Onze dochter Jenna vind het leuk om eten op de grond te gooien. Ze eet zelfstandig en dat gaat heel goed. Maar als ze genoeg heeft gaat ze spelen met het eten en gooit het op de grond. Ook doet ze het eten uit het bordje en dan weer in het bordje en ga zo maar door. Iemand tips hoe ik het haar kan afleren om het eten op de grond te gooien. Groetjes Cindy
Is een faze en gaat uiteindelijk weer over. Niet teveel aandacht aan besteden en vooral niet "te" duidelijk er op reageren anders word het alleen maar leuk(er) om het te doen. Is ze klaar met eten en begint ze te spelen? Gewoon direct bordje met eten weg halen en zeggen of vragen of ze klaar is. Als ze het niet leuk vind kan je het nog eens proberen of ze toch nog eet. Zo niet dan is het klaar (zeg ik ook altijd "klaar!" bij alles wat klaar is) en dan ruim je gewoon dr bordje weg. Op den duur krijgt ze door dat als ze wil eten ze dus niet moet gaan spelen. Maar daar gaat wel n tijdje over heen hoor. Als je "boos" doet tegen dr en dus op het gespeel reageert is dat interesant voor dr en zal ze dit gaan uitlokken om te kijken wat je nog meer voor nieuw gedrag gaat vertonen als ze het doet. En dan kan je op den duur verzeilt raken in het niet meer weten of ze nou wel of niet meer wil eten omdat ze haast meteen als ze dr bord voor dr neus krijgt begint te spelen. Succes! (en ik leef met je mee want hier hebben we een stiekem hondje die het leuk maakt met eten te gooien )
Hier gaat het net als bij Wilma (haha, en een hond plus kat die zitten te wachten of er nog eens wat eetbaars op de grond valt). Zodra ik zie dat ze genoeg heeft, gaat het bordje weg, want anders gaat ze er mee spelen en gooien. Ze is net twee geworden en de laatste tijd zegt ze zelf als dat ze genoeg heeft gehad en schuift haar bord dan aan de kant.
Dat gebeurd hier ook, in fases.. Oplossing is simpel, zodra mijn zoontje begint te rommelen, vragen we of hij klaar is. Gaat hij verder, dan gaat het bordje aan de kant. Soms geeft hij dan aan toch nog meer te willen, dan krijgt hij zijn bordje nog 1 keer terug. Meestal begint hij dan ook weer gewoon te eten. Begint het rommelen weer opnieuw, dan gaat het bordje definitief aan de kant. Dan krijgt hij alleen nog hapjes van onze vork/lepel.. Dat betekend dat hij soms al na 3 happen zijn bord weg ziet schuiven. De andere keer heeft hij wel een goede portie op. Mijn jochie is gezond genoeg, geeft niet zoveel. En ik heb ook weleens minder honger.. Sinds een paar weken zet mijn zoontje nu zelf het bord aan de kant, en zegt klaar. Dat scheelt een hoop rommel