slapen bij 5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bive, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai,

    Hoeveel slapen jullie kindjes bij 5 maanden. Met name de ochtend is bij ons een probleem.
    6.30 wakker/ 7.00 fles.
    Ze wil dan echt naar bed om 7.30. Dan wordt ze wakker om 8.30 en wi niet meer slapen. Ik twijfel steeds tussen eruit halen en laten liggen. Ze huilt niet, dus als ze na driekwartier niet slaapt, haal ik haar eruit.

    10.00 fruit/ 11.00 fles

    Dan is ze eigenlijk zo moe dat ze naar bed moet.
    Ik houd haar dan wakker tot 12.00 uur, omdat ik bang ben s middags in de knoop te komen

    12.00-14.30 slaap/ 1500 fles

    16.30-17.30 slaap/ 18.00 fruit/bad/19.00 fles

    19.00 slapen tot vlg dag

    Ik twijfel, dus ben ik erg beniewud naar jullie reacties
    groetjes Bianca
     
  2. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik ben ook wel benieuwd naar het slapen bij 5 maanden. Inge is sowieso niet zo`n grote slaper, maar de laatste tijd maat ze het soms wel erg bond. Pas had ze op het kinderdagverblij van 7.30 uur tot 17.00 uur (en ze is dan al vanaf 6.30 uur wakker) maar 2 x een half uurtje geslapen en 1 x 50 minuten. Dit is wel extreem, maar ze slaapt vaak maar 3 uur in totaal op een dag. En de laatste tijd steeds vaker maar 30 min tot 45 min achter elkaar. En als ik geluk heb dan `s middags 1 x tussen de 1 en 2 uur.
    Ik zat nu al te twijfelen of ik haar anders maar 2 x moet laten slapen in de hoop dat ze dan langer achter elkaar slaapt.
    Ze is verder wel vrolijk en niet moe, alleen `s avonds af en toe, maar dan gaat ze uit zichzelf eerder haar nachtslaap in (ik voed nog op verzoek en als ze van het kinderdagverblijf komt wil ze `s avonds vaak iets eerder haar voeding).
    Maar ik ben dus ook erg nieuwsgierig hoe anderen dit aanpakken.
     
  3. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ik heb geen flauw idee wat "normaal" is.
    Mijn zootnje Ferron is nu ook 5 maanden (gecorrigeerd 4maanden)
    Maar die slaapt nog behoorlijk veel als ik jullie verhalen zo lees.
    6:00...word hij wakker
    6:30....eerste fles
    7:00....naar bed
    10:00...word wakker, slaapt aan een stuk door.
    10:30...fles
    11:30 tot 14:00 slaapt hij ook zo aan een stuk door.
    14:30..flesje.
    16:00 gaat hij naar bed.
    Slaapt hij zo weer tot de volgende fles van 18:00 a 18:30.
    Hij heeft nog een laatste fles om 22:30
    (weet overigens niet wanneer die er uit mag?)
    en van 19:45 tot de laatste fles van 22:30 slaapt hij ok als een roos. Moeten we hem vaak uit een hele diepe slaapt wakker maken. Zo zielig altijd.

    ben alleen bang dat als we op 4 flessen overgaan, hij de nacht wel weer wakker gaat worden, durf het niet zo goed uit te testen.
    Hij mag volgende week met fruithapjes beginnen, mag "normaliter' daarna de 5e fles eruit?
    Hebben ze niets over gezegd bij het Cb.
    Moet pas 24 mei weer. Misschien ga ik wel ff op inloop spreekuur, kan ook pas over 2 weken trouwens.pffffffffffffff..........
    Ferron staat ook onder controle vd kinder-arts, moet daar pas 1 juni weer heen.

    maar goed, hij slaapt dus vind ik erg veel.
    Alleen als hij op het KDV is, dan is hij meer wakker dan thuis, ook door het ophalen en wegbrengen en zo, dan is hij ook wat langer wakker.
    maar ja ik denk dat hij het gewoon nog nodig heeft.
    Hij begint te mopperen en te piepen, zoekt naar zijn duim, dan weet ik genoeg, dan is hij moe.

    Ik zou daar naar kijken, ik denk ook dat ieder kind weer verschillend is in het slapen.
    Vraag het eens op het CB.
     
  4. Roos83

    Roos83 Niet meer actief

    Volgens mij zijn alle baby's zó anders. Noa slaapt de ene dag drie of vier keer drie kwartier en de andere dag twee of drie keer twee uur. Ik neem het zoals het komt en dat gaat prima, ze hoeft van mij geen ritme te hebben. Als ik jouw schema zie, denk ik dat dat prima is! Gewoon op je gevoel afgaan, succes!
     
  5. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai Danili,

    Bedankt voor je reactie. Lekker zeg dat slapen bij jou.
    De vijfde fles zijn we gewoon van het ene op het andere moment gestopt. Wij moesten haar ook steeds uit een diepe slaap halen. Het CB zei dat we het gewoon moesten proberen en als het niet lukte, gewoon een week later weer. Ze was toen 4 maanden. En ze sliep gewoon net zo lang door als anders. Wel ben ik toen frutihapje gaan geven.

    groetjes Bianca
     
  6. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik heb de 5e fles er af gedaan zonder fruithapje. Ipv 5 keer 6 schepjes ben ik 4 keer 7 schepjes gaan geven. Ging zonder problemen!
     
  7. Gaby

    Gaby Lid

    16 aug 2006
    77
    0
    0
    Finn is ook een 'slechte' slaper. Hij slaapt hoogstens 2 uurtjes op een hele dag. Op het kdv ben ik al blij als hij anderhalf uur slaapt op de hele dag. Maar hij heeft waarschijnlijk ook niet meer nodig. Is de rest van de dag gewoon een blije baby!
     
  8. AstridvD

    AstridvD Fanatiek lid

    5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Annika heeft meestal het volgende schema:
    7.00 wakker maken voor fles (200ml)
    doorslapen tot ca. 9.00.
    10.00 fruithapje
    11.30 fles (200 ml)Daarna slapen (half uur tot 3 kwartier).
    15.00 fles (200 ml) Rond half 5 weer half uur tot 3 kwartier slapen.
    17.30 groentehapje
    19.00 fles (200 ml) + 3 schepjes nutrilon
    en om half 8 naar bed. Ze slaapt normaal gesproken de hele nacht door. Een enkel keertje dat ze 's nachts even wakker wordt, maar even speen erin en ze slaapt weer verder.
     

Deel Deze Pagina