Mijn kleine meisje is van begin maart en is nu 4 maanden. Het slapen snachts ging goed en ging van 02.00 uur naar 03.00 uur naar 05.00 uur en zelfs een paar nachten van 20.00 tot 08.00, ideaal... dachten wij. Maar... sinds een week of 6 komt ze standaard rond 01.00 uur en dan weer rond 05.00 uur. Ik geef haar dan de fles maar in de nachten wordt ze ook nog eens een paar keer wakker (soms huilend maar ook vaak gewoon kraaiend en pratend). Ze ligt dan ook een kwartslag gedraaid. Dit is wel heeel erg vermoeiend, want iedere keer wakker en speentje erin, goedleggen of weer de fles geven. Mensen kijken ook erg op dat ze nog maar 4 maanden is omdat ze vrij groot is maar ja... ze krijgt drinken genoeg hihihi. Ik hoop dat iemand wat tips voor mij heeft.
hoi, ik heb helaas geen tip voor je wat betreft het slaappatroon. wel vreemd dat dat nu in een keer zo is. misschien een fase? mijn dochter is net zo oud dus ik dacht ik lees even mee. over het in bed bewegen, mijn dochter gaat heel haar ledikant door. het is elke ochtend weer een verrassing hoe ze in bed ligt. vandaar dat wij ook een slaapzak gebruiken en geen deken. onze dochter sliep in het begin wel heel onrustig , wij hebben haar toen in een puckababy gelegd ( soort inbakerzak) en dat werkte fantastisch. ze werd er rustig van en sliep vanaf zes weken door. misschien is dat toch een kleine tip. veel succes
Ben ook benieuwd naar de reacties. Mijn dochter is van half maart en heeft (op een occasionele nacht na) nooit doorgeslapen. Wel wordt ze wel maar 1 keer per nacht wakker. Ik heb echter al 2 dagen gehad dat ze om 2u en om 5u kwam voor voeding. Mijn dochter gaat om half 10 slapen.
4 mnd sprongetje? ontwikkelingfase, groeispurt... komen nog zoveel fases, dan weer wel slapen, dan weer niet...trek in flesje weer snachts..kan allemaal! mn zoontje sliep door vanaf 3 mnd van 21 tot 9...maar rond 5mnd wilde ie soms were een nachtvoeding...achja...gewoon in mee gaan...
Hier was het met 4 maanden ook weer even 'drama' mbt slapen, 's nachts weer meer komen en zo... Uiteindelijk is dit na een paar weken weer over gegaan en slaapt ze weer de hele nacht door. Heb helaas weinig tips/adviezen. Misschien puckababy?
die van mij gaat ook zijn hele bedje door en werd een paar weken terug vaker wakker (ook rond 3,5 a 4 maanden) als ik hem weer in de 'goede' houding terug legde. ik laat hem dus nu maar overdwars liggen in een slaapzak, want kennelijk is dat de houding waarin hij het liefste ligt. hij zijn zin, wij de rust
Hoe laat geef je de andere voedingen? Onze dochter kwam namelijk ook rond die tijden als we haar lieten slapen vanaf 20.00. Nu maken we haar om 00.00 wakker voor een fles en slaapt ze tot 7.15 en taalt dan nog niet naar een fles. Geven om 8, 12, 16, 20, 00 uur een fles. Zal over anderhalve week weer anders moeten want dan moet ik ook wel s half 8 beginnen. Moet er soms wel s snachts uit omdat ze overdwars ligt
hetzelfde hier gehad, Joa sliep voor de 4 maanden ook van 19.30 tot 08.00 en vanaf 4 maanden ook plotseling s'niachts wakker, flesje, kraaien,spelen enz.. rond 5 maanden weer doorslapen en nu is het helemaal feest...tandjes komen door en is om de paar uur wakker...het is erg vermoeiend maar ach...hoort erbij helaas he, je kunt je er maar beter bij neer leggen dat het zo is, en als je een goede nacht hebt gehad er blij mee mag zijn. Toch? Succes! Liefs Guusje
Ja zou het gewoon maar aankijken.. mijn zoontje is nu bijna 1 jaar en is het ook opeens weer feest met 2 keer per nacht en 6 uur wakker..