Mijn zoontje is nu 3 maanden. Krijgt sinds 2 weken andere voeding voor zijn laatste flesje. Nutrilon voor hongerige baby's. Daar zitten meer eiwitten in, verteerd langzamer, zodat D kan doorslapen. 's nachts werd hij puur wakker door honger. Nu krijgt D. standaard tussen 20:00 en 22:00 zijn laatste fles. Dan word hij tussen 03:00 en 05:00 wakker. Dus de 7 uur red hij makkelijk. Voor ons zou het echter fijn zijn, om zijn laatste fles rond 23:30-24:00 te geven, dat de kleine man tot een uurtje of 07:00 kan doorslapen. We hebben het al een aantal keer geprobeerd. Maar of hij valt in slaap en vind het moeilijk hem wakker te maken, want dan drinkt hij maar een half flesje. Ik doe hem meestal in bad ( om de dag ) en daarna zijn laatste fles. Echter zie ik het niet zitten, om dit om 22:30 nog te doen.. Wel een optie, maar wanneer er niks anders op zit. Dit ritueel heb ik bij hem aangeleerd, dus hij is het gewend.. Wie heeft er tips, zodat ik zijn laatste flesje kan verlaten? Liefs, Sill
Mijn zoontje kreeg om 19.00 uur en om 23.00 uur nog de fles. Voor zijn flesje van 19.00 uur ging hij nog in bad en het was altijd zo dat we hem wakker moesten maken voor de fles van 23.00 uur. Hij dronk ook flesvoeding voor hongerige baby's. Ik haalde de fles van 23.00 uur altijd naar voren. Iedere keer een half uurtje. Dus een paar dagen om 22.30 uur en dan een paar dagen om 22.00 uur. Totdat we wel erg dicht bij de 19.00 uur kwamen en dan was zijn laatste fles om 19.00 uur. Maar mijn zoontje sliep ook wel door snachts dus daar kan ik je geen tips mee geven.
tot hoelaat slaapt hij dan als hij rond middennacht een halve fles heeft gehad? En is het de bedoeling dat hij dan wakker blijft tot die laatste fles? Misschien zou je kunnen proberen een halve fles na het badje en dan de andere helft middennacht?
Ik weet niet of het zin heeft om die fles zo laat te zetten. Vaak zijn kindjes dan in een diepe slaap en als je ze dan wakker maakt, is het lastiger om hem weer in slaap te krijgen. Wat je ook kan doen, is als hij wakker is vroeg in de avond, hem een kleiner flesje te geven en een grote voordat hij de nacht ingaat. Misschien wordt hij dan uit zichzelf wel wakker van de honger rond 23.00 uur. En anders zou ik hem rond 23.30 uur zelf wakker maken.
Tsja, hij is nog maar 3 maanden. Dan is het ook nog een beetje geluk hebben met de nachtvoedingen Ons jochie kon je 's avonds wakker maken op specifieke momenten. Hij sliep blokjes van zo'n 45 minuten diep. Dus als hij om 19.30 naar bed ging, dan konden we hem om 21.00 of 21.45 eruit halen. Of nog 45 minuten later. Je moet even kijken hoe hij op die momenten slaapt. Ons jochie begon dat te zuchten en bewegen. Dan konden we hem er wel uithalen. hij dronk dan de laatste helft vaak slapend. Badjes werkte hier niet op die tijden. Dat deden we in de ochtend, want hij werd er ontzettend wakker van. Dat wil je niet 's avonds laat.. Of ze worden er juist zo moe van dat ze de flessen niet meer opkrijgen.. Als het niet lukt, dan is het jammer. Wij hebben een poos een jochie gehad dat van 17.00-02.00 doorsliep. Maar een extra fles ertussenin hielp van geen kant. Dat heeft een week of 3 geduurd, en toen ging zijn ritme weer op de schop en kon hij van 21-7 slapen... Dat heeft hij uiteindelijk grotendeels zelf geregeld..
Mijn tip is toch ook, helaas, eraan toegeven. Het word vanzelf beter! Mijn dochter sliep met 8 weken door van 19.30-05.00 en dronk dan haar flesje. Ookal gaf ik haar om 22.00-24.00 een fles, toch werd ze om 5 uur wakker voor een fles. Met een maand of 4, 5 is dit veranderd en sliep ze steeds iets langer. Voor kindjes is het juist heel normaal om hun lange, diepe slaap 's avonds te maken ipv pas 's nachts.
Je kunt ook het bad op een ander tijdstip doen, bijv. voor een fles eerder. En misschien is je kindje om 20:30 of 22:30 wel makkelijker wakker te krijgen dan een uur later. Succes!
Op deze leeftijd zijn nachtvoedingen nog heel normaal hoor. Een kind is geen klok die je even kunt verzetten. Je kind slaapt al door, dus geef die fles nou maar gewoon vroeg in de ochtend. Kinderen gooien hun "schema's" toch om de haverklap om, dus 't kan met een paar weken al anders zijn.
Hier ook een joch dat wel regelmatig van 17.30 tot 2.00 slaapt. Dit doet hij om de paar dagen. Dan slaapt hij weer een paar dagen van 21.00 tot 7.00 ofzo. Het is maar net of hij na zijn 4e of na zijn 5e voeding zijn nacht in gaat. Laatst sliep hij zelfs van 17.30 tot 5.30, maar toen heeft hij de dag erna 6 voedingen gepakt uit zichzelf. Ook hier helpt een laat flesje (rond 23.00) geven als hij eigenlijk al in slaap is niet. Dan komt hij alsnog in de nacht, dus we laten het maar zo. Lekker zelf laten regelen, dat is de natuur.