Mijn zoontje D. is inmiddels 10.5 maanden oud. Hij gaat s avonds om 19:30 naar bed en slaapt dan tot s ochtends tot ongeveer 08:00, soms eerder en soms later. Hij heeft al enkele keren gehas dat hij s ochtens om 10u/10:30 niet wil slapen, logisch als hij pas 08:30 wakker is.. Hij blijft dan wakker tot ze broodje en zijn middagfles. Maar soms trekt hij dit ook niet en slaaptie ineens van 10:30 tot ik hem wakker maak. ik laat hem vaak niet langer dan 2 uur slapen, want dan wilt hij s middags niet meer of maar een half uurtje en is dan erg moe en jengelig.. Wanneer gingen jullie over naar 1 slaapje? en hoe deden jullie dit dan? Of zou ik het misschien anders moeten doen? Alle tips zijn welkom .
Mijn zoontje is 11.5 maand en slaapt nog twee keer per dag 1.20 min. En 's nachts 11 uur.. Volgens mij gaan de meeste kindjes met ongeveer 1.5 jaar naar één slaapje (als ik het me goed kan herinneren van mijn werk op het kdv...)
Mijn zoontje is 17mnd en heeft in de kerstweek 1 slaapje gedaan, maar kon daarbij wel uitslapen. Nu terug naar de crèche etc en dan zie je dat hij nog echt 2 slaapjes nodig heeft. Maar ieder kind is anders natuurlijk
Mijn zoon was bijna 2 toen we zijn ochtendslaapje eraf hebben gehaald. Mijn dochter is bijna 10 maand en ik vermoed dat zij rond haar eerste verjaardag op 1 slaapje zal zitten.
De oudste ging vlak voor zijn eerste verjaardag over op 1 slaapje. In het begin was het 11.30 uur dat hij dan ging slapen, dat verschoof later naar 12.30/13.00 uur. De jongste is nu ruim 10 maanden en heeft op ochtenden dat hij lang slaapt (8.30 uur) ook genoeg aan 1 slaapje. Vaak is hij al om 6.00 uur wakker, dus dan gaat hij er om ongeveer 9.00 uur weer in.
Rond der eerste verjaardag. Ik verschoof der ochtend slaapje steeds met een half uur. Totdat we rond half 1 zaten. Dan was het boterhammen eten en naar bed. Ging eigenlijk heel makkelijk.
jeetje echt per kind verschillend dus!! anders laat ik het voor nu even zo en kijk ik rond zijn 1e verjaardag even hoe die het dan doet. vanochtend was hij iets voor 8e wakker.. dan trekt hij het niet zolang en stop ik hem om 10:00/10:30 in bed. Moet ik hem dan gewoon laten liggen tot 12:30? of wakker maken? omdat hy dan in de namiddag zo slecht slaapt... lastig hoor haha
Hier maakte wij haar wel wakker dan sliep ze van 10 tot half 12 en 3 tot half 5. Wanneer we haar lieten liggen dan sliep ze in de middag niet. Was hier ook nog een tijdje van 10 tot 12 en half 3 tot half 5. Hoe oud ze toen was weet ik niet meer.
Bij ons gingen we rond de 11,5/12 maanden over naar 1 slaapje. In het begin zat er nog wel eens een dag tussen dat ze het niet redde met 1 slaapje en ze in de ochtend toch nog een uurtje sliep. Dat was dan wel eens als ik vroege dienst had qua werk en ik haar vroeg moest wakker maken. Dan was het nog nét iets te lang.
Hier pas met 18 maanden over op 1 slaapje. Wel altijd om 6.30 wakker, dus ze was dan alweer vroeg moe. Maar ineens redde ze het tot uur of 11, dus eerste weken beetje rekken door lekker buiten zijn. Nu houdt ze het soms wel tot 14 vol. Hier wel mazzel dat ook al is ze pas 16.30 wakker, ze gewoon om 19.30 gaat slapen.
N is 17 maanden bijna, als we niks hebben maak ik ze smorgens om half negen wakker, dan gaat ze om half elf naar bed en maak ik haar om half een weer wakker, smiddags meestal rond half vier jaar bed en dan maak ik haar rond half zes, zes uur weer wakker. Dan gaat ze rond half acht meestal weer naar bed. Maar ik ben er wel achter dat ze een uitzondering is, slaapt echt enorm veel
Onze jongste was voor haar 1e verjaardag over op 1 slaapje. Nu is ze 19 mnd, en als ze uitslaapt tot na 9.00u krijg haar niet eens meer naar bed smiddags. Leg haar wel weg, maar dan kletst ze gewoon 2u lang. Maar 9 van de 10x slaapt ze van 11.30/12.00u tot 14.00u ongeveer. Om 14u maak ik haar altijd wakker, anders ligt ze savonds nog uren te kletsen.
Hier was hij ook voor z'n 1e verjaardag al over op 1 slaapje. Was steeds zo'n gedoe om hem 2x te laten slapen, meestal een strijd en sliep dan maar 3 kwartier ofzo. De 1e 2 maanden waren heel rommelig. Soms was hij 't om 11.00 al zat en dan legde ik 'm in bed en sliep hij tot 13.00 of soms nog langer. Een ander keer bleef hij makkelijk wakker tot 12.30 en sliep hij maar 3 kwartier, was echt heel rommelig. Maar uiteindelijk ging hij gewoon netjes 2 uurtjes slapen 's middags. Ik zou het gewoon een beetje per dag bekijken. Je kan eens kijken hoe lang hij slaapt als je hem laat liggen bij z'n ochtendslaapje. Misschien slaapt hij wel 2,5-3 uur van 11.00-14.00 en houdt hij het dan wel vol tot 19.00. Niet alle kinderen kunnen in 1x vloeiend die overgang van 2 naar 1 slaapje maken.
Mijn dochtertje gaf dit zelf aan, toen ze 15 maanden was. Ze wou opeens geen ochtendslaapje meer doen. Dus we hebben de voormiddagen telkens gerekt tot 12u. In het begin ging dit heel moeizaam, het was gelukkig zomer dus we waren elke voormiddag buiten of weg om de tijd goed om te krijgen. Na een kleine maand had ze het nieuwe ritme te pakken.
Hier met 9,5 maand al naar 1 slaapje. Het ochtendslaapje verschoof vanzelf steeds meer naar eind van de ochtend en op een gegeven moment wilde hij smiddags niet meer slapen. In het begin waren de middagen wel iets te lang voor hem, maar dan knoopte ik hem even in de doek om tot rust te komen en dan redde hij het wel tot bedtijd. Nu slaapt hij tussen de middag meestal van 12/12:30 tot 14:30/15:00. Na 3en maak ik hem wakker als hij er op tijd in lag. Gaat perfect hier. Hij is nu net 12 maand
De oudste rond 18 mnd en de jongste nu al bij 12 maanden! Moet zeggen dat ik bij de jongste ook heel erg stuur naar 1 slaapje anders zit ik heel de dag in de slaapjes en kan ik nergens heen. Merk dat ie er s avonds ook wel beter van slaapt. Onze jongste wordt nog elke nacht wakker... 😪
Hier al een hele tijd van de ochtend slaap af. Sowieso al voor dat ze 1 jaar was. Ik vervroegde soms gewoon haar middag slaap. Dan lag ze bijvoorbeeld om half 12 al in bed en sliep ze zolang als ze maar wou. Nu met 14 maanden rond half 9 uur wakker sochtemdd en gaat tussen 12 en 1 uur weer op bed. Dan meestal rond 3 uur weer wakker en rond 7 uur weer op bedje tot de volgende ochtend
Mijn dochter is sinds een paar weken aan t overgaan, ze is nu 17 maanden. Als ik haar smorgens op bed leg slaapt ze hooguit een uurtje en wil de rest van de dag niet slapen én is niet te genieten. Als ik haar rond 12u leg (dus wel vroeg broodje eten) dan slaapt ze tot half 3 of 3 uur. Dat is ook mooi het schema van de kdv en komt goed uit met schooltijden, dus ik vind t wel fijn zo. Maakt de dag iets makkelijker te plannen ook.