Fruithapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dee, 7 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee

Dee Lid

27 dec 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Hallo allemaal,

Wanneer zijn jullie begonnen met een fruithapje? Op cb praten ze daar pas over vanaf 6 maanden. Mijn schoonzusje is nl al begonnen met ongeveer 3-4 maanden?
    Hebben jullie ervaringen?

Groetjes
    Dee

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Als er in je familie allergieen voorkomen raden ze aan te wachten tot 6 maanden.
    Anders zou je vanaf 4 maanden kunnen beginnen.
    Echter hebben kinderen pas vanaf 6 maanden de bijvoeding echt nodig.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Vanaf 6 maanden mag je ze *bijvoeding* geven. Tussen de 4 en 6 maanden kan je ze daar heel langzaam aan laten wennen door ze het te laten proeven. Ze hebben de bijvoeding pas nodig vanaf 6 maanden. Ze raden aan met oefenen vanaf 4 maanden omdat tot die tijd de darmen het nog niet kunnen verwerken. Dus met 3 maanden al aan de fruithap lijkt me onverstandig en ook helemaal niet nuttig.

Ik zelf ga niet eerder beginnen als dat ik merk dat mijn kindje daar behoefte aanheeft, bijv. proberen met een maand of 6 en tot die tijd, als alles goed gaat BV, ze hebben niets anders nodig.

4. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Terence had tot zijn 4,5 mnd last van krampjes.
    maar heel af en toe begon ik hem fruit te geven .
    met 3,5 mnd was ik met 1 lepeltje begonnen,zo leerde hij de lepel ook kennen.

Ik heb zelf last van fruit allergie,dus moest ik ook wachten,of met 1 lepeltje beginnen om de dag ofzo , en zo in de gaten houden of zijn gedrag zou veranderen,en dat gebeurde niet.

zo ben ik dus met 4,5 maand echt begonnen met fruithapje.
    hij nam eerst 1 lepetltje toen 4 lepeltjes daarna halve potje.
    nu kan hij bijna hele pot op.

5. Ik mocht van het CB met 4 maanden beginnen maar hij snapte de lepel niet, en kreeg dus niets binnen en kwam er iets binnen dan kwam het er 3 keer zo snel eruit als dat het er in ging.

Sinds hij 6 maanden is kan hij het en eet hij perfect van het lepeltje

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Vanaf 4 maanden begonnen met fruit en groente, eerst ook kleine beetjes. Vanaf 5 maanden kreeg hij 125 ml fruit en 125 ml groente op een dag, Hij dronk dan ook zijn flessen nog keurig leeg. Overigens komen bij ons in de familie geen allergiën voor, dus ik ben vroeg begonnen. Ook omdat ik het idee had dat Tymen er wel aan toe was.

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mn zoontje is nu bijna 16 weken en heeft gister zn eerste fruithapje gehad, en hij is zeeer enthousiast erover :D hij doet zn mond al open voor de volgende hap, na iedere hap lachen, gillen als het te lang duurt, en krijsen als het op is haha
    de lepel snapt ie de ene keer wel maar op t eind wil hij nog wel eens erop gaan zuigen (en de voeding eraf zuigen)

8. Charos

Charos Lid

15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    De eerste keer iets voor de 4 maanden maar toen kreeg hij gelijk uitslag, en daarna iets voor 6 maanden en tot nu toe geen uitslag of iets meer.

Deel Deze Pagina