Slapen bij opa&oma, advies gevraagd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door NooNoo, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Onze kleine uk gaat straks na mijn verlof 1 dag in de week naar de ene opa en oma, en 1 dag in de week naar de andere opa en oma.

Nu moeten/willen/gaan wij daar iets voor aanschaffen, maar ik weet niet wat nu het beste/makkelijkste is.
    We zijn niet heel enthousiast over een echt ledikantje maar zitten meer te denken in de richting van een campingbedje.

Alleen 'mag' zoiets? Is dat wel goed voor het kindje? Er zal sowieso een extra matrasje in moeten, die zijn er wel speciaal voor geloof ik.
    Of mag zo'n klein hummeltje ook in de kinderwagenbak slapen? Lijkt me niet he? :)

We zitten er mee dat we dan best wat moeten aanschaffen, want elke keer slepen met zo'n campingbedje + matrasje en wat al niet meer, dat is niet wat. Het makkelijkste is dus om daar gewoon standaard wat neer te zetten. Maar wat moet ik dan aanschaffen en wat is het beste/makkelijkste?

Iemand ervaring? Wij weten het even niet meer namelijk :)

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als ze echt nog heel klein zijn mogen/kunnen ze ook nog wel in de wandelwagenbak slapen. Ayla sliep daar voor geen meter in, alleen als we echt met de wagen wandelden, dus wij hebben al vrij snel een campingbedje aangeschaft, met een matrasje erbij. Daar slaapt ze hartstikke goed in. Bij ons ligt het campingbedje en de matras standaard in de achterbak, maar goed, wij hebben een station en er dus ook ruimte voor.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Campingbedje met extra matrasje kan prima voor je kleine hoor! Onze dochter slaapt er ook nog wekelijks in bij opa en oma, voldoet echt goed!
    En tsja of je het heen en weer gaat slepen of daar standaard laat staan....das net wat je het makkelijkst vindt. Mijn schoonouders hebben zelf campingbedje aangeschaft, wilden ze graag :)

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    kleine man gaat hier 1 dag naar oma straks, en mijn moeder heeft ook een campingbedje met bijpassend matrasje gekocht. Denk dat het een prima oplossing is.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    campingbedje kan natuurlijk prima met zo'n matrasje erin
    maar waarom niet een 'echt' ledikantje?

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Thanx allemaal!! :)

Campingbedje wordt het waarschijnlijk wel dus...
    Gelukkig zijn ze niet zo superduur, ik denk dat we dan voor beide opa's en oma's er maar één met matrasje aanschaffen. Dan hoef je niet elke keer alles te verslepen en het beddengoed er af te halen als de kleine weer mee naar huis gaat.

Jacky78, in eerste instantie vanwege de kosten. Een campingbedje is goedkoper in de aanschaf dan een ledikantje, nieuw althans. We hebben het er ook wel over gehad om een tweedehands ledikantje aan te schaffen via Marktplaats o.i.d. maar daar hebben we het nog niet serieus over gehad omdat dit in eerste instantie de makkelijkste oplossing leek.

Voor degene die het ook zo doen; wat hebben jullie er aan beddengoed bij gedaan?
    Ik ben echt zo'n megasukkel, als ik al die dingen lees... molton, onderlegger, laken, hoeslaken, deken... ;)

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Campingbedje maak je hetzelfde op als een gewoon bed; er zijn wel speciale hoeslakens voor om de extra matrasjes. Wel handig, die past precies.
    Ik doe er daarna nog 1x hoeslaken overheen.
    En dan gewoon opmaken met: laken + deken.
    En in het bedje van de baby leg ik nog een hydrofielluier onder het hoofd.
    De oudste slaapt dan nog in een slaapzak erbij.
    Baby overdag niet; 's-nachts wel.

Jij schrijft onderleggen. Geen idee wat je daarmee bedoeld?
    In campingbed gebruik ik dus geen molton. Maar kan wel hoor.

Ik zou zeggen; goede keus als er bij beide opa's en oma's een bed klaar staat. Je gaat wel vaker op bezoek en dan is het handig als er altijd een bed staat. Just in case soms.
    Elke keer heen en weer slepen is echt mega irritant. Dat vind ik al met de kinderwagen ;)

8. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.602
    1.061
    113
    Hier
    nog een kleine opmerking. ik weet niet hoe oud jullie ouders zijn, maar mijn vriends ouders zijn best oud en omdat je een campingbedje niet in hoogte kan verstellen is het voor hun zel zwaar om de kleine eruit te tillen inverband met hun rug. ik zelfs (jonge meid) heb er soms moeite mee

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Mijn ouders en schoonouders hebben een hele babyuitzet bij de kringloop gekocht. Het ligt er mss ook wel aan hoeveel kleinkinderen je ouders hebben of nog gaan krijgen, maar op zich is het echt wel handig als een aantal dingen daar standaard in huis zijn. Zeker als er meerdere (klein) kinderen regelmatig langskomen.

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    campingbedje met extra matras is prima! en als je het helemaal goed wilt doen kun je altijd een aerosleap erbij gebruiken ofzo.

11. Maia

Maia Niet meer actief

@Noonoo: bij de ikea heb je al een ledikantje voor 40 euro. Vaak ben je voor een campingbedje ook al een dergelijk bedrag kwijt (nou ja, misschien vindt je ze nog wel goedkoper, die van ons was toen ook 30 euro maar toch) en dan zou ik persoonlijk voor het ledikantje gaan, ook omdat je die hoog kunt zetten. Maar dat is persoonlijk. Maar misschien wel het overwegen waard :)

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier dadelijk dezelfde situatie maar de oma's en opa's in spe wilde zelf een ledikantje kopen. Beide hebben ze een hele mooie via marktplaats gevonden (ook van een oppas-oma geweest dus nouwelijks gebruikt ;) ) en beide onder de 40/50 euro klaar incl goed matrasje!

Zelf hebben we ook een campingbed met extra matras (matras ook opvouwbaar, ideaal!) voor bij elkaar 49,- voor als we naar vrienden gaan of een hotel camping uitje :).

13. Tese

Tese Niet meer actief

Bij ons gaan de kinders 1 dag per week naar m'n tante en wij hebben daar een campinbedje voor gekocht en een goedkoop matrasje. Hij blijft daar ook gewoon staan.

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oh! Zie ook je vraag nog over beddengoed :)

Ik heb zelf in mijn ledikant boven een 4 seizoenen deken van Vellux (69,- beste/veiligste getest '10). Hier komt gewoon een overtrekje (van 12,-tot 70,-, ligt aan waar je tevreden mee bent ;) 100% katoen) omheen. Daaronder een aerosleep (69,- Babydump). Zoiezo voor het verstikkingsgevaar en eveneens om niet te hoeven zeulen met moltons, zijltjes enz. Hoeslakens 'moeten dan ook van Aerosleep zijn om de werking goed te houden (15,95 Babydump)
    In de wieg (ivm borstvoeding wat ik hoop te gaan geven komt de kleine de eerste weken in de wieg op onze kamer te slapen). Heb ik een 100% katoenen deken (15,- Hema) en 2 lakentjes (10,- Prenatal). Ook een Aerosleepje (volgensmij 34,95 Babydump)

Bij beide ouders komt er ook gewoon een 100% katoenen dekentje in (zie hierboven) met lakentjes. Vinden ze leuker ( ;) ) en nog een stuk goedkoper ook. Lakentje heb je bij de wibra/zeeman al voor een euro of 3 en een dekentje voor 10-15 euro :). De lakentjes ook gewoon 100% katoen en een molton er onder om het matrasje te beschermen. Overigens hebben mijn ouders ook een Aerosleep aangeschaft (wilde ze zelf graag :)).

Het is best even ingewikkeld, al die opties, verschillen in kwaliteit en prijs maar ik heb overal de afweging gemaakt hoeveel gebruik ze er van maken ten opzichte van de kwaliteit. Dus voor de wieg en de logeeradressen/campingbed veel minder duur spul dan voor de ledikant, waar de kleine toch veel langer en vaker gebruik van zal maken.

Nog meer vragen staan vrij hoor, voel je vooral geen dummie, goed informeren is belangrijk!
    Tip:
    Om de kosten te drukken is marktplaats écht ideaal. Ik heb hier allen al qua textiel uitzet veel mee verdient (als ik dat eerder geweten had, hadden we wrs niet de kinderkamer en de Stokke kinderwagen zomaar besteld ;) ):
    - Aerosleep ledikant NIEUW 36,- incl verzenden ipv 69,-
    - Aerosleep wieg + 2 hoeslakens NIEUW 34,- incl verzenden ipv 60,-
    - Vellux 4 seizoenen deken 30,- NIEUW (opgehaald) ipv 69,-

Ik hou niet van echte gebruikte spullen, zeker geen beddengoed, maar deze artikelen zaten gewoon nog in verpakking en dus gloednieuw! Zo heb je toch kwaliteit maar voor een leuke prijs! Gewoon goed rondsurfen en je verdient echt knaken :D

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Campingbedje zou prima moeten voldoen, maar echt prettig in gebruik vind ik het niet, zeker als je kindje nog heel klein is. Je kan de bodem niet hoger zetten, dus het is diep bukken voor je (schoon)ouders. Ik ben zelf niet zo groot en heb al de neiging er voorover in te kukelen als ik Julie eruit wil pakken :D. Daarom hebben wij in ieder geval een campingbedje met een "kruipluik" erin, dat kun je aan de zijkant openritsen en zo het kindje eruit pakken (van Koelstra). Daarin hebben we nog een extra opvouwbaar matrasje (Prenatal) met zo'n speciaal hoeslakentje met rits wat precies past (ook Prenatal). Verder gewoon opmaken als een bedje.

Mijn ouders hebben een ledikantje van Ikea staan. Niet duur, wel hartstikke handig. Zij passen niet eens standaard op Julie, maar als we daar zijn is het altijd handig om haar gewoon in bed te kunnen leggen. Buiten dat vonden mijn ouders het fantastisch om zo'n bedje en beddengoed voor haar te kopen ;). Ook op marktplaats kun je prima bedjes vinden. Matrasje zou ik persoonlijk wel nieuw kopen dan.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi slaapt al ruim anderhalf jaar 1x in de week bij opa&oma in een campingbedje. En ook bv een week op vakantie. Kan prima hoor.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb een tijdje bij mijn moeder ingewoond en mijn dochter sliep toen dagelijks in een campingbedje. 1 die in hoogte verstelbaar was, dat vond ik heeeeerlijk! Geen gedoe met je rug!!!
    Hier dan een matrasje op (bedje stond in de opslag) en ze kon er dagelijks in. Nu slaapt ze nog wel eens bij mijn moeder maar dan gewoon zonder extra matrasje. Ze wegen nauwelijks wat dus voor 1 nachtje is het geen probleem het standaard matrasje te gebruiken.
    Als ze langer slapen is een matrasje erin wel fijn.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

19. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier staat bij de ene oma een campingbed welke van haarzelf ik. Bij andere oma staat een ledikant en ook een kleine uitzet. Ideaal. Zelf ben ik niet zo'n van van het in en uitpakken van een campingbed. Misschien kun je je beide ouders vragen of er een vast ledikant mag komen te staan, als ze de ruimte hebben. Mogelijk komen er nog meer kleinkinderen, dan is het een goede aanbesteding. En b=via marktplaats zijn dit de kosten niet.
    Als je toch kiest voor een campingbed oid, welke je iedere keer op wil ruimen, zou je ook kunnen denken aan een slaaptentje van Deryan.
    Deze staan echt binnen een paar seconden en ook zo weer ingeklapt. En het neemt ingevouwen totaal geen ruimte in. En je kunt ze overal neerzetten. Kindje van de buren slaapt er ergens anders altijd in. Het is een kwestie van aanwennen. Voordel is ook nog dat er geen muggen in kunnen komen. Ze sliep er zelfs buiten in bij mooi weer.

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Toch zou ik persoonlijk voor dit geld tweedehands een ledikant kopen bij beide opa's en oma's.

Maar het is wel een heel handig campingbedje!

Deel Deze Pagina