Nu onze meid steeds meer in eigen bed slaapt vraag ik me af hoe anderen omgaan met op pad. Een kindje heeft natuurlijk regelmaat modig en ik doe al zoveel mogelijk in zelfde volgorde en breng verschil aan in dag en nacht en leg haar bij eerste signaal op bed. Maar, hoe ga ik hiermee om als ik afspraken maak? Ze heeft een beetje een ritme maar ik geef bv op verzoek en ook slapen wil ik haar laten doen als ze moe is. Ik wil niet te strikt vasthouden aan al haar slaapmomenten, maar kan het kwaad om bv tijdens haar ochtendslaap haar te wekken en mee naar een afspraak te nemen? Uiteraard moet dit niet al te vaak....zelfde geldt voor straks als ze een vaste bedtijd heeft....
Toen ons ukkie nog in de wagenbak paste, ging ik gewoon op pad. Moest ik bijna weg en werd ze moe, dan legde ik haar alvast in de wagen. En anders wachtte mijn afspraak even. Ik heb die kleine nog nooit ergens voor wakker gemaakt, maar wel de slaap locatie aangepast. Nu hou ik rekening met het ochtend slaapje en zo veel mogelijk met die van de middag, maar ze slaapt in de draagdoek net zo lang/goed als in bed. Dus als ik echt een groot deel van de middag weg ben, dan lekker in de doek. Toen ze nog zo klein was als jouw kindje, nam ik soms de doek en soms de wagen. Nu vooral de doek, in de wagen slaapt ze duidelijk korter.
Ja, nu is het nog makkelijk in de wagen maar straks als ze groter zijn? Slim om de doek nog even te noemen, ik draag haar soms ook dus das goeie oplossing.
Toen onze man nog zo klein was namen we hem gewoon mee op pad in de kinderwagenbak, daar sliep hij prima in. Ik had min of meer wel voor mezelf de regel dat hij maar 1 slaapje in de bak mocht doen en de rest gewoon in zijn eigen bedje. Heb me nooit beperkt gevoeld, ging iedere dag wel ergens naar toe, maar beperkte dit wel tot 1 uitstapje per dag en dus 1 slaapje per dag in de bak.... Hier heeft t altijd prima gewerkt, maar dat is geen garantie. Kijk gewoon wat bij jullie past, je merkt snel genoeg of t goed gaat of niet.
L wordt regelmatig uit bed geplukt om een of ander kind weg te brengen of te halen... is niet anders. Doorgaans wordt ze even wakker en tukt in bakfiets of wandelwagen verder. Als ik weet dat ik over een half uur oid vertrek dan leg ol haar te slapen in reislocatie. Mocht ik een afspraak hebben voor de leut dan spreek ik de tijd onder voorbehoud af (zie je ws om 14u maar ik app je als ik de deur uit ga). Want lekker lang tukken in bed is wel heel lekker. Als ik ergens ben en het is slaaptijd dan zorg ik ervoor dat ik de doek of wagen (bak) mee heb als daar geen ledikantje is.
Ik ben veel thuis geweest, en ging echt om de slaapjes heen weg. Dat was soms wel gehaast, want al vrij snel moest ze weer naar bed. Mijn dochter sliep nooit in de wandelwagen, nooit gedaan ook...ze wilde alles zien, was enorm alert dus uiteindelijk vermoeid en over de zeik. Ze slaapt alleen in bed, gelukkig ook bij anderen als het maar in bedje is...dus als ik naar mensen ging die een bedje hadden dan sliep ze daar, maar verder ging ik om de slaapjes heen. Dus veel thuis geweest maar we hebben er veel baat bij gehad.
Hier plan ik juist de langere uitstapjes tijdens slaapje, ze slaapt heerlijk in de kinderwagenbak. Ben ik thuis dan gaat ze naar haar bedje. sochtends en snachts in wiegje ons. smiddags in ledikantje op eigen kamer.
Ik plan om de slaapjes heen. En als dat niet kan (bijvoorbeeld bij familie die verder weg woont) gaat de wandelwagen mee en slaapt ons zoontje daar in. Meestal slaapt hij dan wel minder goed maar dat wordt later op de dag wel weer in gehaald. Bij onze dochter ging dit niet, ze raakte altijd compleet overstuur en slaapt nog altijd alleen in haar eigen bedje.
Hier sliep ze nooit in de wagen als ik ergens anders was. Wel tijdens een wandeling. Ik sprak dus de eerste 3 maanden nauwelijks af, ook dankzij verborgen reflux. Toen ze wat langer wakker kon blijven ging het beter, toen was het onder controle en werd ze ook wat vrolijker.
Ik plande altijd zoveel mogelijk om de slaapjes heen. Zoontje wilde alleen slapen in de wagenbak tijdens lang wandelen. Op gegeven moment deed hij kortere slaapjes of midden op een dag. Vond het dan veel lastiger want een middag ergens heen kon dan niet. Sinds kort vermijd ik het niet meer maar ga ik juist ergens heen als hij moet slapen. Bij iemand op bezoek neem ik campingbedje mee. En anders doet hij een slaapje in de wagen (dooky is hierbij erg handig). Moet zeggen dat het nu steeds beter gaat en hij beter slaapt op andere plekken. Zou als het kan vroeg beginnen met het aanwennen hiervan anders ben je straks steeds aan huis gekluisterd omdat er een slaapje in eigen bed gedaan moet worden...
In het begin ging ik gewoon overdag weg, lekker in de wagenbak. Later sliep ze 1 slaapje minimaal in bed...
We moesten in het begin zeer regelmatig naar het ziekenhuis en hij is er aan gewend overal te kunnen slapen: kinderwagen,maxicosi,box,grond,bedje. Ik maak hem soms wel wakker wanneer hij moet eten,geen probleem,hij is wat dat betreft heel makkelijk. Ik plan nu om de voeding heen ipv om de slaapjes.Hij valt vanzelf in slaap waar we ook zijn. Bij de oppas slaapt hij overdag wel in bed,thuis dus niet.
We hebben 'm van het begin af aan overal mee naartoe genomen en dat kon ook want hij sliep overal en kan dat nog steeds of blijft wakker. Hield op zich best wel wat rekening met z'n slaapjes maar de slaapjes bepaalde niet de dag zeg maar en had geen regel van 1 slaapje in bed of 1 slaapje niet in bed of weet ik veel wat...dat makkelijke werkt voor ons goed maar ieder kind en iedere ouder is anders