Hallo!! Ik hoop op tips/grootmoeders wijsheden enzo bij verkoudheid. Zowel mijn zoon van ruim 2 als mijn dochter van bijna 6maanden zijn al een hele poos verkouden (wie niet) Nou rochelt mijn dochter al 1.5 week en ze heeft een loopneus en hoest zo nu en dan. Ik wil niet te vaak neusspray gebruiken omdat ik denk dat dat op den duur het neusje misschien toch erg gevoelig maakt. Ik smeer luuf onder haar voetjes voor ze gaat slapen en dan sokken aan en in de slaapzak. Bij kinderen en volwassenen werkt dart met dampo heel goed. Er zitten nou ook tandjes aan te komen waardoor ze waarschijnlijk 's nachts ook wat onrustig is. Iemand tips die ik kan proberen?
Ui onder het bed In de badkamer gaan zitten met de douche op het allerheetst. Lekker losstomen. Mischien wat Kneipp eucalyptus erbij gebruiken, komt het helemaal lekker los
Een versnipperde ui onder het bed, dat stinkt alleen vreselijk. Wat hier ook goed hielp was zwitsal eucalyptus in het badje. En de Luuf wat je ook al doet, maar wij smeren er ook borst en rug mee in.
PoHo olie van Dr. vogel op het kussen of op een doekje naast het kussen. Ik weet alleen vanaf welke leeftijd dat mag. Dat spul heeft zo'n 'tandpasta-effect' op je huid, dus dat het heel koud wordt.. En idd gesnipperd ui naast of onder het bedje, matrasje aan hoofdeind ietsje ophogen.
- Zoutoplossing kan je erg vaak gebruiken. Ik had otrivin busjes en gebruikte zeker 1 per dag. - xylo 0.25% druppels kan je week gebruiken 3x per dag. - bedtje matras hoger - op buik laten slapen met opgetrokken kontje - luff op voeten maar ook op borst en ruggetje - otrivin neuspompje. Niet zo peertje want dat werkt voor geen meter. Deze is dan met slangetje en moet je zuigen zelf - zwitzal neusdoekjes met eucalyptus - kneipp badolie met eucalyptus (zwitzal heeft dat ook maar werkt niet) Dat bovenstaande hielp wel beetje masr wat hier niet hielp is: - ui - stomen: met open douche en grote badkamer werkt het nooit
Hey hallo! Bedankt voor de tips! Dat van die ui wist ik maar heb nooit geen uien in huis haha. Ivm met veel spugen staat haar bedje al behoorlijk schuin. Ze slaapt nu gelukkig wel wat rustiger. Nou zijn beide kids en ik zelf lekker aan het hoesten... word tijd voor vorst
Hier ook een hoesteproestsnotterkindje. Uien kosten weinig...zakje zo gekocht. Stinkt heel erg,maar werkt wel. Lekker warm douchen,badderen,stomen met een doucheschuim met eucalyptus. Heb s avonds ook weleens de verwarming op de babykamer iets aan, natte hydrofiel erop waardoor de lucht minder droog is. Kan ook met een waterverdamper,maar dan moet de verwarming wel iets aan.