ook tandvlees poetsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moppiepoppie, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hai allemaal,

Poetsen jullie bij het tandenpoetsen ook het tandvlees waar nog geen tandjes zijn? Ik probeer dat wel al te doen - ook voor het geval ik een doorgekomen tandje mis; die zijn zo klein nog - zodat ze eraan gewend is dat haar hele mond gepoetst wordt. Ze vindt het alleen absoluut niet leuk, dus begon ik me af te vraag of het eigenlijk wel goed is om het tandvlees te poetsen. Beschadigt het er niet van? Of misschien dat het gewoon zeer doet?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk dat het wel meevalt met het zeer doen. Die kleine tandenborsteltjes zijn zo zacht, dat kan bijna geen pijn doen. Ik poetste bij Jelle ook altijd zijn tandvlees mee, idd in het kader van "hij kan er maar vast aan wennen" Leuk vond hij het niet, maar ja, hij was ook pas 4 maanden toen hij zijn eerste tand had...

Ik gebruikte trouwens zo'n Oral b Stages tandenborstel, die leken mij zachter dan zo'n vingertandenborstel...

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Bluesky: Ik heb er hier eentje van Difrax. Zat ook een borsteltje met rubberhaartjes bij om het tandvlees te masseren.

Nee, hier is het hel en verdoemenis tegenwoordig met tandenpoetsen. Eerst vond ze het nog wel leuk, maar nu is het huilen en proberen af te pakken. Ik poets haar ook liggend maar misschien zou ik het zittend moeten proberen. Maar dan zou ik haar in de kinderstoel moeten zetten, want zelf zitten kan ze wel, maar ze valt gauw om. Dat is dan ook weer zo'n gedoe...

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ga op de grond zitten, neem Jelle op schoot (zijn rug tegen mijn buik) en houd met 1 hand onder zijn kin vast en met de andere hand poets ik dan. Zo kun je het hoofd wat stabieler houden... Wil niet zeggen dat hij niet wurmt alsof zijn leven ervanaf hangt, hoor!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik poets eigenlijk alleen het tandvlees op plekken waar tanden zitten en we poetsen haar tong ook. Ze wordt altijd erg kribbig als we haar boventanden poetsen, dan gaat ze of gillen of ze houdt haar kaken stijf op elkaar. Maar ja, helaas moet ze er toch altijd aan geloven. Daarna mag ze zelf haar tandjes nog even poetsen, dat vindt ze wel leuk. Ik heb nu geloof ik een Oral B tandenborsteltje, laatstst van de tandarts gekregen en dat bevalt wel goed. Daarvoor Jordan, dacht ik.

Deel Deze Pagina