Arm kind...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjanienu1, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    #1 Sjanienu1, 10 jan 2010
    Laatst bewerkt: 10 jan 2010
    Mijn zoontje van 4 maanden heeft het op dit moment echt niet lekker zitten. :(
    Tijdje geleden erge last van krampjes gehad. Vorige week was hij ziek...had koorts en heeft dus 2 dagen niets gedronken of gegeten. Van de dokter een kuurtje gekregen, gelukkig is de koorts nu weg en drinkt hij weer. Daarbij is hij nog steeds strontverkouden...zijn neusje zit dicht en hoest zich een ongeluk. Ook spul voor gekregen, gelukkig wordt het beetje bij beetje minder.
    Tegelijkertijd is hij met zijn tandjes bezig en het doet hem verschrikkelijk veel pijn. Heb ik Chamodent druppels voor maar hij heeft er ondanks dat erg last van. S'nachts is hij veel wakker en moet zelfs weer gevoed worden, anders krijgen we hem met geen mogelijkheid weer stil en in slaap.
    Denk je dat je alles gehad hebt, heeft hij sinds gister last van luieruitslag en het doet hem ontzettend veel pijn als ik zijn billen schoonmaak en er Sudocréme opsmeer. Hij schreeuwt het uit!
    Ik vind het zo zielig voor hem, hij heeft echt alles wat maar tegen kan zitten.
    Wie herkent dit verhaal een beetje en hoelang duurde het voordat de rode billetjes weer een beetje verdwenen waren? Ik hoop niet voor hem dat dat pas verdwijnt als zijn tanden doorkomen...want dan hebben we nog een lange, zware weg te gaan...

2. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    sneu he als je kleintje zich zo naar voelt.
    Hier geen ervaring met de rode billen
    Justin kreeg pas rode billen na dat de tandjes doorgekomen waren. De rode billen duurde toen maar 3 dagen of zo.

3. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Als zijn billetjes echt kapot zijn er GEEN Sudo op smeren, dat bijt namelijk verschrikkelijk :$. Gebruik dan liever Bepanthen, dan is het echt in no-time weer weg!

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Oh ik herken het idd heel erg. Mijn zoontje zit nu in zijn 26 sprong en eet dus ontzettend slecht. Daarbij is hij nu ook nog eens verkouden geworden en zitten zijn tandjes ook al een poosje te duwen. De billetjes heb ik (nog) geen ervaring mee. Hij at/dronk dus al slecht deze week maar sinds hij verkouden is, is het helemaal slecht. Ben dus maar overgegaan op de pap wat hij nog een beetje eet en yoghurt wil ook nog wel. Ik laat hem veel drinken zodat hij toch vocht binnen krijgt en meer kan ik helaas niet doen. Ik hou heb de komende dagen extra goed in de gaten en als ik denk dat het niet goed zit zit ik zo bij de ha. Het is zo sneu als ze ziekjes zijn, en als moeder ben je dan zo hulpeloos.
    Heel veel suc6 en ik hoop dat hij snel opknapt.
    Groetjes Kim

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik lees net ergens op een site dat Maizena erg goed werkt.
    Iemand ervaring?

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Nou ik wilde net zeggen MAIZENA!
    Dan droogt het lekker in... Onze dochter heeft gelukkig weinig last van luieruitslag, maar heel soms (tijdens tandjes) dan gaan ze weleens stuk. Binnen 1 dag is het dan weer geheeld!

Gewoon wat op de billetjes doen en in de luier strooien.
    Ook iets vaker de luier verschonen dan normaal, dan kan het niet zo gaan irriteren.

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou ik probeer straks eerst de Bepanthen en haal morgen een pak maizena. Ben benieuwd.
    Is dat gewoon de maizena van de Koopmans wat je voor het bakken gebruikt?

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Jahoor, hier staat een pak koopmans op de commode....
    (kan ook gewoon een eigen merk van de supermarkt zijn, dat maakt helemaal niet uit)

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik werk zelf in een supermarkt en wij hebben alleen maar die van Koopmans. Ik neem morgen gelijk een pak mee op het werk!

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ach arme...

Toen mijn kleintje tandjes kreeg waren zijn billetjes helemaal open. ik bleef maar aantobben met bepanthen en maizena en alles... Verschrikkelijk, en hij maar huilen... Had ik net alles schoon poepte ie weer, moest ik hem weer gaan pesten...

Nou, dan komt nu het wonderwerkschema :D

Schoonmaken met watten met lauw water, olie (liefst weleda of iets ander vriendelijks, mag ook gewoon olijfolie zijn, maar niet van die geparfumeerde zooi.
    Kwartiertje met blote billetjes laten spelen
    Bepanthen erop
    Kwartiertje laten intrekken (blote billen dus nog steeds)
    Dan een gaasje beetje uitvouwen, doormidden knippen
    Daarop smeer je een flinke laag billenbalsem van Weleda (verkrijgbaar bij de tuinen)\
    Die plak je op de plekken\
    Dan zet je hem met zijn billen in een bord maizena en dit boetseer je er een beetje op (zodat de hele zalflaag afgedekt is met een lekkere laag).

De maizena trekt in de zalf en heelt de wonden, de poep komt niet door de zalf heen, en de gaasjes haal je er zo weer af, hoef je niet zo erg te poetsen en het aanbrengen doet niet zo'n zeer omdat je niet op zijn billen hoeft te wrijven.
    2 dagen en alles was weer heel. Nu met de billenbalsem smeer ik gewoon 2 x per dag en alles blijft keurig.

Nou, t lijkt overdreven maar echt, het helpt!

Deel Deze Pagina