wanneer knuffel in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cornelia77, 4 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cornelia77

cornelia77 Actief lid

30 nov 2008
    138
    0
    0
    Vanaf welke leeftijd mag er een kniffel mee naar bed?
    Af en toe merk ik dat ze het nu fijn gaat vinden om voordat ze in slaap valt een knuffel lekker vast te houden en aan te sabbelen (proberen ..haha). Maar als ze is slaap is leg ik hem nu opzij..
    Vanaf welke leeftijd mochten bij jullie een knuffel mee en dat het dus geen kwaad meet kan:(..?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter keek er nooit echt naar om, die is meer verknocht aan haar speentjes, dan aan knuffels, maar wij hebben vanaf 6 maanden geloof ik, vast een knuffel in bed gelegd. En die gaat ook mee naar het kdv en als we logeren. Ze kijkt er zelf amper naar om; maar 1x op het kdv (in het begin) was ze allemaal aan het huilen, en toen ze haar knuffel bij haar in bed legde (waren ze vergeten) toen was het over en ging ze slapen. Dus blijkbaar is ze toch ietwat er aan gehecht of betekende de knuffel toch 'thuis' en iets vertrouwds voor haar.

Wij hebben overigens als knuffel zo'n tutteldoekje, waar ze ook gewoon door kunnen ademen. Wel zo'n prettig idee...

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan heeft vanaf hij naar de oppas ging een knuffel in bed gehad. Wilde hem wat van thuis meegeven en dat is nu dus zijn favo knuffel. Hij was toen dus een maand of 3..

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Thijs heeft sinds een maandje of zo een knuffeltje in bed. Niet altijd, maar ik leg hem vaak op z'n arm, zodat ie niet zo makkelijk z'n speentje uit z'n mond haalt.

Als ik het knuffeltje niet neerleg gaat ie namelijk z'n speentje uit z'n mond halen, met knuffeltje gaat ie sneller aan het knuffeltje zitten ipv speentje.
    Ik heb trouwens ook zo'n klein popje/tuttel. Die zijn ook heel licht en vallen dus makkelijk opzij waardoor hij goed kan blijven ademen.

5. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Noah krijgt zn knuffel mee in bed sinds hij enkele weekjes is. Hij legt dat soms tegen zijn kaakje of onder zijn armpje.. Ik probeer er niet aan te denken dat het "kwaad" kan. Hij kan het zelf verleggen als hij niet zou kunnen ademen..

6. Mijn zoon was ook een maand of 3 toen we echt consequent een knuffel gaven in bed..

Meneer Giraf, is nu echt zijn favo knuffel, zonder meneer giraf, wordt er niet geslapen..:D

Bekijk bijlage 26114

7. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine slaapt sinds enkele weken met een knuffel. Hiervoor lag hij vaak wel in haar bedje, maar keek ze er niet naar om. Nu pakt ze hem echt vast voor het slapen gaan en wrijft ermee over haar gezichtje. Zo schattig!

8. meles

meles Actief lid

6 aug 2008
    122
    2
    18
    Bij ons werd er door het consultatiebureau aangeraden om een spuugdoekje als knuffel mee te geven. Hier kunnen ze namelijk goed door ademen.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Vanaf de eerste dag erbij gelegd. Het is nu al zijn favoriete knuffel. Hij valt erdoor gelijk in slaap. Tis niet zo'n grote beer hoor. Gewoon een tutje..

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Mijn dochter kreeg al vanaf dat ze geboren was haar knuf mee. nou is dit wel een doekje met knuf dus niet heel groot

11. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    @Ingrid77 : schattige foto :)
    Onze noah ligt zo met "meneer konijn" in zijn bedje, grappige taferelen hé :)

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Ik heb hier nooit een knuffel meegegeven. Zo krijgen we ook niet het gezeur dat ze straks niet zonder kan

13. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn krijgt sinds een week of 2 z'n aapje mee naar bed. Hij huilde veel bij de oppas, wilde niet slapen, en nu krijgt hij dus steeds iets bekends mee...slapen gaat nu al makkelijker

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Wat een geweldige foto!! echt schattig!

ontopic Jayla sliep al vanaf haar geboorte met een tutteltje en nu dus ook zonder tut wordt er niet geslapen! en heb er ook 3 reserve voor als er eentje kwijt raakt :D

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier het roze tuttelkonijn van de Prenatal vanaf dag 1. De laatste maand houdt ze hem ook echt vast en 'knuffelt' ze er met haar gezichtje in. Ook in de maxicosi en kinderwagen gaat hij altijd mee, erg schattig hoe ze hem dan stevig vasthoudt :)

16. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Mijn meisje slaapt met een spuugdoekje en haar speen.

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs slaapt nu 2 weken met een spuugdoekje. Vaak laat hij hem op zijn gezicht zitten en dan is het wel zo prettig als hij kan blijven ademhalen. Hij is zo blij met zijn doekje, loopt er heerlijk mee te kroelen. Als 's nachts zijn speen uit is, propt hij het doekje in zijn mond, heeft hij iets om aante sabbelen:D.

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb 2 knuffels bij hem in bed liggen sinds hij ik geloof 7 maanden oud is. Maar eigenlijk zie ik hem er nooit mee slapen. Hij pakt er wel vaak 1 vast als ik hem in bed leg (maar die laat ie dus volgens mij vrij snel weer los) en hij gaat er wel eens mee spelen als ie (de laatste paar keer midden in de nacht) wakker wordt ;)

19. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Hebben jullie het dan over een hydrofiel spuugdoekje of gewoon zo;n katoen/badstof doekje?

Deel Deze Pagina