Wat is jullie bedritueel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zara75, Nov 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,034
    6,137
    113
    Happyland
    Wij hebben dit eigenlijk niet.
    Al vanaf begin af aan leggen we haar in haar bedje, krijgt ze een knuffel en lopen we gewoon weg. Best Spartaans hè haha...
    Ik vind een boekje lezen gewoon zo zinloos, ze rukt het meteen uit mn handen en stopt het in haar mond. En tig knuffels aflopen vind ik best omslachtig, want als ze dan eens ergens anders zou slapen moet je alles meeslepen...
    Ze doet het er prima op, of ben ik gewoon te vroeg en komt een ritueel pas later?
    Ik vroeg me btw af hoe laat jullie kindjes met 7 maanden naar bed gaan/gingen.
    Mijn dochter ligt er om 18:00 al in, later trekt ze echt niet. Ik zou het wel fijn vinden als ze later zou gaan, want nu is ze vaak ook al om 6 uur wakker...

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter ging rond 4 maanden tussen 17.00 - 18.00 meestal naar bed. Daarna kon ze nog een goed anderhalf uur wakker blijven incl. bad en avondritueel. Dit zou je nog kunnen proberen.

18.00 de nacht in is echt heel erg vroeg, ik vraag mij af hoe laat je eet, hoe laat zij eet en of ze nog een (droom)voeding krijgt?
    Dat ze om 6uur dan wel wakker is, is niet zo vreemd natuurlijk. Maar als ze later naar bed gaat (wat voor haar wel fijn is) is het geen garantie dat ze ook wat later wakker wordt.
    Hier een dochter die tot voor kort gewoon tussen 5.30 - 6.00 wakker was. Nu is het rond 6.30. Ik ben er allang mee gestopt mij daarover druk te maken... :);)

Ritueel hier is: om 19.00 in bad, pyjama aan, schone luier, nog even knuffelen, naar behoefte wat drinken, event. wat spelen, zwaaien naar papa en om 19.30 naar bed.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier gaat het ook zo hoor Zara haha, vaak knuffel ik met de jongste nog even wat op de bank maar dan leg ik hem in bed, geef hem een aai over zn bol en loop weg.

Met de oudste 2 houd ik vaak nog even een praatje.

4. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Wij verschonen zijn luier, geven zijn vitamine, doen zijn pyjama aan en poetsen zijn tandjes. Daarna zing ik slaap kindje slaap, papa geeft een kus, ik voed hem en dan gaat hij zijn bedje in. Bij ons heeft het toen we er mee begonnen heel erg geholpen (met 3 maanden).

5. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,061
    2,557
    113
    Limburg
    Wij hebben ook nooit echt een ritueel gehad. Heb een paar pogingen gedaan tot verhaaltje voorlezen, maar daar heeft meneer geen geduld voor.
    Tegenwoordig is het, tandjes poetsen, schone luier en pyjama aan en voordat de slaapzak dicht gaat spelen we "waar zijn de voetjes?"
    Als ik dan vraag waar zijn je voetjes dan houdt hij ze, met een luid aaaaahhh omhoog. Daarna zeg ik dat we de voetjes gaan verstoppen en dan rits ik de slaapzak dicht en zwiept hij daarna de voeten nog eens in de slaapzak omhoog:D
    En dan is het kus, knuffel en naar bed.

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Pyjama aan, slaapzak aan, samen gordijnen dicht doen, samen de lala aanzetten, even tandjes poetsen, zelf even laten poetsen, gezichtje wassen en creme smeren en slapen. Ik zeg als ik wegloop ook altijd even dat we van haar houden, en dat we/ik beneden ben:)

7. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,034
    6,137
    113
    Happyland
    Kwebbel, van eten is nog niet echt sprake...ben met 6 maanden begonnen en het heeft bijna een maand geduurd eer ze iets ging doorslikken. Nu gaat het steeds beter. Ze krijgt sinds ze een maand of 3 is geen nachtvoeding meer.
    Wel maak ik haar wakker voor een laatste voeding rond 20:30u. Heb haar pas eens op verzoek laten komen en toen kwam ze zelf alsnog, dus die voeding heeft ze nog nodig...
    Zo rond 17:00u krijgt ze een groentenprutje en dan in bad, gevolgd door een flesje. Vaak is ze rond 17:00 al jengelig,oogjes wrijven etc, heb wel eens geprobeerd haar later in bed te leggen maar dan valt ze lastiger in slaap,vind ik ook sneu voor haar..

8. sundance11

sundance11 Actief lid

Jul 24, 2011
    328
    0
    16
    Hier is het avondritueel, rond 18.15 in bad of onder de douche, naar beneden bekertje melk op de bank en verhaaltje lezen. Nog even kwartiertje spelen, papa kusje geven. Rond 19.00/19.15 naar boven, tanden poetsen. Slaapzak aan, klein verhaaltje bij het bed. Kusjes geven incl de beer en al haar knuffels. Muziekje aan van de babyfoon.

Dit al gedaan vanaf een maand of 7 /8 ze is nu bijna 2. En als ik iets vergeet of probeer over te slaan van het ritueel helpt ze me er wel aan herinneren haha. Ze vinbd het dus wel erg fijn zo'n ritueel.

9. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier slaapt hij vaak nog een half uurtje rond een uur of 5, misschien heeft ze dat ook nodig? Hij gaat dan om half 8 ongeveer naar bed.

10. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons ritueel gaat zo.
    Meestal is ze rond 17.30-18.00 wakker uit haar laatste slaapje. Ze krijgt dan groentehapje.
    Daarna badje en dan flesje. Tussen 19 en 19.30 uur gaat ze naar bedje. Na het badje heeft ze al haar pyjama aan gekregen. We gaan dan naar boven. Schone luier, gordijn dicht. In de slaapzak.
    Kusje, muziekpaardje kusje geven en aanzetten, nog een aai over de bol en een kus. Ik zeg dan meestal slaap lekker, morgenvroeg komt mama je weer uit bedje halen. Weltruste. Kushandje en dan ga ik.

Misschien wel overdreven allemaal, maar buiten dat mijn dochter elke avond heerlijk gaat slapen, vind ik het zelf ook heel fijn om uitgebreid goede nacht te wensen.

Je schrijft ook dat ze vrij vroeg naar bed gaat. Hoe is je ritme verder overdag? Hoeveel slaapjes heb je?
    Hier is het sinds kort zo:
    tussen 7 en 8 wakker en flesje
    rond 10 uur tot 11 slaapje
    fruit
    dan flesje
    rond half 2 naar bed tot max 3 uur.
    Dan rond half 5/5 uur nog even naar bed.

Daarna begint het avond ritueel.

Misschien is het iets om haar nog even voor de avond kort naar bed te doen? Ik weet niet hoe het verder bij jullie uitkomt.

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Met mijn dochter pak ik elke avond wel een boekje erbij maar dan is het meer aanwijzen en benoemen.
    Daarna zingen we altijd een liedje wat ze erg leuk vindt. :)

Met mijn zoontje hetzelfde; met hem wel echt een boekje lezen en daarna ook 1 of 2 liedjes.

Bedtijd is voor beiden meestal rond 19:00.

12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,245
    2,363
    113
    Female
    Hier is het na het eten even samen spelen, kus geven aan degene die haar niet naar bed brengt, boven schone luier, pyjama aan, gezichtje insmeren, flesje, slaapzakje aan, muziekje aan, kus en dan lopen we weg.. werkt als een trein al een maand of 3.. ze is 7 maanden en heeft nog geen tandjes..

13. lovelygwen

lovelygwen Actief lid

Nov 11, 2008
    378
    0
    0
    Studente
    Nijmegen
    Lennon gaat tussen 18.00 en 18.30 naar bed toe en slaapt dan tot de volgende ochtend 06.30/07.00. :) Doet ie al maanden en daar ben ik heel blij mee!

Ritueel niet echt, verschonen, pyjama en slaapzak aan, nog wat water drinken, muziekje aan, dan wil hij altijd nog van alles aanwijzen in zijn kamer :D en dan leg ik 'm in bed. Hij slaapt altijd met een t-shirt waar ik de nacht ervoor in geslapen heb, dat vindt ie heerlijk! en dan speelt ie met het t-shirt nog kiekeboe, wat lachen, gieren brullen is! En dan doe ik het muziekje nog een keer aan, kus, knuffel en dan slapen!

14. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@zara mijn zoontje lag toen ook al om 18.30. Later lukte niet.
    Nu is hij bijna een jaar en ligt om 1845/19.00. Hij houdt het gewoon langer vol nu na het eten. Komt vanzelf. Lekker naar bed doen. Het word vanzelf wat later savonds. Vind 1845/1900 een perfecte bedtijd voor het kleine spul ;)

Hier ook geen ritueel.
    Slaapzak aan, zwaaien, in bed leggen. Aai over de bol. En weltrusten.
    Werkt prima!!! Boekjes komen later wel :)

15. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Hier het volgende ritueel: om half 8 gaan we naar boven, daarvoor eerst nog even papa een kus geven en zwaaien. Schone luier, pyjama aan, tanden poetsen, slaapzak aan en in bed. Dan lees ik nog een verhaaltje voor van Jip en Janneke (zittend naast haar ledikant), geef haar een kus, zeg welterusten en loop dan weg.

16. gusto

gusto Niet meer actief

Niet echt een ritueel eigenlijk. Rond 20:00 in bad of wassen op de commode, pyama en slaapzak aan. Dan naar de keuken, dochter (14mnd) poetst haar tandjes (althans, doet een poging) en ik maak een klein flesje. Dan help ik haar poetsen en leg ik haar in bed waar ze haar flesje drinkt. Ze gaat direct slapen tot de volgende ochtend half 9 ongeveer. Eerst poetsen en dan het flesje is niet ideaal, maar zonder fles gaat ze niet slapen en daarna poetsen gaat ook niet want dan is ze in slaap gevallen.

Slapen is hier nooit een issue geweest gelukkig, ze slaapt al sinds de eerste weken volledig door en is nog nooit wakker geworden tussendoor.

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#17 MMarianne, Nov 22, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 22, 2013
    Voor het slapen gaan een bekertje melk, tanden poetsen, naar boven, pyjama aan, knuffel/kusje, in de slaapzak, muziekkikker aan en "tot morgen, mama houdt van je"....er is een tijd geweest dat ie voorgelezen wilde worden maar nu niet en anders vraagt ie erom. Nooit problemen met slapen gehad.

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,045
    2,913
    113
    't Gezellige Brabant
    Na het eten krijgt ze haar pyama aan (om de dag ook in bad) en mag ze nog beneden spelen. Als ze begint te gapen, meestal rond 7 uur, dan maak ik haar fles en die krijgt ze nog lekker bij ons op de bank. Dan tandjes poetsen, naar papa zwaaien en naar boven. Daar leg ik haar na een knuffel direct in bed, ze pakt dan haar knuffeltje en het Nijntje muziek doosje gaat aan en dan is het goed. Aai over haar bol, dag dag en de deur dicht.

19. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ons avond ''ritueel'' is liedje mee zingen met dieren en kinderen op baby tv :D Daarna gaat hij oefenen met tandjes poetsen, schone luier, pyjama aan, vitamine D, slaapzak aan, flesje drinken en dan brengt papa hem naar bed. We geven hem een kus en zeggen I love you :D

20. Ti87

Ti87 Bekend lid

Apr 12, 2012
    613
    0
    0
    Hier is het bedritueel: pyjama aan, beneden fles drinken, boven boekje lezen, in bed slaapzak aandoen, knuffel en tutpopje geven, muziekje aan, aai over het hoofdje, kus op voorhoofd en dan ik hou van jou, lekker slapen en tot morgen :)

Share This Page