Hoi, Ik vroeg me af of hier moeders zijn die zelf een baby massage geven aan hun baby? En met welke olie? En andere tips of adviezen voor mij hebben. Ik wil dit namelijk heel graag bij mijn dochter gaan proberen. Maar weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Ze is dinsdag 5 weken. Of is dat te vroeg voor een baby massage?
Wij hebben ons pas ingeschreven voor een cursus babymassage. Gaan hiermee beginnen als Niké 5 weken oud is. Zij neemt biologische olie mee volgens mij. Deed het zelf met mijn aupairkindje altijd na zijn badje. In de warme badkamer en dan na het afdrogen met olie masseren.
Ik heb net een babymassage cursus gedaan. Zij raadde olie aan van weleda of amandelolie. Die cursus was voor babies vanaf 6 weken.
Wij hebben toen ook een cursus gedaan, was ontzettend fijn! We hebben sommige dingen echt veel gebruikt ivm krampjes toen. Nu masseren we eigenlijk niet meer. Ik vond het wel de moeite waard en kreeg een deel van het geld vergoed! Mijn dochter vond het heerlijk!
Ik heb ook een cursus gedaan en mijn dochter en ik vonden het heel fijn! Ik merkte dat ze heel gevoelig reageerde op sommige aanrakingen en dat de begeleiding door een docente dan wel fijn was. Wij hadden een amandelolie van de DA. Ik weet niet of je zelf wilt gaan masseren, dan zou ik misschien wat informatie en technieken inwinnen. Ik heb ergens nog een handleiding liggen, mocht je interesse hebben kun je me een pb sturen.
hier ook met 6 weken begonnen met een cursus, 4 weken 2 uurtjes per week. en dan ging ie na de massage daar in de tummy tub! helemaal ontspannen! thuis doe ik het nog wel eens, niet zo vaak eigenlijk. ik zou niet zo zelf beginnen en een beetje aanrommelen als je er geen verstand van hebt...