Wakker maken voor de laatste fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Minyaweth, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Milan krijgt nu meestal tussen 20.00 uur of 21.00 uur zijn één na laatste fles. 'Officieel' zouden wij hem dan rond 24.00 uur wakker moeten maken voor de laatste fles, alleen hebben wij dit nog nooit gedaan. We hebben elke keer de instelling gehad 'we zien wel wanneer hij komt voor zijn volgende fles'.
    Hij slaapt sinds een week na die fles van 20.00/21.00 uur meestal zo'n 7 á 8 uur door.

Maar nu begin ik toch te twijfelen. Is het niet verstandiger om hem wél wakker te maken voor die laatste fles? Want als hij dan zijn laatste fles rond 24.00 krijgt, slaapt hij misschien wel door tot +- 7 uur in de ochtend. Als hij die fles goed leegdrinkt in elk geval. Milan drinkt zijn flesjes heel slecht als hij te moe is... dus tja... twijfel, twijfel... Hoe doen jullie dit?
    Ook is het zo, dat als hij zijn nachtvoeding - extra voeding dus (zo tussen 03.00 en 04.00 uur) krijgt, dat hij dan eigenlijk standaard rond 06.30 wéér een voeding wil/krijgt.Terwijl hij zijn flesje 's nachts helemaal leegdrinkt. Vaak is die eerste ochtendfles maar een 'klein' flesje (gemiddeld varieert dat van 95 cc tot 145 cc) Wij bieden hem 150+5 schepjes voeding aan.
    Volgens het schema zou hij elke 5 uur voeding moeten krijgen, maar dit redt hij nooit. We hebben al mazzal als we elke 4 uur een voeding aan kunnen bieden. Die nachtvoeding is dus al een extra voeding (6 voedingen per 24 uur)

Ik weet echt even niet meer wat we het beste kunnen doen. We hebben pas eind augustus weer een afspraak bij het CB, en de instantie die we kunnen bellen voor vragen tussendoor die verteld ons dat we eigenlijk niet meer voeding aan mogen bieden.

Pff... wat ben ik onzeker dit keer zeg :)
    We mixen zijn standaard voeding al met forte (3 standaard, 2 forte)
    Misschien maar 3 keer forte doen en 2 standaard? :(

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is (ben een beetje chaotisch in mijn hoofd)

Het komt er eigenlijk denk ik op neer:
    hoe ziet jullie schema er uit? En hoeveel voeding krijgen/kregen jullie kindjes bij 8 weken? Milan zal nu zo rond de 5 kilo wegen.

Liefs Minya

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    #2 Majel24, 7 aug 2010
    Laatst bewerkt: 7 aug 2010
    Lastig he al die tijden en voedingen. Hier is het ook telkens weer zoeken. Zal ons schema beschrijven misschien heb je er wat aan.
    08.00 fles 190cc+6 schepjes
    12.00 fles 190cc+6 schepjes
    16.00 fles 190cc+6 schepjes
    19.30 fles 190cc+6 schepjes
    22.30 fles 190cc+6 schepjes
    Tijden zijn wel gemiddeld hoor maar ligt er aan hoe laat hij s'ochtends wakker word. Dit is soms 7.30 en soms pas 09.00. Als hij pas om 09.00 wakker word dan is de volgende om 13.00 maar die daarna wel om 16.00 om niet met de avond in de knoei te komen.

S'ochtends en s'middags gaan de flessen meestal leeg maar de laatste 2 niet. Vooral die van 22.30 gaat er met pijn en moeite voor de helft in.
    Ik denk dat ik in jullie geval om 24.00 toch nog een fles zou geven en misschien die fles daarvoor wel iets eerder geven. Als hij dan om 24.00 een fles heeft gehad gewoon kijken wat hij doet of dat hij toch weer s'nachts komt of lekker doorslaapt. Word hij gewoon s'nachts weer wakker zou ik weer terug gaan naar hoe jullie het nu doen. Misschien als jullie de flessen ophogen dat hij dan ook wel op een fles minder uitkomt.

3. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    hier zijn de tijden sinds een week 06.00/10.00/14.00/18.00/22.00
    ik geef 150+5
    de laatste fles gaat er ook met pijn en moeite in ze drinkt deze nooit leeg.

4. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou het wel even proberen, voor hetzelfde geldt slaapt hij idd tot 7 uur. Mocht hij wel eerder wakker worden en vragen dan zou ik gewoon terug gaan naar wat je al deed.

Ik kreeg dit rekensommetje mee, 150 cc per kilo lichaamsgewicht, dus in milan's geval mag hij 825 cc op een dag. Je zou even kunnen kijken hoe je hiermee uitkomt.
    Ik ben er wel wat soepeler in geweest (met als max. een liter flesvoeding) want onze dochter is met een zeer laag lichaamsgewicht geboren voor de zwangerschapsduur. Ik ben met 38+2 bevallen (dus gewoon op tijd) en ze was maar 2500 gram. De HA legde uit dat ze veel in te halen heeft op kindjes van die zwangerschapsduur met een hoger gewicht, dus dat ze dat in de loop van de tijd wel zou doen. Ze vroeg idd om meer, dus heeft ook iets meer gehad dan die 150 cc per kilo.

5. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje zit ook zo rond de 5 kilo ik ben net overgestapt op 5x 150cc i.p.v 6x120 daar doet ze het veel beter op ik kwam steeds in de knoei met de laatste fles die ze dan te kort kwam! ik geef op de tijden 06.00-10.00-14.00-18.00 en tussen 21.00/22.00 de laatste fles met wat extra water..waardoor ze slaapt van 22.00-06.00

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik zit sinds vandaag ook op de 5 voedingen, aangezien hij 's ochtends veel langer doorslaapt. Hij slaapt al van 22.30 tot 07.30, erg luxe! Ik geef 5 x 150 cc met 10 cc extra water aangezien ons mannetje anders moeite heeft met zijn ontlasting. Niet alle flesjes gaan er even goed in, maar hij groeit prima dus daarover maak ik me geen zorgen. Ik zou 'm in ieder geval niet wakker maken 's avonds laat, als hij er niet om komt heeft hij er waarschijnlijk ook geen behoefte aan. Gedoe hè, met die hoeveelheden en tijden, daarom lees ik ook vaak op het forum, wordt je toch wijzer van! En 't is fijn om te lezen dat je het ongeveer hetzelfde doet als andere mama's. Geeft wat zekerheid!

7. misa

misa Niet meer actief

Kun je de rest van de dag niet allemaal ietsje opschuiven en dan tussen 10 en 11 de laatste fles doen?

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Het schema hier is momenteel:

7:00 -- 150+5
    11:00 -- 150+5
    15:00 -- 150+5
    19:00 --- 150+5 (ga ik verhogen naar 180+6 morgen )
    22:30 - 23:00 --- 180+6

Mijn zoontje weegt nu 6,3 kilo en is vandaag precies 2 maanden oud.

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Pff... wat ben ik onzeker dit keer zeg :)

erg is het he? heb ik ook met thijs, onze 2e.
    hij krijgt nog 5 flessen. 4x met standaard met een een beetje forte en de laatste fles is van 90 water plus 3 standaard. kan ie de hele nacht op, word 's nachts soms wakker, kan ik oplossen met zn speentje.
    de laatste fles krijgt ie rond half 11, misschien straks wel om 22 uur.

thijs is ong 8,5 kg

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dit ritme is er vanzelf gekomen sinds een kleine week.
    We maken hem wakker rond 23.00 uur en drinkt dan zijn flesje helemaal leeg. Maar hij komt nog steeds tussen half 4 en half 5 's nachts. Niet dat dit eigenlijk heel erg is. Het ritme is op deze manier voor ons allemaal goed te doen. Die nachtfles vervalt vanzelf wel een keertje hahaha...

Of toch niet wakker maken en afwachten wanneer hij voor de fles komt? Op die manier heeft hij dan wel 5 voedingen per 24 uur... zucht...

Hij krijgt nu 175 cc voeding (maken 180+6 en gieten terug naar 175 cc) Alleen 's nachts krijgt hij 135 aangeboden. Het gaat toch best lekker nu. Vorige week maakte ik me nog zó druk hahaha.

Stom hé, dit keer zo onzeker zonnetjes? Ik had dat bij Vigo helemaal niet :( Ben blij met dit forum om advies en ervaringen te krijgen/lezen.

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Stom hé, dit keer zo onzeker zonnetjes? Ik had dat bij Vigo helemaal niet :( Ben blij met dit forum om advies en ervaringen te krijgen/lezen.[/QUOTE]

ja irritant die onzekerheid, al zijn we nu wel makkelijker en flexibeler dan met sophie. zij slaapt tussen de middag nu niet meer, en als het beter of gezelliger uitkomt, neem ik gewoon een voeding mee en geef dat onderweg. gister was ik de hele dag op weg voor leuke en gezellige dingen en heb 2 voedingen elders gegeven, heb ik bij sophie nooit gedaan. en thijs slaapt wel in de wagen.

Deel Deze Pagina