hallo, ik word de laatste paar dagen 's nachts wakker van pijnlijke handen/vingers en extreem onrustige benen.. Ik hou niet veel vocht vast volgens mij maar lig echt uren wakker van de ongemakken.. weet iemand of hier iets voor te krijgen of te doen is waardoor de klachten minder worden? thanks alvast
Ik lees met je mee ben benieuwd naar de antwoorden, heb hier ook behoorlijk last van. Denk alleen dat er niet veel aan te doen is... XX
Ik heb de laatste 4 weken van mijn zwangerschap er ook erg last van gehad en sliep bijna ook niet. Het enigste wat je aan je handen kunt doen is spalken of skeelerhandschoenen aantrekken. Het is erg vervelend met slapen maar het is het enigste dat helpt. Vier weken na mn bevalling waren de klachten aan mn handen volledig over. Gelukkig!
Ik heb er ook last van de laatste weken. Enige wat je kan doen (als je dat al niet doet) is geen sieraden dragen. En wachten tot het over is... Bij mij is het zo dat als ik wakker word ik mijn vingers niet kan bewegen. Dan probeer ik ze langzaam te laten bewegen, of onder de kraan of met mijn arm te masseren in de richting van mijn lijf. Na een aantal minuten komt er dan uiteindelijk wel weer wat beweging in. Onrustige benen. Die heb ik dan niet, ik heb veel last van kuitkrampen gehad. Ik heb daar toen een flesje Weleda voor gekocht. Ik kan niet zeggen dat het echt geholpen heeft.. ik had nog steeds krampen... maar dat spul is ook voor onrustige benen. Wat helpt bij onrustige benen is een beenmassage. Dus geef je partner maar wat te doen!
Misschien heel stom, maar ik had me niet gerealiseerd dat de pijn in mijn polsen met de zwangerschap te maken had! Ik had last van onrustige benen en dat kon ik wel plaatsen, maar dat je ook carpaal tunnel syndroom kunt krijgen wist ik niet...Ik word regelmatig wakker van de pijn in mijn polsen!
Wat ik ook heb is dat ik mijn pols (mn links) nu gewoon overbelast hebt... doordat ik mezelf niet meer zo mobiel kan verplaatsen, gebruik je je polsen veel meer om overeind te komen of uit bed te gaan. Dat zijn ze niet gewend en daar kunnen ze ook van gaan protesteren. Mijn linkerpols schiet nu regelmatig uit de kom... erg vervelend, maar dat zal straks allemaal wel weer over gaan.
bedankt voor alle reacties, you are never alone, dat blijkt wel weer.. het is idd vervelend maar hopelijk van tijdelijke duur.. overdag voel ik het wel maar dat is meer een soort stijfheid lijkt het wel.. zodra ik op bed ga liggen gaat de hele boel tintelen en verkrampen.. mn mannetje masseert nu mn handen licht voor ik ga slapen en dat helpt wel enigszins, en als ik er wakker van wordt hou ik gewoon even mn handen onder de koude kraan, dit helpt ook beetje.. succes allemaal! x
Ik had er ook erg veel last van en ik kreeg toen de tip om de polsbeschermers van het skeeleren (een brace is gelijk zo duur) aan te doen, waar door je pols recht blijft en de klachten minder worden. Het hielp bij mij wel, maar echt lekker zitten doet het niet hoor. Ik ben er na de bevalling trouwens last van blijven houden en ik moet in nov naar het zkh om te kijken of er een zenuw bekneld zit. Succes met de laatste loodjes