melk terug geven of spugen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dinky, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Onze dochter heeft in de eerste week heel veel gespuugd (in bogen er weer uit) doordat ze waarschijnlijk erg misselijk was van het vruchtwater (had ze in gepoept) en de stortbevalling. Ze was in die week dan ook behoorlijk afgevallen, maar na de eerste week ging het helemaal de goede kant op en vanaf toen groeide ze ook goed. Af en toe nog een mondje terug geven, maar meer niet.

Tot gister dus, want sinds gister geeft ze bij elke voeding veel terug. Ook hoor je haar dan echt kokhalzen voordat het eruit komt. Lijkt me dus dat ze weer echt spuugt, al komt het er niet in een boog uit?

We laten haar tussen het voeden vaak boeren en na de voeding blijft ze echt een poos verticaal tegen me aan liggen, voordat ik haar weer in haar bedje leg. Soms komt er al wat terug als ze nog tegen me aan ligt, maar vooral als ze in haar bed ligt (dus weer horizontaal) dan gaat het echt mis. We hebben al een speciale fles die ervoor zorgt dat ze bijna geen lucht mee naar binnen zuigt, dus ik betwijfel of het daar aan ligt. Wel heeft ze vaak meteen na het *spugen* de hik.

Herkent iemand dit verhaal misschien? Behalve het spugen is ze erg opgewekt en ik geloof niet dat ze zich echt ziek voelt. Ik weet even niet wat dit kan zijn..

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou denken dat ze dan wat ziekjes is... Thirza spuugt sinds een paar dagen ook weer vrij veel, maar niet in boogjes ook, wel grote golven. Hier is het denk ik een virusje, ze heeft ook wat verhoging en is hangerig... Moet wel weer over gaan. Als het langer dan een week aanhoudt zonder enige verbetering, zou ik de hA gewoon even bellen...

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn dochter had/heeft hier ook erg veel last van dus ben ik toendertijd begonnen met nutriton erbij te geven met de b-free fles en daarmee is het helemaal weg! nu krijgt ze 6 schepjes friso standaard en 6 schepjes nutriton op 200 water en daar doet ze het prima op hoor! dus misschien n tip..

4. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Dank jullie voor de reacties. Ik denk nog steeds dat ze niet ziek is eigenlijk, want daar zijn verder helemaal geen symtomen voor (geen koorts, geen snotneus en buiten het spugen om gewoon opgewekt en actief).

Lisanne krijgt hypo allergene voeding. Dat is volgens mij wat dunner van samenstelling dan standaard voeding? Wellicht zou het verzwaren hiervan met nutriton nut hebben, maar is ze daar nu niet nog wat te jong voor denken jullie?

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn dochtertje kreeg het met de 3 weken al omdat ze constant over bleef geven en niet goed kon poepen dus te jong is ze niet hoor! maar ja kan toch vragen aan het bureau wat hun zeggen als je nutriton wil gebruiken als je dat vertrouwder vind :D bij mijn dochtertje was het echt een uitkomst!

Deel Deze Pagina