Wanneer kon jullie kindje maat 56 aan ?? Ik heb net even twee setjes gepast maar ons mannetje past dit totaal nog niet veel en veel te groot. Niet een kwestie van even mouwen omslaan. Gek want hij is net 4 kilo en gister gemeten bij cb en 56 cm. Ik dacht dat je daar naar moest kijken maar de cm's? Het is wel een heel fijn en slank mannetje denk dat daar door komt. Heb zoveel leuke kleertjes maat 56 maat 50 bij moeten kopen had maar 2 setjes namelijk.
Mijn ervaring is dat het ene kledingstuk groter uitvalt dan het andere. Hier paste hij met 3 weken wel in 56 maar nu ook nog steeds in de wat groter uitvallende maat 50. Hij is nu 56cm... Ik heb hier ook pakjes gekregen maat 56 en die zijn nog veeeeeel te groot! Ik kijk nu meer op het oog want er zit zoveel verschil in! Heb trouwens een shirtje aan willen trekken gisteren maat 56 ( gekregen) en die hing tot op zijn knieeen!
Mijn dochter zit nu in 56 met haar 60 cm. Het heeft hier bijna 2,5/3 maanden geduurd. En echt jammer,want ik had ook maar een aantal kledingstukken in 50!
Gek is dat he... Hier past maat 50 nog prima. Eerst zat dat heel wijd en was het groot. Eigenlijk had die maat 44 wel gepast maar dat vond ik te gek worden voor eventjes. Nu past die maat 50 dus nog prima is wel beter gaan zitten. Gelukkig heb ik wat bijgekocht in maat 50 maar ben die pakjes wel een beetje zat haha Maat 56 kwam tot zijn knieën lijken net jurkjes. En broekjes is helemaal een ramp maar hij heeft ook korte beentjes.... Even geduld dus nog.....
Dit verschilt denk ik per kind en per merk. Onze dochter heeft nooit in maat 50 gepast, en van bijv noppies is ze begonnen in maat 62.
Ik denk dat het inderdaad heel erg verschilt per merk. Mijn zoontje ging met 2 a 3 weken over naar maat 56, hij was toen ruim 4kg en ook zo'n 56 cm. Maar vanwege het warme weer weinig kleren aangehad, vaak alleen een romper. Hij zit nu alweer een week of 3 in maat 62 en ik zie daarin ook behoorlijk verschil in maten inderdaad. Sommige 62 wordt al krap en andere kledingstukken zijn nog ruim zat. Ik leg kledingstukken vaak op elkaar en kijk niet zo zeer naar de maat, hij heeft nu bv. een shirtje van 68 aan dat al bijna te klein is Maar te groot groeien ze gelukkig van zelf wel in
Zoon 1 nooit aangehad want was 10 pond en 63 cm bij zijn geboorte. Zoon 2 gelijk na de geboorte woog 8,5 pond en was 53 cm. dochter gelijk na de geboorte woog 3900 gr en 53 cm. 4 wkn te vroeg 3 wkn 5 dgn te vroeg en 2 wkn en 5 dagen te vroeg.
Onze zoon paste direct na de bevalling al niet in maat 50. Gelukkig want ik had daar ook maar één romper van. Hij was toen bijna 3700 gram en 54 cm.
Mijn zoontje is met 4 weken naar maat 56 gegaan. De kleertjes van Prenatal en Noppies zitten hem goed. Sommige kleertjes vallen groot, zoals Hema. De mouwtjes van die shirtjes moet ik nu nog omslaan
mijn dochter heeft tot ze een half jaar was nog in 50/56 gepast... maar denk dat zij ook een uitzondering is.
Dochter 1 maat 56 met 2a3 maand( geboorte 3250 en 48cm) Dochter 2 maat 56 met 4 maand (geboorte 3330 en 45 cm) Zoon maat 56 met 1 maand ( geboorte 4160 en 51 cm ) Allemaal geboren na ruim 40 weken zwangerschap maar oudste 2 groeiden erg langzaam
Die kleding.... De maten verschillen soms zo... Ik lag alle kledingsetjes op elkaar en pakte dan de smalste. Noppies valt kleiner. Ik had veel Nijntje dingen van de Prenatal, die vielen hier juist breed (heb een smal kind, inmiddels 16 maand) Heb fotoos van toen hij een half jaar was, zat toen net in 62.
Onze eerste droeg dat bij een maand of 2 a 3 en onze tweede direct na zijn geboorte. Maar ze waren ook totaal anders qua maat, dus niet te vergelijken.
Maat 56 had onze jongste rond de 2 maanden aan, terwijl onze vierde met 6 maanden sommige dingen nog maat 56 pasten. Onze oudste begon in 56 en de tweede volgens mij ook rond de 1,5 maand. DE derde zal ook rond de 2 maanden geweest zijn.
Oudste zat direct bij geboorte al in maat 56: 4330 gram en 53 cm. Met 6 weken zat die al in maat 62 Jongste pas met 2 maanden ofzo: die was 49 cm en 3600 gram bij geboorte, viel vervolgens 300 gram af en groeide de eerste tijd nauwelijks. Die zat ook pas met 4-4,5 maand in maat 62.
Mijn VK zei: 'tot 4kg passen ze makelijk in 50' en hier klopte het: dochter ging met een week of 4 naar 56, toen was ze ong. 4,5kg. De jongens waren wat lichter bij de geboorte en gingen met 6 weken naar 56, toen waren ze ook ong. 4,5kg. Dus tenzij je kindje heel lang is kunnen ze tot 4-4,5kg maat 50 wel aan. De tweeling was lang en smal bij geboorte, die moesten voor de lengte echt 50 aan al was het wijd, voor de breedte was 44 beter geweest maar daarvan waren alle mouwen en broekspijpen veel te kort.
Hier ging hij met 4 weken naar maat 56. Toen was hij zo'n 54/55 cm. Ligt inderdaad wel een beetje aan het merk, de ene viel wat groter dan de ander.
Ligt eraan welke winkel maar mijn dochter heeft 2 maandenongeveer maat 50 gedragen. Van sommige winkels kon ze maat 56 al bij 1,5 maand aan.