Hoe is dat bij jullie draaikontjes, Mijn dochter slaapt in een slaapzak maar ivm de warmte nu zonder dekentje en nu blijft ze draaien in haar bed, ik vind haar regelmatig achterstevooren in bed, over dwars of op haar buik... Hebben jullie dit ook en doe je er wat aan? Ik laat het nu maar even gaan en kijk iets vaker bij haar..
Heel herkenbaar! Als ik Evi in bed leg leg ik haar een stukje verder naar onder en stop ik haar slaapzak achter in. Dan wordt het iets moeilijker voor haar om te draaien. Soms doet ze dat nog wel en dan gaat ze liggen spelen in bed met haar knuffels. Ik laat haar dan gewoon gaan totdat ik hoor dat ze er genoeg van heeft (aangezien ze al moe was toen ik haar erin legde). Dan leg ik haar weer goed, slaapzak 'vast', aai over haar bol en weg. Dan gaat ze wel slapen.
Jaime heeft dat ook sinds haar geboorte. Eerst deed ik haar dekens nog goed later ook niet meer. Ze heeft nu een slaapzak, maar doet het nog. Ik laat haar maar. Schijnbaar zoekt ze zelf haar plek uit en dat is prima. Alleen met het rollen nu kan het voor problemen zorgen..zo was ze vanochtend weer klemgerold tegen de zijkant van haar ledikantje..
Ik wilde net zelf een topic openen, maar dat hoeft dus niet meer.... Bob draait sinds vannacht ook ineens helemaal overdwars. Ik vond hem vannacht overdwars langs zijn dekentje liggen. Een klein stukje verder en hij was met zijn hoofdje onder de dekens beland. Vanmiddag was het ineens krijsen en had hij de spijlen zowat in zijn hoofdje staan. Was hij helemaal tegen de zijkant aangedraaid. En net ging ik kijken en lag hij helemaal ondersteboven met zijn voetjes naar het hoofdeinde. Gelukkig had ik vanmiddag helemaal niets over hem heen gedaan ivm de warmte, maar ik ben wel bang voor vannacht. Ik denk dat ik hem vannacht anders maar in de kinderwagen leg, want dan kan hij die draai niet maken. Ik wilde eigenlijk vragen of een slaapzak hiervoor de oplossing is, maar zo te zien dus niet. Tot nu toe lag hij altijd keurig zoals we hem ingestopt hadden, alleen zijn hoofdje draaide en zijn handjes kwamen er wel eens bovenuit. Dus ik heb helemaal nog geen slaapzak gebruikt. En de slaapzakken die ik heb zijn meer voor de winter, dus ik moet er nog gaan aanschaffen. Maar dan inderdaad maar meteen een maatje groter en dat instoppen proberen. Ik hoop dat er misschien ook andere tips komen... Soweiso heeft hij vandaag een lekkere huildag, want hij draait dus ook voor het eerst half op zijn buik en kan dan niet meer terug. Dus frustratie volop hier vandaag. Zal je altijd zien... net als je zelf ook hondsberoerd ben. (zo dat moest ik ook nog ff kwijt....hhh)
Vanmiddag had ik Annika zonder slaapzak in alleen een body in bed gelegd. Kom ik even later boven, ligt ze bijna dwars in bed en helemaal onderaan i.p.v. bovenaan. Dus die is ook aardig aan de wandel door haar ledikant. In haar box was ze daar al wat langer mee bezig.
een slaapzak help wel degelijk het reduceerd het draaien in ieder geval, en in de kinderwagen slapen help denk ik niet want dan doet hij het morgen nacht ook gewoon in zijn bedje. slaapzak help wel!