slapen bij 5 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ah lekker Gitster!

2. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Heeft mijn jongetje ook. Volgens de vroedvrouw ligt het aan het feit dat de melk terug naar boven komt. Hij eet redelijk goed en dat irriteert dan in zijn kleine maagje. (Ik kan dit aan hem merken wanneer hij begint te 'herkauwen' of met zijn armpjes begint te zwaaien en zich helemaal naar boven en naar achter uitstrekt.) Omdat hij van dat vervelende gevoel af wil, wil hij het terug weg drinken. Als ik hem dan de borst aanbied drinkt hij twee slokken en stopt hij.
    Begin deze week was het erg. Echt veel jammeren en huilen tussendoor, net zoals jij beschrijft. Heeft een dag of twee geduurd en het is nu weer veel beter.

Om op je vraag te antwoorden:
    voor zover we enige structuur in het eten slapen hebben,
    hij heeft zijn eerste voeding meestal rond 6 's morgens en laat overdag drie tot vier uur tussen zijn voedingen. Van de vroedvrouw mag ik niet meer dan vier uur tussen laten, dan moet ik hem wakker maken om te eten. 's nachts mag hij tot zes uur tussen laten, maar hij laat er uit zichzelf ongeveer vier uur tussen. Als we geluk hebben slaapt hij een blokje van vijf uur :)
    edit: 'smorgens heeft hij meestal een wakker moment tussen de eerste voeding en die van drie uur later. Ook 's avonds is hij vaak een uurtje wakker.

Overdag zijn er echt wel een paar huilmomentjes (zoals nu: hij zit in de draagzak bij mij, anders echt niet te houden).

Ik hoop dat je er gauw uit komt. Gelukkig passeren deze moeilijke momenten ook weer.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

dankjewel! herkenbaar dus, ja het komt ook wel door de voeding denk ik. Net werd ze wakker na 45 min, deed een flinke broek vol en een tijdje wat onrustig gekreun enzo,na een kwartier sliep ze weer.. meestal wordt ze dus helemaal wakker. vanochtend van 6 tot 9 aan één stuk geslapen (!) Daarna tot half 12 wakker geweest viel ze bij mij op schoot in slaap na een paar slokjes.. t Blijft zoeken..

4. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nee met 5 weken begon hij meer wakker te zijn en man man man wat heb ik me daar druk om gemaakt! Achteraf gezien kun je er nuchter naar terug kijken, maar in die tijd werd ik er helemaal gek van. Ik was zo gefocust op slapen, en toen ik het CB belde zeiden ze dat ik een slaaptraining moest doen, dan zou hij wel bete rgaan slapen. Nou heb dat een halve dag geprobeerd en ging zo tegen mijn gevoel in!

Hij is de eerste maanden overdag een slechte slaper geweest, hij sliep vaak maar 30-45 minuten per keer en verder wakker. Soms sliep hij een paar uur achter elkaar niet vanwege krampjes/poep die dwars zat (poepte vaak 8 keer per dag, spuitluiers). Savonds naar bed was ook vaak een drama. Meestal pas rond 22:00 erin, dan wel op een gegeven moment tot 6 uur doorslapen. Maar dat werd weer minder toen hij vroeger naar bed ging op een gegeven moment.

Die eerste 4 maanden zat er totaal geen ritme in. Gewoon om de 3 uur aan de borst, maar vaak ook wel wat eerder (om de 2 uur), dat deed ik opp verzoek. Pas toen we begonnen met vast evoeding ging het steeds beter en vanaf 6 maanden hebbenw e echt een vast voedingsschema en sinds 7 maanden ook een vast slaapschema.

Ik zat die eerste weken/maanden ook de hele tijd te focussen op een schema en ritme, maar dat werkte bij mijn zoontje dus niet. Ik ga het bij een volgende echt wat relaxter aanpakken hoop ik. De een heeft na een week al een ritme, de ander dus pas maanden later. Het komt ooit goed, maar probeer je echt niet te druk te maken!

5. 2jees

2jees Niet meer actief

het gaat me ook niet om een schema, bij de oudste ook alles op verzoek gedaan. Maar ze slaap kort en wordt wakker zonder dat ze honger heeft. dat doen zulke kleintjes nooit dacht ik.

Maar ik ga naaar een osteopaat bellen.

6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Jawel hoor, mijn zoontje sliep gemiddeld nooit langer dan een half uur. Ik heb me ook heel durk gemaakt, maar sommige babies zijn gewoon zo.

7. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hie de eerste 3 weken wel gedaan maar daarna niet meer.
    Soms idd maar een half uur tot 45min.

Deel Deze Pagina