeel af en toe de bakerzak nog gebruikt als ze echt niet kon slapen en het wel nodig had.
    Inmiddels slaapt ze al net zo goed zonder bakerzak!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou ook proberen door te zetten, of een tussen oplossing zoeken, een bakerzak, dan ligt hij losser maar nog wel in een berperkte ruimte.

4. Chrissie

Pfffff, meneer is nu dus al 3 x wakker geweest. Terwijl ie normaal altijd zo 3 uur aaneen sliep. Doorzetten zal echt wel beste zijn, maar kost me wel moeite hoor...

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik ben net ruim anderhalve week gestopt. Ben na een onrustige nacht de nacht erna weer gaan inbakeren, maar toen was ze ook onrustig. Toen dacht ik, dan maar even doorzetten. Na een week kan ik al zeggen dat ze minimaal net zo goed slaapt als met Swaddle. Ik had me voorbereid op een tijdje slapeloze nachten, maar het viel erg mee. Ik zou dus even doorzetten als ik jou was.
    Ik ben trouwens in een keer gestopt met alle slaapjes, gewoon slaapzakje aan en heel strak instoppen. Nu slaapt ze al af en toe met d'r armpjes boven d'r hoofdje, zo schattig!

6. Chrissie

Nou, dit is t enige slaapje dat ie in de Swaddle me slaapt. snachts hebben we eigenlijk nooit gedaan, alleen als ie heel, rusteloos wakker werd en niet meer wilde slapen. De andere slaapjes overdag ben ik tijdje terug mee gestopt, dat ging zonder probleem maar dat waren ook maar slaapjes van 45 min tot een uur. Maar als ik je goed begrijp is het dus een weekje doorbijten en went het wel?

7. Chrissie

Misschien speelt ook wel mee dat we met meer mensen in huis wonen. We wonen (tijdelijk) bij schoonvader en zwagers in, ivm bouw van ons eigen huis. Nu hoor ik net weer iemand de trap op stuiteren (verschrikkelijke kraak en bonk-trap :evil: ) en promt begint daan te huilen :cry:

Ik wilde ook wachten met afbouwen tot we in nieuwe huis wonen (nu nog zo'n 3 weken) maar ja meneer kan rollen, dus is t misschien beter om het nu wel te doen.. Want overdag slaapt ie ook wel eens op de bouw in campingbedje in nieuwe huis als ik aan schilderen ben, dus dacht dan is t vertrouwder als ie ingebakend ligt.

Soms is het zo lastig allemaal... Sorry meiden, moest ff klagen. Ben het soms zo zat dat we nog niet in onze eigen omgeving zitten dat ik me overal aan erger.

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik zou het nu ook proberen door te zetten...zeker nu het warme weer er aankomt.

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ook ik zou het toch nog even volhouden. Je moet hem ook even de kans geven om eraan te wennen zonder inbakeren te slapen.
    Ik weet hoe spannend het is. Onze kleine man word sinds dinsdag helemaal niet meer ingebakert. We zijn er in 1 keer mee gestopt. Elke keer denk ik o ik hoor hem, maar hij is vrolijk en huilt niet dus dan zal het wel goed gaan.

10. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier zijn we colt turkey met de puckababy bakerzak gestopt toen Anne naar het ziekenhuis moest voor de reflux en ik de bakerzak niet bij me had. Meteen een goede gelegenheid. Ik had al een paar keer geprobeerd haar zonder te laten slapen maar dat ging nog niet echt.
    Nu helpt het ook enorm dat ze medicatie krijgt voor de reflux, want waarschijnlijk wapperde ze zo met haar handjes vanwege de zuurbranden.

Nu slaapt ze overigens wel in een dun slaapzakje met mouwtjes. Ik probeer haar wel eens met dit weer, of als het slaapzakje in de was zit, zonder te laten slapen, of in een slaapzakje zonder mouwtjes maar op een of andere manier heeft ze toch behoefte aan de begrenzing van de mouwtjes.

We hebben een dun zomerslaapzakje van ikkelief.nl. Die is echt van dun en luchtig flanel. De meeste slaapzakken met mouwen zijn namelijk winterslaapzakken en dus veel te warm nu..

11. Chrissie

En wat zouden jullie doen als ie tussendoor wakker wordt dan? Ik bedoel niet als ie echt huilt ofzo want dan ga ik er zeker wel heen, maar als ie beetje begint te jengelen? Er toch even heen gaan, speentje doen, of even met rust laten en kijken hoe t gaat?
    Volgens mij wil ik er veel te snel naar toe, maar ben even benieuwd wat jullie zouden doen.

12. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Als Luc wakker word laat ik hem gewoon liggen tenzij hij echt blijft huilen. Hij ligt vaak ook gewoon lekker om zich heen te kijken of een beetje te kletsen. Als hij echt een beetje aan het jengelen is spreek ik met mezelf een tijd af dat ik dan even ga kijken als hij nog niet stil is, maar meestal is hij binnen een paar minuten al weer stil. Je moet hem echt even de kans geven om zichzelf te bewijzen dat hij het wel kan. Stel dat hij volgende week nog zo slecht slaapt kun je er altijd weer mee beginnen, maar na 2 dagen kan je er eigenlijk nog niet veel van zeggen. De eerste dag ging het immers wel goed dus hij kan het wel. Succes!

13. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Zit met hetzelfde probleem.... Is 'cold turkey' stoppen het beste denken jullie? Ben bang dat ze oververmoeid zal raken (en wij ook...) als we dat doen! Maar af en toe zonder, wat ik nu doe, werkt ook nog niet echt!

14. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik wil ook afbouwen met inbakeren en weet ook niet echt hoe ik het moet doen. overdag slaapt ze weleens zonder het bakerzakje maar ze is dan zo snel weer wakker. We gaan het ook maar eens proberen.

15. Chrissie

Ik probeer t wel door te zetten. Vandaag wel paar keer wakker smiddags, en tijdje liggen kletsen maar wel vrolijk na die tijd. Dus misschien toch wennen idd, en dan maar iets vaker naar boven....
    @ balou, succes ben benieuwd hoe t gaat!
    @ mamasu, je hoort ook wel eens om tijdje met 1 arm los te proberen, en zo af te wennen. Maar of ineens beter is, ik weet het niet. Je kunt het proberen, en als t echt nodig is dat ze slaapt, kun je alsnog inbakeren?

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb mijn dochtertje ook af laten wennen door eerst een armpje er uit te halen..en dan een tweede..en dan wel nog strak om haar lichaampje iets..en daarna gewoon in een slaapzakje..

17. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik vind drie maanden nog wel jong om te stoppen. Bij ons zou het in ieder geval niet zijn gelukt toen.
    Ik ben Cold Turkey gestopt, maar eerst een arm kan ook.
    Als ze wakker wordt ga ik naar haar toe en geef ik een speentje, soms stop ik haar armpjes ook weer stevig onder de dekens.
    Als ik niet naar haar toe ga gaat ze zeker niet meer slapen. Nu valt ze soms gewoon weer in slaap. 's Nachts gelukkig altijd. Overdag slaapt ze vaak 2 keer 1,5 uur en 1 keer 3 kwartier.

18. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    De vrouw waar ik de doek vandaan had die adviseerde als je af wilde gaan bouwen om eerst niet meer in te bakeren bij het slaapje dat het beste gaat. Dit hou je een paar dagen vol tot het goed gaat. Dan het slaapje wat daarna het beste gaat en ook weer tot dit goed gaat. Zo kun je ook langzaam afbouwen. Je kleine krijgt genoeg slaap en went er toch aan om zonder te slapen.
    Wij mochten een dag niet inbakeren i.v.m. inentingen en dit ging toen zo goed dat we maar gewoon zo door zijn gegaan. Je moet wel goed kijken of je kindje er echt klaar voor is. Ik had het ook al wel eens eerder geprobeert, maar dan ging het voor geen meter. Zelfs een week voor de inentingen ging het nog niet goed en ging hij niet slapen. Die week extra had hij schijnbaar nog nodig.

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Doorzetten! Je bent nu al begonnen, en als je het weer gaat gebruiken zal de volgende keer alleen maar moeizamer gaan! Ik was hier ook met 3,5 maand van de een op de andere dag gestopt vanwege het draaien. Het kostte me 2 dagen met veel huilen/krijsen en daarna sliep hij net zo goed zonder!

Succes, het is gewoon niet makkelijk!

20. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Pfffffffff, dat afbouwen van inbakeren is niet makkelijk! Ik heb haar nu een zomerslaapzakje gekocht. Ze is steeds wakker en valt niet slaap, en als ze slaapt is het voor eventjes. Dan ga ik maar weer overstag en pak de bakerzak, dan slaapt ze als een roos. Moeilijk hoor.

Deel Deze Pagina