oorontsteking? dokter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Even een vraagje... Lees wel op meer plekken dat een stinkend oortje op een oorontsteking kan wijzen!
    Mijn dochtertje van 4 maandjes heeft sinds een paar daagjes een stinkend oortje, gister ook wat meer huilen en koorts (deze is vandaag weer gewoon). Maar wijst een stinkend oortje altijd op een ontsteking? En moet je hier altijd mee langs de huisarts of kan het vanzelf ook vanzelf over gaan?

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja voor zo'n vragen ga je dus echt naar een HA hoor....begrijp me niet verkeerd. Maar sta er altijd van te kijken als iemand zoiets vraagt. Ga gewoon naar je ha als je denkt dat je kindje ziek is. Zeker als ze zo jong is.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Als je oorontsteking vermoed zeker naar de HA gaan met zo'n kleintje. Oorontsteking kan gevaarlijk zijn voor een baby omdat het naar de hersentjes kan gaan, althans zo vertelde mijn huisarts toen ik het vermoede. Ze had het ook, paar dagen ab gehad en toen weer alles goed

4. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Wij zaten twee nachten geleden in het ziekenhuis met onze dochter omdat ze heel vreemd ademde... T benauwd had alles onderspuugde en hoge koorts had...
    Daar werd ons een preek gegeven dat we pas naar de HA moesten gaan na 4 dagen... Ze had namelijk een lichte oorontsteking..
    Tja wisten wij veel!!!!
    Hebben er niks voor gekregen maar ga morgen toch
    (Morgen toch maar ff zelf bellen om
    Te kijken of t al over is)

Bel maar ff naar de HA, kan geen kwaad :)
    Sterkte

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Als jonge baby's koorts hebben zou ik altijd gaan. Beter een keer onnodig dan niet terwijl 't beter was wel te gaan. Beterschap.

6. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Maar wat ik eigenlijk al schreef... Ze heeft geen koorts meer. Alleen nog stinkend oortje en wat meer huilen! En omdat je ook veel verhalen hoort dat er niet veel aan un oorontsteking gedaan wordt vroeg ik me af of un bezoekje huisarts nodig is... Of dat ik dan un beetje té bezorgd ben?!

7. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Debstertjuh
    Stinkende oortjes hoeft niet per se een ontsteking te zijn. Koorts zegt hier meer over, je zegt dat ze dat nu niet heeft. Ik zou het ff afwachten en als ze weer koorts krijgt of veel huilt als ze plat ligt naar de HA gaan. Succes met de kleine meid!

8. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opzich lijkt afwachten me ook wel het reëelsteeds, maar als je dan bovenstaande verhalen leest...
    Maar de koorts is vandaag de hele dag weg gebleven en dat lijkt me idd ook wel een goede indicatie!
    Lastig soms hé, die kleinste die het nog nie kunnen vertellen!

Deel Deze Pagina