We laten hem nu in slapen zonder speen. Gaat best goed. Vannacht maar 2x een speentje hoeven geven. Hij ligt met zn hoofd op een hydrofiele doek ivm spugen. Deze pakt hij ook vask met zn handjes
Hier ook hoor. Vanaf de eerste dag dat ze uit het ziekenhuis kwam sliep ze 's nachts op haar eigen kamertje. Ik kon niet zo goed tegen al die geluidjes en gehoest, lag ik zelf wakker van. De eerste 3 maanden als ik eruit moest, dan was het ook voor een fles, dus moest ik toch echt wakker worden. Bij 3-4 maanden was een speentje genoeg, en kon ik er inderdaad telkens heen en weer lopen voor die speen en was ik klaarwakker. Ik heb toen haar ledikantje toch naast mijn bed geschoven, de kleine geluidjes wennen op zich wel, minder erg dan meerdere keren klaar wakker worden van speen . Als ze mopperde om de speen hoefde ik alleen m'n linkerbeen uit bed te zetten, hand over de rand in het donker 1 van de 4 spenen zoeken in het bedje, been weer terug in bed en verder slapen. Ik deed het zo half-slapend dat ik 's ochtends vaak niet wist hoe vaak ik haar het speentje gegeven had. Bij 6 mnd ging ze op haar vingers sabbelen en wilde ze haar speen niet meer. Toen is ze weer terug naar haar eigen kamer gegaan en sindsdien slaapt ze eigenlijk altijd door (op de paar nachten na dat ze ziek was).