Pas na 6 maanden achter koemelkallergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sproettie, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Wij hebben een klein mannetje van nu 6,5 maand.
    Ons mannetje heeft altijd last gehad van darmpkrampen. Soms tot schreeuwen toe.. hij had zo'n last.. Na 5 weken kreeg hij regelmatig groene luiers. Ik ben hiervoor ook bij de huisarts geweest, hij had een darminfectie.. dat zei de huisarts althans..

Maanden lang heeft hij altijd gehuild voor dat hij een windje of poepje deed. Ik dacht dat het bij hem hoorde..
    Ook hoest hij vanaf een maand of 3 veel.. elke keer werd dit op verkoudheid geschoven. Hij is een keer heel erg ziek geweest, de 6de ziekte + keelontsteking en dat was dus wel een virus..

Toen hij eenmaal ook fruit en groente kreeg en af en toe een toetje was hij niet meer te genieten.. ik dacht een heftige reactie op het nieuwe eten? Zijn darmen waren altijd al gevoelig dus nu nog gevoeliger..
    Maar daarnaast kreeg hij ineens overal eczeem en was nooit meer tevreden.

Ook slaapt mijn zoontje nog heel veel en is heel veel gewoon moe en nog eens moe.. hoort erbij?.. nou ik begon aan dingen te twijfelen..

Na weer een bezoekje huisarts, hormoonzalf gekregen tegen eczeem.. hij had overal vuurrode plekken en dus jeuk en pijn.. zo zielig.. slapen deed hij dus ook niet meer..
    Hij had mogelijk een allergie voor iets.. ik moest er proberen achter te komen voor wat, door dingen niet te geven 2 weken en kijken naar het resultaat.. ik begon er aan.. maar al gauw dacht ik dit kan weken duren en hij blijft maar huilen..

ook loopt hij achter in ontwikkeling.. zo kon hij met de 6 maanden controle bij het bureau nog niet zelf draaien of zijn hoofd lang omhoog houden.. daar maakte ze zich een beetje zorgen om. Maar hij kon ook gewoon laat zijn..

Na alles begonnen er belletjes te rinkelen dat er iets mis was.
    Mijn zoontje krijgt nog altijd alleen borstvoeding en groente en fruit.
    Het kon wel eens een koemelkallergie zijn! Om dat uit te sluiten moet ik nu 2 weken geen melk of melkproducten of iets waar melk in zit gebruiken. Dan na 2 weken weer 1 dag wel en kijken naar het resultaat.

Gevolg.. ik heb gister totaal niets van melk gebruikt of waar melk in zit.. mijn mannetje heeft bijna niet gezeurd of gehuild, lag bijna te kruipen draait zich in het rond en was heel gezellig! Kan toeval zijn of?..

Als het zo is.. voel ik me zo schuldig.. al die tijd dat hij niet te troosten was.. kwam dus door dat ik wat op had met melk.. al die tijd had hij buikpijn..

Nog meer die hier ervaring mee hebben? en hoe gaat het verder in zijn werk met borstvoeding?.. als je dat gaat afbouwen wat moet hij dan drinken?.. ik ga stoppen rond een maand of 9

Deel Deze Pagina