babyzwemmen, hoe gaat dat in zijn werk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door odet, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

ja, ik weet het, er zijn al tal van topics geweest over hetbabyzwemmen.
    ik ga morgen voor het eerst met mijn uk zwemmen (proefles)
    nou loop ik eigenlijk tegen wat practische problemen aan.

bijv.
    waar laat je je kind als je je omkleed?
    ik bedoel, hij zal wel onder het hokje doorkruipen denk (geen idee of de hokjes helemaal afgesloten zijn hoor)
    wat heb je allemaal nodig?
    ik heb zwemluiers, maar geen zwembroek.
    daar neem ik gewoon een kleine boxershort voor (kan toch ook of niet?)
    als hij het leuk vindt (ik ben nl bang van niet, hij huild ook onder de douche en in het grote bad) dan koop ik wel een zwembroek.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je hebt van die 'gezinshokjes' waar je je kleine dan op een aankleedkussen kunt leggen en jij je om kunt kleden er naast. Wij gebruiken alleen een zwemluier hoor, vind een zwembroekje niet nodig nog zolang hij nog niet zindelijk is. Je hebt nodig;
    =Badkleding voor jezelf ;)
    =Handdoek voor jezelf en je kleine (wij hebben voor Justin zo'n badponcho) je kunt ook een badjasje meenemen evt als jullie er uit gaan?
    =Geld
    =Onderkleding voor jezelf (jaaah was ik vorige x vergeten :oops: :) )
    =En misschien (schoon) onderkleding voor je kleine.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    hmmm.. je kleine op een aankleedkussen lijk me niet een goed idee! Aangezien hij al dik een jaar is! Bij ons in het zwembad heb je ook gezamelijk kleedruimtes, ik neem de buggy mee en daar zit mijn ventje in. Daarna loop ik met buggy en tas naar binnen en in het zwembad zijn bij ons aankleedkussen daar kleed ik hem om! Toen hij nog kleiner was nam ik hem mee in de maxicosi nu dus in de buggy, echt handig!

Veel plezier, het is zo leuk!
    En als je wil dat je kindje aan het water went zou ik het zeker niet bij één keer laten!

groetjes

4. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Ik zorg altijd dat ik zelf mn zwempak al aan heb als we naar het zwembad gaan. Dan hoef ik alleen mn kleren uit te doen en die kleine om te kleden.
    Wij hebben van die gezamelijke kleedruimtes waar de mogelijkheid is om je kindje op een aankleedtafel aan te kleden.
    Ik zorg vaak dat ik iets van een koekje ofzo bij me heb. Uit het zwembad kleed ik eerst mn dreumes aan, stop koekje in de hand en dan kleed ik mezelf aan.
    Moet zeggen dat het eigenlijk best goed gaat.
    Er is niet echt ruimte om buggy's mee de kleedruimte in te nemen bij ons.

Hier is het zwemmen een succes, we doen het sinds de kleine een maand of 8 is (nu 18 mnd). Veel lol, erg enthousiaste badjuf en een leuke groep.
    Je kan bij ons gewoon inlopen, dus het is niet een vaste groep, maar meestal zijn dezelfde mensen er wel steeds.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben van die gezins ruimtes
    helaas daar geen aankleed kussen of iets

ik neem dice dan mee in de buggy
    ik doe het zo als volgende

ik heb mijn badpak al aan
    hoef dus alleen mijn kleding uit te doen dan kleed ik youame om
    en dan dice dan zet ik hem weer in de buggy

helaas is het peuterbad altijd gesloten omdat daar zwemlessen worden gegeven en daar hebben ze boxen en aan kleed kussens

ik ga niet meer naar babyzwemmen ben 1x geweest en heb een nare ervaring gehad met die vrouw die dat gaf

6. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Het gaat natuurlijk in ieder zwembad anders, en ook iedere moeder zal het wel op haar eigen manier doen.. maar zo gaat het bij ons:

Ik kleed me om in de grote kleedkamer. Deze is op dat moment speciaal gereserveerd voor het babyzwemmen, dus alleen mamma's met baby's, wel zo fijn. Achter de kleedkamers staan allemaal 'buggy's van het zwembad, deze kunnen mee het bad in, je eigen wagen moet in de kleedkamer blijven.. is ook wel zo fris.
    Ik zet meisje dan in zo'n buggy, en kleed mezelf dan om. Ik neem haar aangekleed mee naar het bad, waar allemaal commode's staan. Daar omkleden en het bad in. Na afloop ook haar eerst weer aankleden en dan mezelf in de kleedkamer pas weer.
    Ze kan dus ondertussen lekker in de buggy zitten, vaak krijgt ze een soepstengel oid..

Meisje heeft alleen een zwembroekje aan, ze raden hier zwemluiers af, maar dat schijnt nogal te verschillen.. Verder een handdoek voor mezelf die ik om kan slaan zodat kindje niet nat wordt met optillen. Voor haar een paar hydrofiele doeken en een grote handdoek.

Heel veel plezier! ..laat even weten hoe het was! :D

7. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Hier gaat het zo

Ik neem timo mee in de buggy of mc het kleedhokje in. dan kleed ik me om. Dan gaan we richting het zwembad daar staan allemaal tafels met aankleedkussen klaar en daar kleed ik timo om. Dan wachten / spelen we even gezellig in het pierenbadje tot de les begint. En na de tijd kleedt ik eerst timo aan en daarna mezelf

8. odet

odet Niet meer actief

bedankt voor de reacties.
    ik had zelf ookal bedacht om mijn badkleding thuis al aan te doen, wel zo handig.
    de kleine in de buggy is wel handig, maar om nou de buggy in de kleedkamer te laten staan..... het is een dure buggy, dus dat durf ik niet zo goed.
    ik kan hem op zich ook best wel op het aankleedkussen laten zitten, hij zit vrij stil.
    ik hoop dat het goed gaat morgen.
    ben benieuwd, ik heb er in elk geval zin in.

9. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Ik gebruik trouwens ook geen zwemluiers. Het is bij ons in het zwembad niet verplicht. En plasjes gaan door een zwemluier net zo hard als door een zwembroekje.
    Poep wordt denk ik in een zwembroek net zo goed opgevangen als in een zwemluier (nog niet meegemaakt en dat hoop ik zo te houden, hahaha).

10. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Waarom raden ze zwemluiers af? ben benieuwd:)

11. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Ik ben toevallig afgelopen zaterdag voor het eerst geweest en was blij dat m'n vriend erbij was ;)

Ik had hem alleen een zwemluier aangetrokken en niks erover. Was al net zo'n zwembroek met een leuke finding nemo print! Als je het allebei aandoet lijkt het me niet lekker zitten voor je kind.

Ben trouwens ook benieuwd waarom ze zwemluiers afraden...

12. jessica1

jessica1 Niet meer actief

Hier nog een mama met babyzwemmen
    ik ga al een tijdje van af januari denk ik
    ik doe thuis mijn bikini aan zodat ik daar me eigen alleen uit hoef te kleden dit doe ik bij de aankleed kussen ik zet noa op de aankleedkussen en trek dus al staand me kleren uit en dan doe ik haar kleertjes uit en haar zwemluier aan en haar badpak en dan zet ik mijn wandelwagen op de plek waar ze allemaal staan,
    dan gaan we een kwartiertje op babyzwemles en dan nog lekker vrij zwemmn
    noa vind het heerlijk maar is na een 1 uurtje dood op
    dan ga ik er ook uit
    bij ons kan je voor in de douches een kinderstoel neer zetten om haar al zittend te douchen
    en heb je handen even vrij om jezelf ook even te douchen

het is echt ontzettend leuk
    en noa mag aankomende dinsdag afzwemmen voor de puppy 1 hahaha

Deel Deze Pagina