slapen eigen kamertje!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lovely83, Sep 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Onze kleine meid is nu 8weekjes en eigenlijk vind ik het tijd dat ze op haar eigen kamer in haar eigen bedje gaat slapen.
    Tot nu toe heeft ze aldoor tussen ons in gelegen op haar eigen matrasje zodat ze niet helemaal vervreemd van haar eigen bedje zou zijn.
    Maar goed hoe moet ik dit gaan aanpakken? Wat als ze niet alleen daar wil slapen? En nu al gewend is bij ons te slapen?
    Ben zo bang dat we haar verwend hebben.

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kwestie van éérst proberen, wie weet gaat t super toch? Hier geen probleem trouwens.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hihi ben het nu aan het proberen ze ligt op haar kamertje! Ben benieuwd of ze het gaat volhouden!
    Oh wat kun je je soms onzeker voelen als moeder zijnde, zelfs bij een 2de!

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    onze dochter kon er niet tegen om op onze kamer te slapen. Lag misschien ook wel een beetje aan onszelf. Bij ieder geluidje MOEST ik even kijken of er wat aan de hand was dan deed ik het nachtlampje aan (schemeren hoor) en keek ik voorzichtig. Maakt ze even geen geluid dan was ik ook ongerust. (Heeft iedere moeder dit?) Toch werd ze wakker van ons en wij van haar. Ze kreunt en steun nogal in haar slaap. Na een week hebben we geprobeerd om haar te laten slapen op haar eigen kamertje en.. ze sliep gelijk door. Schrok me rot toen ik na 4 uur moest voeden en haar niet had gehoord maar heerlijk had geslapen. De tweede nacht waren we er beetje aan gewend.
    Ik vond het zo jammer. Had haar graag op onze kamer gehouden, maar dit was beter voor ons allemaal.
    Misschien kun je opgerolde handoeken in haar beide zijtjes leggen om haar het idee te geven dat jullie bij haar liggen en geeft dat haar een vertouwd gevoel.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik heb zoiezo haar bedje voorverwarmd met een kruik zodat ze in iedergeval niet in een koud bed moest liggen.
    Dat van handoeken is ook een goed idee!
    Ik denk dat ze prima op haar eigen kamertje kan,maar dat het gewoon mijn eigen angst is.
    Dat kleine meissie in dat bedje helemaal alleen,maar ik wil haar gewoon echt niet laten wennen aan slapen bij ons.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als ik jou was, zou ik het nu maar gelijk doen.
    Er lopen hier ook topics van mama's met kindertjes die er moeite mee hebben, door de gewenning.
    Hoe jonger je ze eraan went, hoe beter het is, lijkt mij tenminste...

Succes ermee en welterusten!

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik ben zo supertrots op m'm kleine meid!
    Zonder moeite heeft ze op haar bedje geslapen.
    De wekker ging om 7uur en ze sliep nog :D.
    Vannacht is ze even wakker geweest om haar speentje maar is toen ook weer zonder problemen in slaap gevallen.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Verwennen kun je ze echt niet hoor tot ze een maand of 6 zijn is mij altijd verteld.
    Ik heb dr tot een maand of 5,5 (toen ging ze doroslapen)op onze kamer gehad en ehb dr toen over gedaan naar eigen kamertje. En dat ging zonder moeite. Althans zij had er geen moeite mee, ik wel, toch het eerste loslaten...

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook tot ongeveer 5 maanden bij, daarna op eigen kamertje. Ik geloof ook niet in verwennen. Wij hebben alles 'fout' gedaan volgens de 'verwenmaffia' en inmiddels is dit liefste meisje van de wereld een voorbeeldige slaper geworden :D. Ik denk juist doordat we heel erg goed hebben gekeken naar wat goed is voor haar en naar haar behoeften ;)

Maaruh ... super dat het goed ging op dr eigen kamertje. Wat ik ook maar probeer te zeggen is dat je vooral je mamahart moet volgen ;)

10. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Milan heeft vanaf dag 1 dat hij thuis was in zn eigen bedje geslapen. Volgens mij vond ik dat veel erger dan hij, het liefst wilde ik elke 5 minuten wel even gaan kijken bij hem.

Wij hebben bewust gekozen om hem meteen in zn eigen bedje te leggen en niet bij ons op de kamer. Tussenin nemen durfde ik eigenlijk niet omdat ik bang was om in me slaap bovenop m te gaan liggen.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oops... :oops: :oops: Verkeerde topic... :D Ben al weg... :D

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Helemaal mee eens. Ze heeft bij ons trouwens tot bijna 6 maanden op de kamer geslapen en toen is ze zonder problemen naar haar eigen kamertje verhuisd. Toen waren we er allebei ook aan toe, gewoon je gevoel volgen.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Nou kijk es aan, wat goed zeg!

14. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Hier tot 2 maanden bij ons op de kamer gelegen. Ik had met 1 maand geprobeerd om haar op haar eigen kamer te leggen, maar ik miste haar zo naast mijn bed :oops: ! Toen hebben we haar tot 8 weken bij ons gelaten en toen naar haar eigen kamertje. Het ging eigenlijk in 1 x goed. Lekker bed verwarmen met een kruik ...

15. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    hier in de UK word er aangeraden om zowiezo eerste 6 maanden bij ouders op kamer te doen, is eigenlijk ook heel vanzelf sprekend. Is namelijk bewezen dat dat het risico van wiegendood drastisch verkleind, dus mila slaapt voorlopig nog lekker bij ons!

16. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

Jul 23, 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Wij hebben Fabiënne ook de eerste dag al in haar eigen bedje laten slapen, na een paar maandjes hoorde ik van meer mensen dat ze de eerste maanden hun kleintje bij hun in bed legden...
    Maar toen ons meisje was geboren had ik daar helemaal niet aan gedacht om dat te doen, raar.. Anders had ik het misschien ook wel gedaan.

Maar ze doet het nu goed in haar eigen bedje, is ook wel beter dat je dat in ieder geval zo snel mogelijk aan leert denk ik, want een vriendin heeft haar kindje van 1,5 nog steeds op hun kamer in bed.
    Daar word je toch ook niet blij van denk ik.

Groetjes

Share This Page