Hoi... nou mn vraag is dus duidelijk denk ik... Hoelang mag een baby in een wipstoeltje? Ik heb melody overdag hier vaak in op de ligstand... weet dat een maxi cosi niet lang mag.
Gewoon met mate... heb dr nooit echt een tijd aan verbonden. Beetje afwissellen lijkt me. Even in de wipstoel, dan weer op een kleed op de grond, poosje in de box... richtlijn voor in een maxi-cosi is ong. 2u op een dag maar eens een keer wat langer kan ook geen kwaad hoor. Gaat er gewoon om dat een maxi-cosi en wipper ze kan belemmerren in hun ontwikkeling zo kan je in een wipper natuurlijk nooit leren omdraaien wat in de box weer wel lukt.
Ik heb gehoord een uur. Maar het ligt er denk ik ook aan hoe je hem instelt. Zoals je zelf al zegt, als je hem helemaal liggend kan zetten, dan kan het wel wat langer denk ik.
rene zit vaak in zijn wippertje zodra ik hem in zijn box leg gaat ie huilen hij vind dit helemaal niks als ie ff in slaap valt leg ik hem in zijn box en dan slaapt ie gewoon verder maar als ik hem er wakker in leg is het brullen hij kijkt in zijn wippertje om zich heem en kijkt naar de speeltjes die er aan zitten. het is niet zo dat ie er uren achter elkaar in zitten ik denk zo 30 min a 45 min en dan is ie het weer zat komt ie op schoot of valt in slaap.
Ik had van mijn zus haar oude wipstoel gekregen (redelijk goede, maar wel dunne "matrasje", toen hebben we van een kennis ook een wipstoel gekregen (hele ingewikkelde, niet wippende, "plastic matrasje" van blokker). Toen hebben we zelf nog een leuke gekocht. Die had een dikke matras en die kon inderdaad ook helemaal 180 graden plat. Ik heb het idee dat het heel wat uitmaakt, wat voor een wipstoel je hebt. En wat voor stof en of een dikke of dunne "matrasje" erop zit. in feite, zo'n dikke wat ook ruim is en helemaal plat kan, kun je veel langer gebruiken. Want wat is de gedachte erachter dat je niet te lang erin moet zetten: Dat het kindje ook vrij moet zijn om te bewegen om zijn motoriek ook te oefenen. En gewoon niet gezond is om in een stand te gaan blijven zitten/liggen. Daarom vind ik die richtlijnen erg slecht. Want in die ene van blokker wil ik mijn zoontje nog niet eens 5 min. erin leggen.
ik heb ook een wipstoeltje voor desmond en toen hij net geboren was zat ie er heel veel in bijna de hele dag wel want slapen wou hij aleen daarin en mocht van de kraamhulp ook af en toe als ie snachts niet wou slapen in ze eigen bedje een nachtje in de wipstoel. zolang die plat ligt is het niet zo heel erg het gaat voornamelijk om het ruggetje van de baby en in zitstand mogen ze idd maar ong 2 uur.
Volgens mij als je zo´n wippertje helemaal in ligstand zet heb je er nog een kuil in en dat lijkt me toch niet helemaal goed voor het ruggetje om er de hele dag in te slapen!
Ik heb dat ook nog nooit gedaan.Ik wissel af, box wipstoeltje, op de grond op het speelkleed, dan weer even op schoot. Alles gewoon even, in de box ligt hij langer in, daar vermaakt hij zich wel.Tussen de middag en sávonds ligt hij gewoon in z'n bedje. Steven is het zo gewend, en ik vind dat kinderen ook moeten weten, dat ze in hun bedje moeten slapen.