overstappen voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door cyntje78, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hallo,

Ons ventje krijgt nu Friso prematuur. Maar we mogen eerdaags overstappen op gewone voeding van de k.a. omdat hij bijna aan de 3500 gram zit en de prematuurvoeding bijna op is.
    Maar ons manneke is erg hongerig, en slaapt daardoor snachts maar 4 uurtjes achter elkaar max. Overdag zit er ook max 3 uur tussen de voedingen (met tijdrekken inclusief)

Nu zit ik te denken aan voeding voor hongerige baby's.
    Moet hier ook nog Nutriton bij? (dat gebruiken we nu voor het spugen)
    Kan dit voor alle voedingen gebruikt worden? Of bijvoorbeeld alleen als nachtvoeding? En is dit zwaarder voor de darmpjes als standaard voeding?

Alvast bedankt!

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Toch maar vast begonnen met Friso extra... Na weer een slapeloze nacht...

We mengen het nog met friso pré
    2 schepjes pré + 1 schepje friso extra en 1 schepje Nutriton op 90 cc. Al met al een heel gekokkerrel :D

Nu maar afwachten hoe ons ventje het er op doet. Maar we moesten hem net iig wakker maken ;) Vanavond om 0.00 uur weer en kijken hoe lang ons ventje vannacht slaapt... ik hoop langer als de 03.00 van de afgelopen nachten.

Groetjes Cyntje78

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Cynje,

Hoe is het gegaan op de Friso Extra vannacht? Hopelijk hebben jullie iets langer geslapen.

Het is fijn om heel voorzichtig over te stappen, dan krijgt je zoontje de tijd om te wennen en heb je misschien weinig/geen klachten van de wisseling. Je mag hier nutriton bij doen hoor, de voeding is niet dikker dan de Friso Prematuur.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

Groetjes Linda

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi!

Inmiddels zijn we over op 6 flessen van 110 cc! Nog wel half om half want de pré moet toch op... We zijn het langzaam overstappen gewend van onze hond haha!
    Dit kwam gisteren onverwachts omdat ons ventje langer sliep en daardoor zijn fles later kreeg... tja, dan meteen maar proberen!

Afgelopen nacht hoefde ik maar 1 x mn bed uit en dat was om 5 uur! Heerlijk!
    Nu kijken hoe hij het doet want hij heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad...

Groetjes cyntje78

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Dat klinkt als een hele fijne nacht :) Hopelijk blijft het zo goed gaan en heeft je zoontje geen last van de prikjes.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina