Hoi allemaal! Ik ben zwanger van de eerste en werk in de zorg dus zwaar werk. Nu heb ik een aantal dagen een soort van spierpijn gehad in mijn linker bil. Maar vandaag tijdens het werk begon ik meer last te krijgen van het bot net boven/in mijn linker bil... Is dit mijn bekken? Of zit er gewoon iets klem wat vrij "normaal" is tijdens een zwangerschap? Steeds als ik opsta/buk dan lijkt het "er in te schieten" Gelukkig morgen nog 1 dagje werken en dan vakantie maar wil toch graag weten wat het zou kunnen zijn...
Zo begon het bij mij ook wel een beetje. Ook rond de 15 weken. Helaas werk ik nu nog maar halve dagen en zal ik in de nabije toekomst helemaal moeten stoppen. Ik zou je willen aanraden om bij deze klachten toch een verwijzing via je huisarts/verloskundige/gynaecoloog te vragen naar een bekkenfysiotherapeut zodat je klachten (hopelijk) niet nog erger worden.
of de cesar- en/of mensendiecktherapeut. Hoe dan ook; 1. dit kunnen de 1e signalen zijn voor bekkenklachten/instabiliteit. Zorg ervoor dat je op je werk dus minder belastend werk doet, of dat je in elk geval de zorg met z'n 2en doet, goed de tiladviezen/technieken in acht neemt en om jezelf denkt; en niet van; oh dat doe ik wel eventjes (werk zelf ook in de zorgsector...door schade en schande wordt je wijs) 2. Je hebt in principe geen verwijzing meer nodig; je kunt gewoon een therapeut inschakelen; kijk wel in je verzekeringsgegevens hoeveel behandelingen je vergoed krijgt en probeer het dan zo te spreiden dat je tot het eind toe goed onder behandeling kan blijven staan. 3. Kijk op mijn profiel; daar staat mijn website vernoemd en daar staan o.a. een hoop houdings en bewegingsadviezen op en mijn ervaringsverhaal. Hoe eerder je onder behandeling staat; hoe langer je wellicht stabiel blijft qua klachten. (dus niet wachten tot het ernstiger wordt; voorkomen is beter dan genezen). groetjes Chantal
Ik heb gisteren nog gewoon gewerkt, al heb ik wel aangegeven bij mijn collega's dat ik last heb van mijn onderrug/bekken. Gisteren ging het eigenlijk erg goed. Maar soms van die momenten als ik bijvoorbeeld kniel om iets te pakken/doen, moet ik steun zoeken met mijn handen om overeind te komen. Gisteren is ook mijn vakantie begonnen dus dat kwam goed uit. Ik let nu extra goed om mijn houding en bewegingen en kijk over 3 weken hoe het weer gaat op het werk. Over 6 weken heb ik weer een tussentijds gesprekje met mijn manager. Maar als het eerder nodig is dan hang ik natuurlijk al eerder aan de bel.