Slapen en wat gebruiken jullie ?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Raffel, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon heeft gewoon zijn winterslaapzak aan met een romper maar ik heb vannacht eens extra gevoeld omdat ik het niet vertrouwde maar zijn beentjes en nekje voelde best koud aan. en dat is dan nog een winterslaapzak. het koelt van de week behoorlijk af tot het weekend.

en dat tuigje ga ik maar niks meer over zeggen. ik lees zoveel topics waarin mensen hun kinderen met allerlei dingen vastleggen.variérend van dit tuigje tot snoozzz gevallen en weet ik het allemaal wat nog meer. de gewone ontwikkeling mag blijkbaar niet doorlopen worden ofzo. natuurlijk beweegt een kind , natuurlijk draait een kind en kan niet terug in het begin. dat hoort er allemaal bij en is noodzakelijk voor hun ontwikkeling. lastig voor mama die minder kan slapen. maar dat is gewoon even zo.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier was het maar 4 graden vannacht en de slaapkamers door de wind heerlijk afgekoeld. Zoon dus gewoon zijn winterslaapzak weer aangedaan, hij heeft goed geslapen. Ik slaap met dit weer ook liever onder een dekbed dan onder een laken.;)

Tuigje: ik weet niet wat ik lees; levensgevaarlijk!
    Mijn zoontje draait ook zijn hele bed door 's nachts, kan helemaal geen kwaad, integendeel.

3. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Casper had een enorme voorkeurshouding en zijn hoofdje kreeg al een afplatting, we hebben toen van de fysio een zijliggingskussen gekregen. maar omdat Casper zich uit het kussen wurmde had het kussen geen kans van slagen.
    Met het tuigje blijft hij in het kussen liggen en nu na 3 maand heeft hij weer een mooi rond koppie.
    Echter hebben we gemerkt dat hij zonder het kussen en tuigje niet lekker slaapt, hij blijft erg onrustig. en toen we hem er weer in legde sliep hij gelijk weer rustiger.
    Met dit tuigje kan hem niets overkomen. Helemaal niet doodeng.
    En waarom is een tuigje levensgevaarlijk???
    hij kan er niet in verstrikt raken o.i.d.
    Ik weet niet wie het schreef maar we hebben dit dus niet gedaan voor onze eigen nachtrust!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met een voorkeursligging en een tuigje kan het hoofd nog afplatten natuurlijk. Hij ligt op zijn rug, neem ik aan? Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding en dat is met goede oefeningen en aanpassingen (slechte kant opleuken, naar het licht draaien etc.) ook goed gekomen.

Rollen, draaien etc. is goed voor zowel de lichamelijke ontwikkeling als voor de verwerking van mentale indrukken.

En wat als je kind een hoestbui krijgt? Dan ligt het strak op zijn rug?

22 weken is 5 maanden, dan gaan ze beginnen met omrollen. Ik denk dat het beter is dat je die ontwikkeling niet belemmert. Dat zal je fysio wel beamen denk ik!;)

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk dat je beter naar een fisio kunt gaan met een afplatting en/of voorkeurshouding dan je kind met zo'n tuigje vastleggen.

6. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    #26 avon, 27 apr 2011
    Laatst bewerkt: 27 apr 2011
    Nee Hij ligt niet op zijn rug maar op zijn zij. Hij ging zonder tuigje juist op zijn rug liggen en legde zijn hoofdje dan standaard naar rechts. En hoe hij nu in bed ligt is juist op advies van de fysio.
    In het tuigje kan hij wel heen en weer rollen, hij kan dus van zijn linker naar zijn rechterzij rollen. Het tuigje zorgt er alleen voor dat hij niet naar boven/beneden kan schuiven zodat hij niet meer in het kussen (babysleep) ligt. hij draait wel wat naar links of recht maar kan door het kussen niet helemaal op zijn rug komen.

7. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Joh, je hoeft jezelf niet te verdedigen. Je bent toch niet gek en supervoorzichtig met je kindje dus je weet heus wel wat je doet.
    Het is aan niemand van ons om daar over te oordelen !
    Het ging ook over hoe iedereen zijn kindje laat slapen met de warmte.....dus het verhaal dwaalt een beetje af.:p

Deel Deze Pagina