Slapen, draaien doet zeer.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiekies, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Als ik plat op mijn rug lig doet mijn buik zeer. Alsof het uitgerekt wordt. Maar als ik op mijn zij ga liggen...:$ Oh my lord het trekt, mijn buik doet nog meer pijn. Heb nu wel een kussen tussen mijn benen gedaan en dat verzacht wel. Maar ik kan gewoon niet meer draaien zonder te zuchten en te puffen. Heb dan echt het gevoel dat mijn buik wordt omgegooid.

Iemand tips? Ik moet nog 18 weken slapen hoor!

2. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Voedings kussen, je hoofdeind een beetje omhoog en je bekken laten controleren zou je banden kunnen zijn en /of je bekken..Hier heb ook als rare beweging maak pijnscheuten waar je U tegen zegt..Ken het nog van mijn dochtertje sliep ik met stuk of 10 kussens en vooral eentje onder mijn buik als ik zijwaarts lag dan hangt het net wat minder...Sterkte het is echt niet fijn en nacht rust is alles

3. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Dankje voor je tips.

4. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    En proberen "onderlangs" te draaien. Dus via je buik en niet via je rug.

5. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Via mijn buik gaat niet :)

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb dit laatst 1 nacht gehad, de hele nacht buikpijn en de volgende ochtend vroeg m'n vriend of m'n buik soms was gegroeid die nacht, want hij was groter.
    heb afentoe ook nachten last van dat zuchten als ik moet draaien, super irritant en dan een nacht later lig ik in bed en lijkt het of ik nergens last van heb.

Bij mij helpt het niet als.ik hoger ga liggen met m'n hoofd (heb ook pijn in m'n rug in bed), want dan krijg ik bijna geen lucht meer. Ik lees dus met je mee voor misschien nog meer tips van dames. :D

7. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Als ik zo een nacht heb gaat het ook altijd gepaard met last in mijn rug. Nu ook.. Kan gewoon niet lekker zitten. En net zoals jij zal ik morgen nergens last van hebben. Vreemd lichaam!

8. Stike

Stike Actief lid

25 jul 2013
    121
    89
    28
    Noord Brabant
    Ik heb hier ook al een paar weken flink last van.
    Slaap met een kussen onder mijn buik zegmaar, dat die niet helemaal naar de zijkant hangt.
    Voor mij scheelt dit wel iets. .

9. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik draai in mijn slaap helemaal niet meer. Af en toe wakker worden met een pijnlijke arm, mezelf omgooien naar de andere kant en weer verder slapen (en dat herhaalt zich een paar keer;))

Er staat aardig wat spanning op je buik, bij mij gaat dat eraf door net even wat verder te draaien dus dat je buik op je bed ligt. Dat is in ieder geval voor mij goed te doen. ( voor zover ik goed slaap nu dan he)

10. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Met zitten heb ik de laatste week ook vaak pijn in mijn rug en als ik dan een kussentje achter m'n rug doe, is het al een heel stuk minder! Alleen met staan of lopen heb ik dan helemaal geen last. Idd, vreemd lichaam!

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap sindskort half zittend en dat gaat goed; draaien kan dan niet, dus ik word wel wat stram wakker, maar beter dat dan de hele nacht benauwd en continu wakker worden.

12. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hier ook al vanaf week 20wkn hetzelfde euvel. Ik heb inmiddels een klein voedingskussen gekocht en plant die tussen mijn benen. Het draaien is alleen wel een beetje lastig maar het biedt wel ietwat verlichting..

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

al een voedingskussen? Dat werkt bij mij echt het beste. Even een nacht wennen maar nu wil ik niet anders. Draaien is wel even een ding ja, hele volksverhuizing haha

14. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Heb maar 1 voedingskussen uitgepakt. Toevallig van de week 2 gekocht bij de kruidvat, waren in de aanbieding. Zo een dutje doen.. :)

15. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wat ligt die kussen lekker. Hondje vind van ook en ligt er dus bovenop. Nu nog steeds terwijl ik uit bed ben.. Vriend ging het ook proberen en vond het ook lekker. Gelukkig heb ik er 2 dus die andere gaat vanavond ook mee het bed in. 😂

16. Nimisis

Nimisis Actief lid

14 jul 2011
    192
    1
    0
    Heb ik ook last van ,maar alleen als ik links lig oh my god !! Rechs voel ik niks ,en op de rug ,tja na een tijdtje krijg ik rugpijn.ik verander graag eens in mijn slaap en vergeet dan dat ik links pijn zal hebben dus ik draai ... Word ik klaar wakker van de pijn .

17. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik herken dit gevoel ook. Slaap al maanden met een voedingskussen, heerlijk! Kan niet meer zonder op mijn zij :) Op mijn rug slapen ligt sowieso niet lekker, veel te plat...

18. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik zou een voedingskussen proberen, ik kan nu al niet meer zonder.
    Ik heb trouwens ook gelezen dat het niet goed is om op je rug te liggen omdat je daarmee de bloeds toeloop na de kleine verminderd.

Hopelijk kan je nog 18 weken genieten van je slaap!! Succes!

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Had hier ook al snel een voedingskussen in mn bed nu. Onderste deel tussen mn benen en een deel onder mn buik zodat die minder hangt. Draaien gaat nu nog niet makkelijk, maar voor de pijn scheelt het wel vaak

Deel Deze Pagina