Onze jongste van 8 weken s wil niet alleen slapen en valt alleen in slaap aan de borst. Zodra ik voorzichtig er bij weg ga word ze al snel wakker, meestal binnen 10 minuten. Zolang ze aan de borst is blijft ze slapen maar vaak drinkt ze niet en gebruikt ze het als speen. Ze heeft tot nu toe nog geen nacht in haar eigen bed gelegen, anders slapen wij ook niet. In bed laten huilen tot ze in slaap valt is niet te doen ivm man die werkt en de oudste van nog geen 2 die ook de slaap nodig heeft. Iemand tips hoe ze de borst niet meer als speen gebruikt en ook zonder mij kan slapen?
Hoe doe je dit overdag dan? Ik zou er anders mee beginnen om overdag toch na het drinken weg te leggen. Evt in de kinderwagenbak naast de bank.
Ik heb dit ook gehad met mn jongste.. die heeft tot aan der 1e jr bij mij in bed gelegen waarvan de eerste 3/4 mnd dat ik half overeind zat en zij op mn borst lag.. Ze is nog maar 8 weekjes.. Als ze wel slaapt bij je zonder tepel vast te houden kan t okk zijn dat ze heel veel behoefte aan mama heeft.. Hier is t vanzelf goed gekomen.. Ik lag standaard op mn zij met n hydrodoek opgerold onder mn borst en haar toet erbij.. ze ging op gegeven moment zelf aanhappen om te drinken zodat ik war meer kon dutten.. Succes.. elk kindje is anders en kan dus alleen vanuit mijn ervaring reageren..
Als ze slaapt werkt afkoppelen en terug leggen? Onze dochter had dit ook. Veel bij mij geslapen, ook overdag ( in draagdoek). S nachts sliep ze jn een co sleeper naast mij met mijn hand tegen haar aan. Enige manier waarop ze kom slapen. Wij zijn na 4 weken wel met een fopspeen begonnen ivm reflux. Nu slaapt ze niet als ze niet alleen op dr kamertje ligt, veel te gezellig anders . Dus het komt echt goed hoor! Toegeven aan haar behoefte is mi het allerbeste wat je kunt doen. Je verwend ze echt niet op Deze leeftijd!
Als ze slaapt loskoppelen van de borst en een speentje in d'r mond stoppen? Slaapt ze overdag ook bij jou of kan je d'r dan wel weg leggen? Zou daar anders toch mee gaan oefenen, eerst overdag. Gaat dat goed kan je het ook in de nacht proberen.
Even een totaal anders advies, maar ik zou er zoveel mogelijk aan toegeven. Hier vielen ze ook in slaap aan borst en daarna sliepen ze verder tegen mij aan. In de nacht bij mij in bed.