slapen en voeding!

Discussion in 'Flesvoeding' started by baby01, Aug 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby01

baby01 Actief lid

Dec 6, 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 baby01, Aug 13, 2010
    Last edited: Aug 13, 2010
    Hallo meiden!!

Hier ben ik weer met mijn tweede vraag hihih ik ben hier ook pas nieuw!

Mijn dochtertje heeft het vlogende schema

06.00 fles
    10.00 fles
    14.00 fles
    18.00 fles
    21,30 fles

Ik heb haar een beetje een ritme aangeleerd omdat ze eerst om de 1.5 a 2 uur de fles wilde alleen nu word ze eigelijk niet uit haar zelf wakker!!!en moet ik haar wakker maken wat ik soms wel zielig vind!
    Als ik dat niet doe laat ze er rustig 5 a 6 uur tussen zitten....waardoor ze allemaal voedingen gaat over slaan!!!Nu maak ik haar om de 4 uitstel om de 4.5 wakker wat ze niet zo erg vind waardoor ze gelijk gaat smakken!!!en eigelijk zegt oh man ik heb hongerrrr!Fijn dat je me wakker maakt,ze doet het eigelijk heel goed maar slaapt dus ook ontzettend veel ongeveer 19 uur per 24 uur en slaapt al door van 23.00 tot 06.00.!Als ik haar zelf laat wakker worden maakt ze er dus een rommeltje van.......

ze groeit voor de rest erg goed is 2 maanden en is 5.5 kilo!1
    Volgens CB iets te zwaar waardoor zij zeggen geeft haar dan maar 4 flesjes van 150cc i.p.v 5 flesjes.en laat haar maar slapen..met de kans dat ze dus midden in de nacht gaat komen..

Meiden wat zouden jullie doen laten slapen of gewoon lekker dit ritme aanhoudenmet haar wakker te maken?!!!na de voeding is ze ongeveer 1.5 ur wakker en slaapt dat gewoon weer verder.

Alvast bedankt!

Alle tips zijn welkom

Groetjes

2. baby01

baby01 Actief lid

Dec 6, 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand....??

3. Loesje13

Loesje13 Actief lid

Apr 3, 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Wij laten thuis onze meid lekker slapen als ze slaapt. Soms komt ze dan iets eerder voor haar volgende flesje, maar dat nemen we dan voor lief.

Hopelijk heb je er iets aan.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is maar net waar je je als ouder goed bij voelt en je kind het goed op doet.
    Wij zijn niet zo van 'op verzoek' maar we hebben dus ook een slaapschema aangeleerd.

8:00 fles
    10:00 - 11:00 slapen
    12:00 fles
    13:00 - 15:00 / 15:30 slapen
    16:00 fles
    rond 18:00 even slapen in de box (max 30 min)
    19:30 fles
    20:30 naar bed
    23:30 fles (hiervoor maken we haar nog wakker)
    slapen tot 8:00

We maken haar dus altijd om 8:00 wakker en altijd om 23:30. De rest is aangeleerd en dat is prettig want elke dag is voorspelbaar. Hierdoor krijg je gemakkelijk in de gaten wanneer je kindje bijvoorbeeld ziek is.

Om dit schema te krijgen hebben we een aantal weken gestuurd op flessen EN slapen. Nu loopt het gewoon gemakkelijk.
    De late fles zal er over een paar weken wel afgaan. Ze wordt steeds moeilijker wakker en ze drinkt overdag inmiddels voldoende.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou die tip van het CB gewoon eens uitproberen. Op verzoek voeden is veel gezonder (je kind is geen machientje met vaste input en output). Het is ook echt niet erg als je kind de ene dag meer drinkt.

Share This Page