knuffel in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dorisn, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb een tijdje terug hier op het forum iets gelezen over knuffels in bed, maar kan het niet meer vinden.

    ik ben benieuwd vanaf wanneer het relatief veilig is om je kindje een knuffel in bed te geven.
    alyssa is nu 4maanden, ze slaapt prima zonder knuffel, maar overdag knuffelt ze heel veel met doekjes en een tutje van pooh beer. mag ik hem al in haar bedje leggen of kan ik beter nog wachten?

    liefs doris
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt vanaf 3 maanden ongeveer met zo'n tutpopje. Het is maar een dun en niet zo'n zwaar dingetje. Ze slaapt er verder niet mee, maar speelt ermee als ze wakker wordt.
     
  3. Kiwi80

    Kiwi80 Bekend lid

    24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik heb er ook al eens aan gedacht, maar ben gewoon bang dat het niet veilig is. Waarom ik dat denk weet ik eigenlijk zelf niet, mijn gevoel zegt het dus doe ik het maar niet.
     
  4. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse kreeg met een maandje of drie voorkeur voor een knuffel, het is een zachte handpop in de vorm van een leeuwtje, hij heeft 'm altijd helemaal over z'n hoofdje heen, maar het knuffeltje is heel licht en zacht. Ik heb hem over m'n eigen gezicht gelegd, maar het is helemaal niet benauwd, zelfs al leg ik hem helemaal over m'n neus. Dus Jesse knuffelt heerlijk.
    Als hij in slaap is, valt hij trouwens meestal van z'n snuitje af, en ligt dan naast hem.
    Hij heeft er inmiddels drie (heb er twee bijgekocht dus) en hij speelt ermee als hij wakker is.

    Ik denk dat het erg aan het materiaal ligt, of het veilig is of niet. En of je baby al draait in z'n bedje.
     
  5. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars heeft vanaf dag 1 knuffels in bed. toen hij een maand of 3 was pakte hij zijn popje ook echt. hij houd het oortje vast of sabbelt op het puntje.
     
  6. Niet meer actief

    hier vanaf een maand of 4! idd ook een lucht tuttelpopje, vind het zo schattig om te zien! hij trekt hem ook helemaal over zijn gezicht..heerlijk!
     
  7. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy slaapt ook met een tut popje.
    Zonder dat ding gaat ze bijna niet slapen.

    Heeft vanaf de geboorte al in bed gelegen, verschillende en die is het geworden.

    Heb er nu 2 van en probeer er alleen een bed knuffel van te maken zodat ze niet kwijt raken.
     
  8. Niet meer actief

    hier ook zo'n tutpopje, ligt heel soms over zijn gezichtje heen, maar je kan er goed doorheen ademen. Nu heeft ie hem vaak in zijn handje.
     
  9. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Zo'n tutpopje moet je ook echt volgens mij heeeel hard in je gezicht drukken voor je amper meer kan ademen....lijkt me dus heel nihil!

    Dewi slaapt met een label-label doekje en heeft achterin haar ledikant 2 grote knuffels staan, een koe en een schaap (meer omdat t gewoon leuk lijkt)..denk dat zelfs daar niks mee kan gebeuren hoor..zou in elk geval niet kunnen bedenken wat!
     
  10. debie

    debie VIP lid

    5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hier vanaf twee weken met tutpopje, vanaf ongeveer 2 maanden duwde ze hem tegen haar gezicht als ze gaat slapen. Maar volgens mij moet ze zo'n druk erop houden wil ze er in kunnen stikken, ben er niet zo bang voor. (Ze is wel vanaf dag een al heel sterk met hoofdje en draaide die al zelf met paar weken)
     
  11. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Mijn ventje heeft ook knuffels in zijn bed... Hij slaapt er niet mee maar als hij wakker word kan hij daar gerust een half uur heel zoet met zijn knuffies spelen :)
     
  12. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Fleur slaapt al vanaf dag 1 met bumba in bed. En vroeger met een hele stapel knuffels, totdat ze die ontdekte in bed en niet meer sliep omdat ze helemaal wild werd van alle knuffels. :)

    Nu dus alleen maar bumba in bed, vind ze heerlijk om lekker mee te knuffelen en friemelen! en soms als ik savonds bij haar kijk staat bumba recht tegen haar hoofd aan of in een of andere rare positie, haha.

    Volgens mij kan het niet zoveel kwaad.

    groetjes!
     
  13. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    yenthe slaapt heel simpel met een spuugdoekje,

    jee heb ik een paaar knuffeldoekjes gekocht. die moet ze niet.. gek kind:D
     
  14. Mistra

    Mistra Actief lid

    22 apr 2008
    165
    0
    16
    Onze boef slaapt vanaf dag 1 met knuffels in z'n bed. Een redelijk groot draakje van HappyHorse is inmiddels favoriet. Die geef ik m ook altijd aan, hoort bij bedritueel. Hij vertelt hele verhalen tegen z'n knuffel. Er ligt ook een klein konijntje bij hem, daar stopt ie graag de poten van in z'n mond. Heb me nooit zorgen gemaakt om de knuffels in z'n bed.
     
  15. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Wel lekker makkelijk want daar kan je zo een heel zootje van bij kopen! :D
     
  16. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne valt in slaap met een knuffeltje (hondje) s'Avonds als wij op bed gaan gaan we altijd nog bij haar kijken, we leggen dan het knuffeltje ook boven in het bedje.
     
  17. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hahaha nou ik MOET dr knuffies in dr bedje leggen anders slaapt mijn dame gewoon niet!
    En ja... nog op volgorde ook.... Moet haar eerst de speen geven dan links van haar dr lollifantje en rechts dr pooh tutdoekje.

    Ze houdt ze vast tot ze slaap en dan belanden ze ergens anders in het ledikantje... en s'morgens (mevrouw heeft half uur nodig om wakker te worden) zoekt ze dr knuffies weer op en wordt zo knuffelend wakker
     
  18. fantasy

    fantasy Actief lid

    24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Liam is verzot op zijn Nijntje knuffeldoek. Deze hangt van begin af aan al in zijn wiegje en nu in zijn ledikantje. Omdat het zo'n dikke fluweelachtige lap is, heb ik het poppetje vastgemaakt aan de spijlen en hangt de lap naar beneden. Aangezien de lap groot genoeg is, kan Liam er met gemak bij. Eerst keek Liam naar de lap, toen begon hij er naar te slaan en sinds hij pakken heeft ontdekt, is hij druk met zijn Nijntje. Hij kan geloof ik niet zonder slapen. Een speen heeft hij nooit gewild, maar Nijntje wordt helemaal opgesabbeld als hij gaat slapen. Het ding is iedere keer zeiknat, hihihi!
    Verder ligt er ook een kleine muziekknuffel in zijn bedje en die houdt hij ook vaak vast als hij gaat slapen. Zo schattig, hij drukt de Nijntje lap tegen zijn gezichtje en in zijn andere hand houdt hij de knuffel vast.
    Gisteravond trok ik op ons bed Liam zijn slaapzakje aan en mijn vriend was even naast hem gaan liggen. Liam draait zich naar zijn vader toe, pakt met zijn armpje Wilfred onder de kin en drukt zijn gezichtje tegen hem aan en deed zijn oogjes dicht! Wilfred werd net zo behandeld als het nijntje lapje. Oh smelt...
     
  19. augustus

    augustus Niet meer actief

    Hier geen knuffels in bed.
    Rosalie gaat absoluut niet slapen dan.
     
  20. Kimmy83

    Kimmy83 Lid

    27 jun 2007
    92
    0
    0
    Ons meiske heeft zo'n tutpop van difrax van dat lekkere zachte matriaal. Het ligt al in haar bed vanaf dat ze een maand oud is, pas toen ze meer ging bewegen en dingen kon pakken, pakte ze dus ook de pop en drukte die lekker tegen zich aan. Zo schattig! Eerst stond die pop gewoon tegen de spijltjes en deed ze er niets mee. Nu knuffelt ze er heerlijk mee, geen pop, niet slapen!
     

Deel Deze Pagina