Slapen en ritme.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koekieee, 31 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekieee

Koekieee Lid

3 mrt 2016
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!

Nu met de klok een uur verder, en dochterlief wat ouder word, raakt ons hele slaapachema in de war. Ik weet even niet meer wat nu het beste is! Normaal (lees: toen de klok nog niet een uur vooruit was) was haar schema als volgt;

7 uur wakker
    9:30 tot 10:30 slapen.
    Rond 15:00 tot 15:30/16;00 slapen.
    18:30 de nacht in.

Nu.. Wilt ze al een paar ochtenden smorgens niet slapen, en als ze slaapt is het voor 20 minuten en met moeite. Terwijl ze nooit moeilijk beeft gedaan met slapen en goed zelf in kan slapen. Ik dacht dat ze misschien geen ovhtendslaapje meer nodig zou hebben (maar ze is wel in haar ogen aan t wrijven en aan het gapen).. IK besloot haar dan smiddsgs alleen te doen, maar dat lukt ook niet, vervolgens valt ze om 16/17 om van de slaap, met als gevolg; niet 18:30 naar bed, maar 20;00 of zelfs later..

Hoe gaan jullie hiermee om? Wat is jullie ritme? En hoe vaak slapen de meeste kindjes van 10 maanden nog overdag?

X

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Zoon is bijna 10 maanden.

7u wakker (moet ik hem wakker maken want grote zus moet naar school)
    9.30 fruit en daarna gelijk naar bed
    12.30 wakker, fles en brood
    15.30 biscuitje oid en naar bed
    16.45 uit bed
    17.15 avondeten
    18.15 in bad, flesje en naar bed

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier nooit een ritme gehad. Wisselende duur van slaapjes, wisselende tijden. Ook ochtend wakker verschilt van 6 tot heeeel soms 8, meestal tussen 6.30 en 7. Zit pas net op 2 slaapjes overdag.

4. Koekieee

Koekieee Lid

3 mrt 2016
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke! En hoe plande je dat dan? Sliep ze gewoon wanneer ze wilde slapen? Met name als je onderweg of ergens bent.

X

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze slaapt amper ergens anders dan bed. We gaan elke 2 weken naar Brabant op 1,5 rijden en zelfs dan slaapt ze hooguit een half uur in de auto. Kinderwagen slaapt ze niet.
    Dus ik plan nooit wat, of het moet niet anders kunnen. Ik maak nl niet wakker. Daar hou ik niet van. Over het algemeen slaapt ze eind middag slecht, dus ga ik dan weg. En gewoon tussen het slapen door.Ze is inmiddels een jaar, dus kan makkelijk 3 uur wakker zijn, en als we op pad zijn wat langer, dus het wordt wel makkelijker.
    Het klinkt ellendig, maar heb er geen spijt van gehad dat ik dit altijd zo doe. ;) Ze gaan vanzelf langer wakker zijn en dan kan je weer eens wat, haha.

Deel Deze Pagina