Borstvoeding en snachts in eens onrustig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Matirini, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Iemand enig idee. Ons zoontje van 7 maanden komt al ongeveer 6 weken weer regelmatig snachts. Hij gaat om 19.00 uur naarbed en kreeg dan om 22.30 laatste voeding daarna kwam hij zelf pas weer tussen 6 en 7 uur.

Nu komt hij soms 1 en soms 2 keer tussen 22.30 en 6 uur extra.
    Als ik dan op zijn kamertje kom dan laat hij duidelijk merken dat hij honger heeft. Na de voeding gaat hij ook meteen weer slapen.

Wat zou de reden kunnen zijn dat hij in eens weer onrustig slaapt.

Zie wel dat er misschien tandjes door komen maar dit duur ook al weer een paar weken.

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Tandjes zijn krengen, ze plagen soms een hele tijd af en aan voordat ze daadwerkelijk doorkomen.

Ik heb geen advies voor je, mijn dochter is de laatste tijd ook erg onrustig 's-nachts. We zijn meer gaan bijvoeden met vast voedsel, maar dit heeft niet het effect van minder vaak wakker worden. Ik heb eens wat informatie opgezocht en het schijnt dat er rond deze leeftijd een belangrijke mentale sprong wordt gemaakt. Bij ons is het duidelijk een sprong: Ze kan opeens tijgeren en wil duidelijk graag kruipen, staan en praten. Intussen zijn wij als ouders chronisch oververmoeid...

Dus geen advies, maar wel een hele dikke knuffel en de boodschap dat je niet de enige bent!

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    :herkenbaar. Hier begon het ook weer met nachtvoedingen rond 4,5 a 5 maanden en dat is nu nog steeds zo..:(
    Waarom? geen idee. Maar ze drinkt veel dus voor mijn idee heeft ze het wel nodig. Ze groeit ook gemiddeld dus niet extreem hard.
    Het accepteren is het code woord om er tegen te kunnen. Kben allang blij dat ze gewoon verder slaapt daarna.:D

Je zal maar geen borst kunnen geven;)

4. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Herkenbaar! Oh ik ben zo moe. Maar ben er intussen wel uit dat het:
    1. Niet aan je voeding ligt. (ik kreeg overal te horen dat ik maar een papfles moest geven, dat ze 's nachts het niet meer nodig hebben ect.)
    2. Je met even voeden veel sneller klaar bent en weer verder kan slapen dan als je wil troosten.

Eens... Ooit zullen ze bedenken dat slapen fijner is...
    Gaap

5. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Fijn om te weten dat ik niet de enigste ben waar het zo gaat op het moment en dat we hier absoluut niks verkeerd doen.

Ga gewoon zo verder zoals het nu gaat en hoop dat het gewoon weer van zelf overgaat.

Hij drinkt namelijk we elke keer heel goed. Dus hij zal het wel nodig hebben. Zie wel aan hem dat nu hij uit zijn spreidbroek is in eens allemaal nieuwe dingen gaat doen. Zoals omrollen van rug naar buik en weer terug.

Probeert ook te gaan kruipen/ tijgeren.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    Oh ik ben blij te lezen dat we niet alleen zijn! Hier nu al acht weken dat ze eerst vijf leer en mu mog "maar" drie keer per nacht komt.. Ik ben zoooooo moe :( merk wel dat mn borsten echt vol genoeg zitten en dat het half honger half troost is.. dat ze vaak snel klaar is. Ik doe het er maar mee, geloof niet dat het aan de bv ligt maar oh wat zou ik graag een nachtje slapen :)

7. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik ben ook erg blij te lezen dat ik niet alleen ben.
    Hoe ging de nacht bij jullie?
    Bij ons viel het vannacht gelukkig mee, rond 2'en en half 7. (de laatste vind ik ook nog nacht tegenwoordig)

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    Hier 23, 02 (tot 04 wakker...), 06 en toen gelukkig nog tot 8 geslapen. Een echte baggernacht :D

9. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Oh ook nog 2 uur wakker! Men, ik ben zo blij dat onze dame tot op heden gewoon weer in slaap valt na haar voeding.

Succes vandaag, slapen jullie in het weekend ook bij?

10. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Bij ons is het ook zo! Ik ben ook blij te lezen dat het bij jullie ook zo gaat. Mijn meisje komt ook sinds een paar weken opeens weer een paar keer per nacht, en dan even drinken en gelijk weer verder slapen. Ze probeert idd ook opeens allemaal nieuwe dingen, dus het kan best dat sprongetje zijn.

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hier eindelijk een goede nacht gehad! Ze was 4 keer wakker maar ging na een paar slokjes gelijk weer slapen. Ik voel me redelijk fit en dat is lang geleden! Gisternacht was bijvoorbeeld knudde; 6 keer wakker geweest, waarvan 1 keer 4 uur lang. Nachtvoedingen vind ik niet zo erg, maar wakker zijn en huilen... Ja dan word ik een beetje kierewiet, ook al omdat ik erg slecht tegen slaapgebrek kan.

Ik heb gelezen dat het iets met een belangrijk stadium in de ontwikkeling van de hersenen te maken heeft en dat het vanzelf weer overgaat. Dus we weten waar we het voor doen. :)

12. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Hier vannacht weer redelijk geslapen, van 22.30 tot 3.00 en daarna tot 7.30. Heb dus weer even bij kunnen tanken ben wel heel erg benieuwd hoe het vannacht gaat.

Wel heel fijn om te lezen dat we niet de enigste zijn in deze situatie. Geeft ook wat meer kracht, omdat we weten dat het ook van zelf weer overgaat.

Welterusten voor vannacht en hopelijk slapen we weer allemaal een beetje.

13. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Na 2 heerlijke nachten is het nu weer 3 nachten bal.
    Om de 2 uur! Ik word er toch wel een beetje moedeloos van.
    Het duurt nu al bijna 2 maanden.

14. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Hier ook weer twee heerlijke nachten achter de rug hoop dat het zo blijft. Maar anders moeten we maar in gedachten houden dat het van zelf weer over gaat.

Hebben in ieder geval wel weer bij kunnen tanken.

15. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik meld me ook (helaas). Wij hebben sinds een paar weken ook slechte nachten. Vaker drinken s nachts en ook vroeg weer wakker om 5.30 uur. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Bij mijn jongste dochter was het trouwens ook zo rond de zes maanden. Ik denk zelf dat het door bijvoeding komt, zo'n buikje moet er toch aan wennen.

In ieder geval duik ik nu mijn bed in :)! En hopen op betere tijden...

16. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Ow wat herkenbaar! 3 a 4keer per nacht is hier meer regelmaat dan uitzondering. En met ook nog een peuter die overdag niet meer slaapt ben ik nu zoooo moe. Gaap

17. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik heb de bijvoeding vervroegd naar voor half 6. Zodat ze niet met een volle buik naar bed zou gaan en waarempel, ze heeft vannacht doorgeslapen tot half 6!
    en nu ligt ze op bed :s dus dat wordt weer te laat eten helaas....

18. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Eergisteren is Raketje maar 3 keer wakker geweest, waarvan 2x tijdens onze nacht en 1x voor middernacht. De eerste en de laatste keer heb ik haar laten drinken, de middelste keer heeft mijn man het opgevangen door een beetje met haar rond te lopen. En ze ging vrij vlot weer slapen.

Vannacht is ze weer 2 uur lang klaarwakker geweest, tussen 3 en 5. Ik hoorde mezelf trouwens beweren dat ze het nog nooit langer dan 2½ uur vol heeft gehouden om wakker te blijven, maar ik lees hierboven dat we nog geen week geleden 4 uur lang met haar in de weer zijn geweest. Mijn geheugen laat me in de steek. :)

Sinds een paar dagen slaapt Raketje op haar eigen kamertje. Qua wakker worden/blijven maakt het vrij weinig uit, maar zo is het wel makkelijker voor één van ons om er een beetje doorheen te slapen terwijl de ander met haar bezig is.

Ik ben momenteel echt blij dat ik nog met ouderschapsverlof ben! :$

19. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Onze ukkepuk is gisternacht 1 maal wakker geworden. En gevoed.
    Vannacht was ze om 12 uur wakker en is ze zelf in slaap gevallen yeah! Daarna om 3 uur gevoed en om 7 was ze klaar om de dag te beginnen. Ik ben ook weer bijgetankt.

De kleine meid gaat over een paar dagen ook op haar eigen kamertje slapen. Hopelijk helpt dat ook.
    Verder heb ik het idee dat eerder groenten geven ook helpt.

20. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Hier ging het al een aantal nachten goed kwam na 22.30 pas weer om 6 uur. Nu zins vrijdag koorts tussen de 38 en 39 graden dus af gelopen nacht heb ik vanaf 01.30 uur vaak de klok gezien. Geen koorts om 4 uur maar wel erg onrustig. Toen om 5.30 hem bij ons in bed gelegd en tot 8 uur geslapen.

Helaas is de koorts nog steeds niet weg, ga morgen denk ik maar na ha en straks even liggen.

Deel Deze Pagina